۰ نفر
۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱

کووینی که تولید ابرخودرو بنزین‌سوز C6W را آغاز کرده، دست به طراحی نمونه هیبریدی C3A زده است. کنترل این خودرو در سرعت‌های بالا، عالی و پاسخ چرخ‌های آن هنگام ترمز گرفتن، بسیارخوب توصیف شده است.

محبوبه عمیدی: سال گذشته کووینی با شرکت در مسابقات حرفه‌ای بولونیا موفق شد، توان و پایداری چشمگیر نمونه C6W را به خوبی به نمایش بگذارد. این شرکت که با وقفه‌ای 6 ساله، خودرو بنزین‌سوز C6W را به بازار عرضه خواهد کرد، به تازگی آزمون‌های نمونه هیبریدیC3A با شش چرخ را آغاز کرده است.

به گزارش گیزمگ، این ابرخودروی شش چرخ با توان خروجی 434 اسب‌بخار، بنزینی - الکتریکی است. آزمون‌های انجام‌شده از سرعت فوق‌العاده این خودرو، کنترل و پاسخ عالی چرخ‌ها هنگام ترمز گرفتن خبر می‌دهند. در این نمونه تازه وجود چهار چرخ در جلوی خودرو باعث پایداری بهتر شده، شکل آیرودینامیک بهبود پیدا کرده و قدرت ترمزها، افزایش پیدا کرده است.

انتظار می‌رود نیروی مورد نیاز برای به حرکت درآوردن شش چرخ این خودرو به شکل مساوی از پیشرانه الکتریکی و موتور بنزین‌سوز تأمین شود.

Covini ‍C3A

طراحی این ابرخودروی تازه از کووینی C3A اقتباس شده که از لحاظ طراحی و مهندسی تحسین‌برانگیز است. اصطکاک بیشتر چرخ‌های این خودرو با جاده که به معنی کنترل بهتر راننده روی حرکت و ترمزگیری بهتر است، همراه با سیستم ترمز جدید برای خودرو و سیستم‌های پیشرفته تعلیق و کنترل رایانه‌ای، رانندگی با این ابرخودرو را به مراتب ساده‌تر خواهد کرد.

موتور کووینی C3A بنزین‌سوز در محور عقب آن تعبیه شده اما هنوز نحوه قرار گرفتن این موتور در نمونه هیبریدی اعلام نشده است. این موتور 8 سیلندر با حداکثر گشتاور نیروی 470 نیوتن‌متر در 2700 دوربردقیقه، به خوبی می‌تواند کاووینی 1150 کیلوگرمی را به حرکت در آورد.

برای ساخت شاسی این خودرو از لوله‌های محکم فولادی همراه با فیبرکربن استفاده شده و بدنه را پنل‌های ترکیبی از فایبرگلاس و فیبرکربن پوشانده است. چهار چرخ جلوی خودرو 15 اینچی/37.5 سانتیمتر و دو چرخ عقب 20 اینچی/50 سانتیمتری خواهند بود.

کارشناسان احتمال می‌دهند پیشرانه الکتریکی این خودرو که تنها 1 عدد خواهد بود، در محور جلوی آن تعبیه شود. به این ترتیب این ابرخودروی تازه به سادگی می‌تواند تعادل بیشتری در هنگام حرکت داشته باشد و پایداری آن با توجه به وزن اندکش در سرعت‌های بالا به مراتب بهتر خواهد شد. زمان ورود این کووینی هیبریدی به بازار هنوز اعلام نشده است.

53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    1 1
    خوشگل نیست