۶ هزار صنعت گر در حوزه صنایع دستی لرستان فعالیت دارند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت : ۶ هزار صنعت گر در حوزه صنایع دستی لرستان فعالیت دارند .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت : بیش از ۶هزار صنعت‌گر در رشته‌های مختلف این حوزه مشغول به فعالیت هستند.از این تعداد دو هزار صنعت‌گر فعال داریم، دو هزار نیمه فعال و دو هزار صنعت‌گر نیز متاسفانه این هنر را کنار گذاشته‌اند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان تصریح کرد: مهمترین مشکل صنعت‌گران و هنرمندان صنایع‌دستی ما تهیه مواد خام اولیه است. به عنوان مثال فلز ورشو مدتهاست که وارد ایران نمی‌شود و قلم‌زنهای چیره‌دست ما ناگزیر هستند روی سینی‌های قدیمی قلم‌زنی کنند.
او خاطرنشان کرد: عمده صادرات صنایع‌دستی ما به‌صورت چمدانی است و متاسفانه هنوز بنگاه‌ها و تعاونی‌هایی که به شکل حجمی این محصولات را صادر کنند وجود ندارد و امیدواریم با ورود بخش خصوصی و معرفی شایسته صنایع‌دستی لرستان از جمله گلیم، ماشته وصنایع سنگهای قیمتی و نیمه‌قیمتی لرستان و.... به صادرات موفق و برندسازی درخوری از این ظرفیت‌ها برسیم.
حسن‌پور ادامه داد: تنها شهر ملی ما در زمینه معرفی صنایع‌دستی بروجرد است که تحت عنوان شهر ملی ورشو در سطح کشور برند محسوب می‌شود و انشالله با همت بیشتر اداره‌کل میراث‌فرهنگی و خود صنعت‌گران لرستانی مابقی رشته‌های صنایع‌دستی لرستان معرفی و برندسازی خواهند شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1681764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =