مروری بر حوادث بعد از ظهر ایران مورخه سه شنبه 25 مرداد 1390

راننده درستکار 156 میلیون تومان را به صاحبش بازگرداند

راننده درستکار بوشهری 156 میلیون و 200 هزار تومان چک پول را به صاحبش برگرداند. محمد حسن نیاکویی راننده تاکسی سرویس فرودگاه بوشهر شب هنگام مسافری را که از تهران به بوشهر آمده بود از فرودگاه به منزلش در برازجان می رساند و پس از پیاده کردن مسافر متوجه می شود کیف پول مسافر در خودرو جا مانده است. کیف پول حاوی 156 میلیون و 200 هزار تومان چک پول، صد هزار تومان پول نقد،7 عابر بانک با شماره رمز هایشان و چند عدد فلش بود.

آقای نیاکویی کیف پول را صبح روز بعد به پلیس فرودگاه تحویل داد تا به صاحبش بازگردانده شود .صاحب کیف آقای کبیری است که صاحب یک دفتر بیمه در تهران است.به گزارش روابط عمومی فرودگاه بوشهر این راننده درستکار پیش از این هم چندین بار وسایل و پول هایی که از مسافرانش در خودرو جا مانده است را به صاحبانشان برگردانده است.

 

مرد میانسال همسرش را کشت

فارس نوشت: مرد میانسال همسر خود را با ضربات جاقو و با انگیزه نامعلوم به قتل رساند و اقدام به خودزنی کرد.
در ساعت 11 صبح 24 مرداد، مأموران کلانتری 123 نیاوران از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110، در جریان خبر یک فقره نزاع و درگیری منجر به جرح در منطقه نیاوران، خیابان پاسداران، روبروی پمپ بنزین قرار گرفتند.
با حضور مأموران در محل مشخص شد که مرد میانسالی با ضربات چاقو، همسر خود را مجروح ساخته و خود وی نیز از ناحیه شکم دچار خونریزی شدید شده است؛ با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه بلافاصله هر دو مجروح به اسامی قاسم و مریم به بیمارستان منتقل، اما با وجود اقدامات تیم پزشکی، مریم به علت شدت جراحات و خونریزی شدید فوت کرده است.
با اعلام خبر قتل مریم به پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای جنایی تهران، عوامل اداره دهم پلیس آگاهی و قاضی رسولی، بازپرس شعبه پنجم ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران، در محل حاضر و به دستور رسولی، پرونده جهت تحقیقات تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.
با حضور کارآگاهان در محل وقوع حادثه و شناسایی تعدادی از شاهدان صحنه جنایت، تمامی این افراد با بیان اظهاراتی مشابه عنوان کردند: در حدود ساعت 11 روز حادثه ناگهان صدای جیغ یک خانم شنیده شد؛ به محض حضور در محل، بدن خون آلود یک زن را روی زمین مشاهده کردیم که در کنار او، مرد میانسالی که چاقویی با دسته زرد رنگ در دست داشت و خود او نیز از ناحیه شکم دچار خونریزی شده، دیده می‌شد که روی زمین افتاده بود و دائما فریاد می‌زد که همسرش به نام مریم را کشته است.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با اطلاعات بدست آمده از شاهدان صحنه جنایت و قطعی شدن ارتکاب جنایت از سوی متهم قاسم که همسر خود را به قتل رسانده، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر شده است.

 مسمومیت 14 شناگر در پی نشت گاز کلر

ایسنا نوشت: مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اعلام خبر نشت گاز کلر در یکی از استخرهای پایتخت گفت: به علت استنشاق گاز کلر 14 شناگر مسموم و راهی بیمارستان شدند.
حسن عباسی در این باره افزود: تکنسین‌های اورژانس در ساعت 1:13 بامداد سه‌شنبه از طریق تماس مردمی در جریان وقوع حادثه‌ای در یکی از استخرهای مجموعه ورزشی در منطقه نیروهوایی تهران قرار گرفتند.
امدادگران با حضور در صحنه حادثه دریافتند به دلیل صدمه‌دیدن مخزن گاز کلر این استخر مقدار زیادی گاز کلر در آب منتشر شده که استنشاق این گاز سبب مسمومیت شدید 14 شناگر شد.
مدیر روابط عمومی اورژانس تهرانبه ایسنا گفت: به دلیل حجم مصدومان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج دستگاه آمبولانس امدادی به محل حادثه اعزام و مصدومان توسط امدادگران به بیمارستان امام خمینی (ره) و بوعلی منتقل شدند.

 

 

کشته شدن چهار نفر در حادثه رانندگی بندردیلم

واحد مرکزی خبر نوشت: حادثه رانندگی در محور بندر دیلم - گناوه چهارکشته برجای گذاشت.
آقای صفایی رییس جمعیت هلال احمر شهرستان گناوه گفت: این حادثه در اثر برخورد یک دستگاه خودرو پراید با اتوبوس شرکت نفت در یکی از پیچ های حادثه خیز ورودی جاده دیلم رخ داد و راننده پراید و سه نفر از اعضای خانواده اش در دم جان باختند.
سرهنگ بحرینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر علت حادثه را بی احتیاطی، خستگی و خواب آلودگی راننده پراید و انحراف به چپ این خودرو اعلام کرد.

 

 

بارش باران و طغیان رودخانه ها در جنوب سیستان و بلوچستان

واحد مرکزی خبر نوشت: بر اثر بارندگی های دیشب در شهرستان سرباز هم اکنون راه روستایی بیش از 40 روستا با شهر راسک مرکز شهرستان سرباز قطع است.
فرماندار سرباز گفت: بارندگی های سیل آسا و 28 میلی متری در این شهرستان برق بسیاری از روستاها را هم قطع کرد که با تلاش شبانه روزی برق بیشتر روستاها وصل شده و اکنون فقط برق 2 تا 3 روستا قطع است که تلاش برای رفع نقص ادامه دارد. محمد میهنی گفت: هنوز میزان خسارت برآورد نشده است.

 

 

دستگیری اعضای 2 باند سرقت در نمین

واحد مرکزی خبر نوشت: دو باند بزرگ سرقت در نمین متلاشی شد. اعضای یکی از این باندها در یکی از روستاهای تابعه نمین با سرقت خودرو از داخل و خارج استان در این محل اقدام به اوراق کردن قطعات خودرو می کردند.
فرمانده انتظامی نمین گفت: 6 سارق نیز که در اتوبان اردبیل، آستارا اقدام به سرقت خودرو می کردند دستگیر شدند.
سرهنگ رسول سلحشور افزود: از این باند 15 دستگاه خودرو و تعداد زیادی قطعات خودرو کشف شده است.
مالکان 50 راس گوسفند هم که توسط این باند به سرقت رفته بود از طریق پلیس های آگاهی سراسر استان در شهرستان های بیله سوار و بخش جعفرآباد مغان شناسایی شده اند.

 

 

کوبیده شدن درهای گیت خروج مترو و آسیب‌دیدگی برخی شهروندان

فارس نوشت: داستان شلوغی ایستگاه‌ها و مشکلات شهروندان در مترو هنوز به اتمام نرسیده که مردم با خرابی برخی درهای گیت‌های بازرسی در هنگام خروج از مترو مواجه شده‌اند؛ بهتر است مسئولان امر برای رفع این مشکلات هرچه سریعتر اقدام کنند.
ازدحام جمعیت در مترو، وجود دستفروشان، نقص فنی مترو از جمله مشکلات همیشگی متروی تهران است که مردم با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند و به یک امر عادی تبدیل شده است.
اما شهروندان به تازگی به مشکل دیگری در هنگام خروج از مترو دچار شده‌اند. خرابی گیت‌های خروج و در برخی موارد سریع بسته شدن گیت‌ها باعث بروز مشکلاتی برای مسافران مترو شده است.
کوبیده شدن درهای گیت و آسیب‌دیدگی شهروندان
ایمانی یکی از مسافران همیشگی مترو در این باره می‌گوید: برای خروج از گیت‌های بازرسی مترو باید کارت بزنیم؛ در بیشتر موارد این گیت‌ها خراب هستند و درها به یکباره به هم کوبیده و باعث صدمه زدن به شهروندان می‌شود. امروز نیز در ایستگاه امام خمینی همین اتفاق برای من افتاد و بدنم دچار کوفتگی شده است.
137 اعلام کرد این مشکل به آنها ربطی ندارد
این شهروند در ادامه اضافه می‌کند: با 137 تماس گرفتم و مشکل را با آنها در میان گذاشتم، اعلام کردند که این مشکل به آنها بر نمی گردد و باید با مسئولان مترو در میان بگذارید.
ابتدا کیفم را رد می‌کنم تا مطمئن شوم گیت‌ها درست است
یکی دیگر از شهروندان می‌گوید: برای اینکه مطمئن شوم که گیت‌های خروج خراب نیست؛ ابتدا کیفم را از گیت رد می‌کنم که اگر قرار است در به هم کوبیده شود ابتدا به کیفم صدمه وارد شود و سپس خودم عبور کنم. وی از مسئولان مترو خواست که هر چه سریعتر این مشکل را برطرف کنند.
گیت‌ها خیلی سریع بسته می‌شود
خانم 30 ساله‌ای می‌گوید: به همراه فرزندم که می‌خواهم از این گیت‌ها عبور کنم مدام استرس دارم که این درها آسیبی به فرزندم وارد نکنند. این درها خیلی سریع بسته می‌شود و باعث بروز مشکل برای مردم می‌شود.
ممکن است دستگاه‌ها ایراداتی داشته باشند
نظری، معاون پشتیبانی و بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این‌باره می‌گوید: در هنگام خروج مسافران باید کارت زده تا بر اساس مسافت از آنها هزینه دریافت شود. دستگاه‌ها یک سیستم مکانیکی هستند و ممکن است ایراداتی داشته باشند اما به نظر نمی‌رسد که آسیب جدی به شهروندان وارد کرده باشد.
مدام دستگاه‌ها را کنترل می‌کنیم، عذرخواهی از شهروندان
وی با بیان اینکه شاید برخی از دستگاه‌ها خراب باشند، می‌گوید: مدام دستگاه‌ها را کنترل می‌کنیم تا مشکلی ایجاد نشود و از شهروندانی که برای آنها مشکلی پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم.
معاون پشتیبانی و بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: همه مسافران از زمان ورود تا خروج در مترو بیمه هستند.
نظری در پاسخ به این پرسش که چگونه مسافران در صورت بروز حادثه می‌توانند از بیمه خود استفاده کنند، می‌گوید: مسافران به ایستگاه‌ها مراجعه کرده و در حدود 8 ایستگاه نیز اورژانس وجود دارد با آنها مشکل را در میان گذاشته و از خدمات استفاده ‌کنند.
معاون پشتیبانی و بهره‌برداری متروی تهران و حومه اضافه کرد: حدود هزار دوربین در ایستگاه‌ها وجود دارد و تمام وقایع را ثبت می‌کند.
وی در پاسخ به این پرسش که 137 اعلام کرده است این مشکل به آنها باز نمی‌گردد می‌گوید: شهروندان در ایستگاه‌ها به مأموران مراجعه و مشکلات خود را با آنها در میان بگذارند.
با توجه به اینکه مترو یک سیستم حمل و نقل سریع و آسان نسبت به سایر وسایل حمل و نقل است، امیدواریم به زودی مسئولان برای رفع این مشکلات اقدام کنند.

 

 

رشد 135 درصدی کشف سلاح در مرزها

فارس نوشت: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کشور گفت: در بحث کشف سلاح با رشد 135 درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم که عمده این سلاح‌ها از حوزه عراق و غرب کشور بوده است.
سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزیانی ناجا در نشست خبری خود با نمایندگان رسانه‌ها با اعلام این مطلب افزود: در طول 4 ماه گذشته در کشف مواد مخدر از مرزها با دو درصد افزایش کشف روبرو بوده‌ایم.
در بحث کشف سلاح نیز با رشد 135 درصدی کشفیات نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم که عمده این سلاح‌ها از حوزه عراق و غرب کشور بوده است.
سردار ذوالفقاری با اشاره به این مطلب که در کشف مشروبات الکلی نیز با افزایش 95 درصدی کشفیات روبرو بوده‌ایم گفت: بیشتر کشفیات مربوط به مشروبات الکلی در حوزه غرب و در منطقه خلیج فارس بوده است.
وی همچنین به کاهش 11 درصدی قاچاق سوخت و کاهش 21 درصد ورود غیرمجاز به مرز اشاره کرد و گفت: در همین مدت دستگیری اشرار 58 درصد افزایش و هلاکت آنها 8 درصد افزایش داشته است.
فرمانده مرزبانی کل کشور با اشاره به این مطلب که خوشبختانه خسارت به نیروهای خودی در طول این مدت 16 درصد کاهش داشته گفت: این در حالی است که دستگیری عابرین غیر مجاز 28 درصد افزایش داشته است.
سردار ذوالفقاری با اشاره به کاهش 28 درصدی کشفیات مربوط به سیگار گفت: این در حالی است که کشفیات تجهیزات مربوط به استفاده از ماهواره 41 درصد کاهش داشته است.
وی همچنین با اشاره به این مطلب که در سال جاری 50 مورد تعرض مسلحانه به واحدهای مرزی در شمال غرب و غرب کشور رخ داده گفت: به جز یک مورد سایر موارد با هوشیاری نیروهای مرزبانی خنثی شده است.
سردار ذوالفقاری با اشاره به درگیری روز گذشته ماموران مرزبانی با اشرار در منطقه میرجاوه گفت: دو نفر از اشرار به هلاکت رسیده‌اند که از آنها 15 کوله‌پشتی نان و آب به دست آمد که به نظر می‌رسد این افراد از اعضای سپاهی موسوم به سپاه صحابه بودند و قصدشان حرکتهایی بر ضد امنیت کشور بوده است.
فرمانده مرزبانی کل کشور همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تبادل نظر با کشور عراق برای برخورد با نیروهای پژاک اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت مرکزی عراق، گروهک پژاک را گروهک غیرقانونی می‌داند و معتقد است که برای ایجاد امنیت خود با این گروهک برخورد داشته باشد.

 

 

نجات 6 سرنشین لنج در آبهای بندرعباس

واحد مرکزی خبر نوشت: سرنشینان یک فروند لنج تجاری در نزدیکی آبهای جزیره قشم از خطر غرق شدن نجات یافتند.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این موتور لنج با 6 سرنشین ایرانی از کشور دبی به سمت بندر شهید باهنر در حال حرکت بود که در 14 مایلی قشم دچار آبگرفتگی شد. لنج های تجاری بیشتر از چوبی هستند و به دلیل فرسودگی معمولاً دچار آب گرفتگی می شوند.
امان اله عفیفی پور افزود: نیروهای هماهنگی جستجو و نجات دریایی هرمزگان پس از اطلاع از وقوع حادثه با یک فروند یدک کش، موتور لنج سانحه دیده را به همراه 6 سرنشین ایرانی به سمت جزیره هرمز یدک و از غرق شدن آن جلوگیری کردند.

 

 

پیگیری اسیدپاشی انتقام‌جویانه‌ای که مادر و کودکی را قربانی کرد/قربانی: قصاص متهم تنها خواسته‌ام است

ایسنا نوشت: پزشک معالج «طاهره بهرامی» که به همراه دخترش قربانی اسیدپاشی انتقام‌جویانه‌ شده بودند، با موفقیت‌آمیز خواندن روند درمان و جراحی پیشین پیوند پلک پایین چشم راست طاهره، گفت: چشم راست وی در حد تشخیص نور قابل درمان است، اما به هر حال آن انتظاری که بیمار از درمانش دارد با واقعیت موجود تفاوت دارد.
دکتر محمدطاهر رجبی، پیش از حضور در اتاق عمل بیمارستان برای انجام جراحی مجدد چشم راست طاهره گفت: می‌توان بر روی اطراف چشم و گونه طاهره عمل زیبایی و پوست انجام داد و با پروتز چشم راست او را که به نقطه‌ای تبدیل شده به حالت عادی برگرداند.
وی با بیان اینکه چشم چپ بیمار برای همیشه نابینا خواهد ماند گفت: چشم چپ بیمار به دلیل شدت سوختگی کاملاً تخریب شده است.
به گفته این پزشک، بینی این زن 26 ساله کاملاً تخریب شده است به گونه‌ای که تنها استخوانی باقی مانده است و در ناحیه سینه و گلو نیز باید بر روی طاهره عمل جراحی صورت گیرد.
رجبی با بیان اینکه در یک ماهه گذشته سه عمل پیوند پلک پایین، رفع چسبندگی داخلی پلک و پلک بالایی چشم راست بر روی این زن انجام شده است، گفت: خوشبختانه عمل‌ها موفقیت‌آمیز بوده است و پلک پایین چشم راست طاهره ترمیم شده است.
قصاص تنها خواسته من است
همچنین طاهره بهرامی با بیان اینکه لحظه جنایت هیچ گاه از جلوی چشمانم محو نمی‌شود، گفت: خانواده «مونا»-زن اسیدپاش- حتی در این مدت یکبار نیز از من دلجویی نکرده است.
این قربانی اسیدپاشی با بیان اینکه تاکنون حدود 27 عمل جراحی ترمیمی به روی بدن و به خصوص صورتم انجام شده است، گفت: بیش از 100 میلیون تومان برای درمان خود به دیگران بدهکارم و برای تامین هزینه‌های درمان نیز در مضیقه هستم.
طاهره با بیان اینکه تنها آرزویم دیدن دختر 4ساله‌ام است گفت: پانیذ همیشه اصرار دارد که من پانسمان صورتم را بردارم اما می‌دانم که اگر او چهره واقعی مرا ببیند حتماً می‌ترسد.
وی با بیان اینکه وی به همراه دخترش نزد خانواده‌اش زندگی می‌کنند گفت: نزد مادر و دیگر خواهر و برداران مجردم زندگی می‌کنم و به پانیذ قول دادم که زندگی ساده‌ای در یک خانه مجزا خواهیم داشت.
طاهره در مورد وضعیت جسمانی دخترش که او نیز قربانی انتقامجویی زنی که با پدرش در ارتباط بود شده گفت: پیشانی، بینی و لب پایین پانیذ به علت پاشیده شدن اسید آسیب دیده و تاکنون پانیذ بارها مورد عمل جراحی قرار گرفته است.
این قربانی اسیدپاشی در ادامه با بیان اینکه همچنان بر اجرای قصاص اصرار دارد گفت: هیچ چیزی نمی‌تواند مرا از این تصمیم منصرف کند.

 

 

برخورد کامیون با پراید دو قربانی گرفت

ایسنا نوشت: معاون عملیات پلیس‌راه کشور از برخورد یک دستگاه کامیون با یک دستگاه پراید خبر داد و گفت: در این حادثه دو نفر کشته شدند.
سرهنگ پرویز سیاح البرزی با بیان اینکه ماموران پلیس‌راه استان همدان در ساعت 17:35 روز دوشنبه در جریان وقوع تصادفی مرگبار در کیلومتر 25 جاده رزن به سمت همدان قرار گرفته‌اند، گفت: ماموران با حضور در صحنه حادثه دریافتند یک دستگاه کامیون بنز با یک دستگاه خودرو سواری پراید برخورد کرده که در این حادثه دو نفر کشته و یک نفر مجروح شده است.
وی افزود: بر اساس نظر کارشناسان تصادفات پلیس‌راه عدم رعایت حق‌تقدم عبور از جانب راننده کامیون علت بروز این حادثه بوده است.
البرزی با بیان اینکه 33 درصد از تصادفات روز گذشته را واژگونی به خود اختصاص داده است، در مورد مهمترین علل بروز تصادفات در شبانه‌روز گذشته گفت: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق‌تقدم عبور و خستگی و خواب‌آلودگی در صدر مهمترین بروز علل تصادفات برون‌شهری قرار دارند.

 

 

پخت بزرگترین کیک جهان به مناسبت میلاد حضرت امام رضا(ع)

ایسنا نوشت: معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: برای برگزاری جشن‌های دهه کرامت باید زمینه مشارکت حداکثری مردم فراهم شود.
محمد غفاری در جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی جشن‌های دهه کرامت اظهار داشت: با توجه به عشق و ارادت مردم به اهل بیت و به ویژه به حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع)، علاقه‌مندان به اهل بیت عاشقانه، خواهان حضور حداکثری در برگزاری جشن‌های این دهه هستند که باید زمینه این مشارکت برای مردم فراهم شود.
غفاری ضمن تشریح برنامه‌های ویژه روز میلاد حضرت رضا(ع)، مراسم گلباران حرم مطهر حضرت رضا(ع) با حضور آحاد زائران و مجاوران را اقدام بسیار مناسبی دانست و خواستار همکاری دستگاه‌های دولتی همچون شهرداری، نیروی انتظامی، پلیس راهور و شورای تامین شهرستان به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم شد.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان رضوی با پیشنهاد پخت بزرگترین کیک جهان به مناسبت میلاد حضرت امام رضا(ع) به طول 13.75، عرض 2.50 و ارتفاع 15 سانتی متر با حدود چهار تن وزن، موافقت کرد و افزود: در صورتی که مسائل بهداشتی در ساخت کیک رعایت شود، این اقدام، کاری بسیار شایسته و نمادی از مشارکت مردم و مردمی شدن جشن‌های دهه کرامت خواهد بود.
در ادامه سید جواد جعفری، دبیر شورای هماهنگی و برنامه ریزی جشن‌های دهه کرامت نیز در این جلسه گفت: این جشن‌ها به منظور بزرگداشت شعائر الهی و با سه محور اسلامی، ایرانی و ملی برگزار می‌گردد.
وی، ایجاد فضایی با نشاط و همچنین ارتقای سطح شناخت جامعه از سیره و فرهنگ رضوی و بهره مند شدن مردم از برنامه‌های فرهنگی را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره دانست. 

 

بچه‌ محل‌های قدیمی، خودرو دوست‌شان را برای انتقام آتش زدند

 

فارس نوشت:2مرد جوان برای آنکه از دوست قدیمی‌شان انتقام بگیرند خودروی او را به آتش کشیدند. در ساعت 3 بامداد 23 تیر مأموران کلانتری 118 ستارخان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در جریان خبر یک فقره آتش سوزی خودرو در منطقه آریاشهر، خیابان شهدای صادقیه قرار گرفتند.

با حضور عوامل آتش‌نشانی و مأموران کلانتری 118 ستارخان در محل و پس از مهار و اطفای حریق، کارشناسان سازمان آتش نشانی با بررسی صحنه آتش سوزی اعلام کردند که حریق عمدی بوده است.

با اعلام نظریه کارشناسی سازمان آتش نشانی درباره حریق عمدی خودرو، پرونده مقدماتی در این‌باره تشکیل و به دستور بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه 2 تهران، تحقیقات تخصصی درباره این پرونده در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم قرار گرفت.

در روز 23 تیر زن میانسالی با مراجعه به اداره شانزدهم به کارآگاهان گفت: در ساعت 4 بامداد از کلانتری 118 ستارخان با من تماس تلفنی گرفته شد و خبر آتش‌سوزی خودرو شخصی‌ام را به من اطلاع دادند؛ پس از مراجعه به کلانتری مرا به اداره شانزدهم راهنمایی کردند.

با حضور مالک خودرو در اداره شانزدهم، وی در ادامه اظهارات خود به کارآگاهان گفت: شب گذشته پسرم به نام عباس 30 ساله برای دیدن خاله‌اش به منزل خواهرم در خیابان شهدای صادقیه رفته و شب نیز در همانجا مانده بود.

با آغاز تحقیقات کارآگاهان از عباس، وی در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ما تا چند سال پیش به همراه خانواده خاله‌ام در یک منطقه و محله زندگی می‌کردیم تا اینکه چند سال پیش با تغییر محل زندگی، به محل کنونی زندگی‌مان در میدان صادقیه آمده‌ایم؛ شب حادثه نیز برای دیدن خاله و پسرخاله‌هایم که از کودکی با یکدیگر بزرگ شده بودیم، به خانه آنها رفته و ماشین مادرم را نیز که غالباً در اختیار من قرار داشت، در داخل کوچه پارک کرده بودم.

وی ادامه داد: مادرم صبح روز 23 تیر در حالیکه من هنوز در خانه خاله خواب بودم و از آتش‌سوزی اطلاعی نداشتم، با من تماس گرفت و خبر آتش سوزی خودرو را به من اطلاع داد و شب حادثه به هیچ عنوان متوجه آتش سوزی نشده بودم.

عباس در پاسخ به سؤالات کارآگاهان در خصوص داشتن خصومت و دشمنی خانوادگی و یا شخصی با فرد یا افرادی به کارآگاهان گفت: از چندی پیش با دو نفر از بچه محل‌های قدیمی که هنوز در همان محله زندگی می‌کنند، درگیری مالی پیدا کرده بودم و از آن زمان رابطه میان ما بسیار تیره شده بود؛ حتی چندین بار هم از پسرخاله‌هایم شنیده بودم که شایان و امین عنوان کرده‌اند که به هر شکل ممکن از من انتقام خواهند گرفت.

با توجه به اظهارات عباس و تأیید اظهارات وی از سوی پسرخاله‌هایش، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت شایان و امین در منطقه آریاشهر، در روز 10 مرداد هر دو نفر آنها را دستگیر و جهت انجام تحقیقات به اداره شانزدهم منتقل کردند.

در شرایطی که در مراحل مقدماتی تحقیقات، شایان و امین منکر هرگونه اطلاع و یا دخالت خود در حریق عمدی خودرو شده بودند، اما با توجه به وجود آثار سوختگی به جای مانده بر روی دست شایان که هیچگونه جواب قانع کننده‌ای برای آن نداشت، به ناچار لب به اعتراف گشودند و به حریق عمدی خودرو ال 90 متعلق به مادر عباس اعتراف کردند.

شایان در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 2 بامداد روز حادثه به همراه امین در حال بازگشت به خانه بودیم که ناگهان خودروی عباس را در مقابل منزل بستگانش مشاهده کردیم؛ ماشین عباس به طرز خاصی اسپرت شده بود و هر کدام از بچه‌های محل که خودرو او را در خیابان می‌دیدند، به راحتی قادر به شناختن آن بودند؛ در آن زمان به یاد درگیری گذشته خود با عباس افتاده و در یک لحظه هر دو نفر تصمیم به آتش زدن خودرو گرفتیم.

وی ادامه داد: بلافاصله هر 2 نفر به پمپ بنزین رفته و پس از خرید چند لیتر بنزین به محل پارک خودرو برگشته و پس از شکستن شیشه، داخل خودرو را آغشته به بنزین کرده که در همان زمان مقداری از بنزین بر روی دست و لباسم ریخت؛ زمانی‌که فندک را روشن و قصد انداختن آن به داخل ماشین داشتم ناگهان لباس و دست من نیز برای چند لحظه آتش گرفت و همین آتش‌سوزی باعث شد تا من نیز از ناحیه دست دچار سوختگی شوم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با اعتراف صریح متهمان درباره حریق عمدی خودرو، تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر زوایای پرونده و همچنین سایر انگیزه‌های احتمالی متهمان در دستور کار کارآگاهان اداره شانزدهم قرار گرفته است.

/56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =