سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان معتقد است که تا کنون هیچ آمار درستی از تعداد معتادان به مجلس ارائه نشده است.

در بخش آسیب های اجتماعی مشکل اساسی این است که متولی برای آمار صحیح دادن در بخش اعتیاد در کشور مشخص نیست . این بخشی از گفته حسن تامینی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان است که معتقد است ما  از آمارهای ارائه شده در زمینه اعتیاد گله مندیم و بارها به متولیانی که در بخش آسیب های اجتماعی ، خصوصا در بحث اعتیاد مسئولیت دارند، تذکر داده ایم که آمار درستی از اعتیاد ارائه نمی کنند. متاسفانه مشخص نیست چه تعداد معتاد با چه میزان مصرفی در کشور وجود دارند.

وی ادامه می دهد: ستاد مبارزه با مواد مخدر آمار و اطلاعات درستی از میزان معتادان و عملکرد خود نمی دهد. البته تنها مشکل ما با ستاد نیست. بهزیستی و شهرداری همکاری خوبی با کمیسیون بهداشت ندارند؛ در بخش کلان ، بهزیستی نهاد مسئول برای ارائه آمار اعتیاد است و ستاد مبارزه با مواد مخدر بیشتر کار مبارزه با اعتیاد را بر عهده دارد و نمی تواند به طور مستقیم در بخش های دیگر ورود پیدا کند.

تامینی با بیان اینکه بررسی های این کمیسیون در مورد عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر، نشان می دهد که ستاد کارایی لازم را در امر مبارزه با مواد مخدر نداشته است می گوید: سالهاست که ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشور ما فعالیت می کند اما هنوز تهیه کردن مواد مخدر بسیار آسان تر از تهیه کردن مایحتاج عمومی مردم است،

گفت و گوی کامل را اینجا بخوانید:

23245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    0 0
    جای تاسف است که در این سایت جای گزارشات مردمی توزیع مواد مخدر وجود ندارد !