برگزاری کنگره سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان

کنگره سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان، به میزبانی شهر چرمهین در لنجان با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و ارتش استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، کنگره سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان، به میزبانی شهر چرمهین در لنجان با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی و ارتش استان اصفهان برگزار شد.

مردم لنجان که درطول دفاع مقدس صدها شهید تقدیم نظام کرده‌اند با همرامی مردم دیگر نقاط استان محفلی شورانگیز و معنوی به میزبانی شهدا برپا کردند که هنوز عطر و بوی شهادت داشت، حضور و اجرای تواشیح توسط بزرگ مردانی از استانهای دیگر کشور که در سن نوجوانی به درجه رفیع جانبازی نائل شده بودند، در کنار اجرای «مرد میدان» به یاد شهید سردار قاسم سلیمانی توسط خواننده کشورمان علیرضا افتخاری و اجرای تئاتر با یاد سرداران دفاع مقدس از ویژه برنامه‌هایی بود که حال و هوای معنوی خاصی به مراسم بخشید.

دبیر کنگره سرداران و ۷۵۰ شهید شهرستان لنجان در این مراسم، با بیان اینکه شهرستان لنجان بیش از ۷۰۰ شهید از بین مردم عادی داشته است، اظهار داشت: جوانان غیور ما با ارادتی که به مکتب سیدالشهدا داشتند و تقدیم شهدای بسیار، معادلات و خیالات خام صدام را درباره حضورش در ایران خراب کردند و اجازه ندادند ذره ای از خاک کشور به تسخیر دشمنان درآید.

شهاب ثابت‌راسخ راسخ با بیان اینکه زمانی که شهرستان لنجان دارای ۱۲۰ هزار نفر جمعیت بود ۱۲ هزار رزمنده داشته است، گفت: همچنین این شهرستان سه هزار جانباز و ۱۲۳ آزاده داشته است.

شهادت در نخستین روز آغاز جنگ

وی تاکید کرد: یکی از شهدای شهر چرمهین «شهید عبدالعلی محمدی چرمهینی» است که در اولین روز جنگ به‌عنوان نیروی مردمی در شهر خرمشهر به شهادت رسید.

وی ادامه داد: معرفی شخصیت شهدا و الگو قرار دادن رفتار آنها مصداق جهاد تبیین است و همه مسئولان نسبت به این امر وظیفه دارند.

در ادامه سردار اصغر عرب پور جانشین قرارگاه سیدالشهدا در منطقه اصفهان اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن سعی در چالش و بحران در کشور با ایجاد جنگ داشت اما رهنمودهای امام خمینی (ره) و رشادت رزمندگان نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

وی با اشاره به ۱۷ هزار ترور توسط منافقین کوردل و دشمنان گفت: در طول جنگ تحمیلی، بیش از ۱۰۰ کشور طی هشت سال رو به روی ایران نوپا ایستادند اما اراده ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) اجازه نداد دشمن پیروز میدان باشد و در این راه ۲۳۰ هزار شهید نیز تقدیم کردیم.

جانشین قرارگاه سیدالشهدا در منطقه اصفهان با اشاره به اینکه ملت ایران هیچ گاه به ذلت تن نمی دهد، گفت: اگر امروز دشمن گزینه‌ای برای رو و زیر میز ندارد از اثرات دفاع مقدس است.

وی با اشاره به نقش پر رنگ بانوان در جنگ گفت: بسیاری از بانوان ما در خط مقدم دفاع و یا پرستاری از رزمندگان بودند و در پشت جبهه نیز با حمایتهای مادی و معنوی و کمک به جبهه ها نقشی فراموش نشدنی در این دفاع رقم زدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1686812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =