عکس | کشف حکاکی‌های عجیب آشوری‌ها بر دیواره‌های موصل

باستان شناسان در موصل موفق به کشف حکاکی هایی از دوره آشوری ها روی دیواره های یک دروازه باستانی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، باستان شناسان در شمال عراق حکاکی های صخره ای 2700 ساله را کشف کرده اند که صحنه های جنگ و درختان امپراتوری آشور را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

عکس | رونمایی از سلاح‌های مرگبار هیتلر که لرزه بر تن می‌اندازد!

عکس | هابل دریچه ورود بیگانگان در فضا را شکار کرد؟

حکاکی‌ های روی تخته ‌های مرمر توسط تیمی از کارشناسان در موصل، دومین شهر بزرگ عراق، کشف شد که برای بازسازی محل دروازه باستانی که توسط شبه‌ نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش) در سال ۲۰۱۶ با بولدوزر تخریب شد، کار می‌ کنند.

فاضل محمد، رئیس گروه مرمت این پروژه در رابطه با موضوع فوق گفت که باستان شناسان از کشف هشت نقش دیواری با کتیبه ها، تصاویر تزئینی و نوشته ها، شگفت زده شدند.

دروازه مشکی یکی از بزرگ‌ترین دروازه‌های نینوا، شهر باستانی آشوری ها بود. حکاکی ‌های کشف‌ شده، فرد جنگجویی را نشان می‌ دهد که در حال آماده شدن برای پرتاب یک تیر است در حالی که سایر افراد موجود در این نقش، درختان نخل را نشان می‌ دهند.

عکس | کشف حکاکی‌های عجیب آشوری‌ها بر دیواره‌های موصل

محمد با اشاره به پادشاه امپراتوری نوآشوری که از ۷۰۵ تا ۶۸۱ قبل از میلاد حکومت می کرد، افزود: نوشته ها نشان می دهد که این نقاشی های دیواری در زمان سلطنت شاه سناخریب ساخته شده است.

متاسفانه در سال ۲۰۱۴ داعش بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه را تسخیر کرده و کارزاری برای تخریب هدفمند و گسترده مکان‌های باستان‌ شناسی ارزشمند در هر دو کشور انجام داد.

به گزارش سیناپرس، طی این سال های سیاه، افراط گرایان با شور و شوق موزه ها را خراب کرده و مکان های باستانی مهم را ویران کردند تا تاریخ را پاک کنند.

در سال ۲۰۱۷ نیروهای عراقی با حمایت ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده موصل را از دست داعش آزاد کردند و افراط گرایان دو سال بعد آخرین بخش تحت کنترل خود را از دست دادند.

گفتنی است آشوری ها همزمان با حکومت ایلامی ها و سپس مادها در ایران زندگی کرده و به طور گسترده ای با این امپراتوری ها در تماس بودند. مطالعه این کتیبه جدید می تواند بخش های تاریکی از تاریخ و تمدن خاورمیانه را آشکار کند.

منبع: گاردین

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1688581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =