آماده باش دستگاههای خدمات رسان دراستان چهارمحال وبختیاری

ایرنانوشت: استاندارچهارمحال وبختیاری: طبق پیش‌بینی هواشناسی برای روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری احتمال وقوع سیلاب در استان وجود دارد از این رو برای پیشگیری از وقوع حادثه و جلوگیری از وارد شدن خسارت ضرورت دارد تا دستگاه‌های خدمات‌رسان در عین آمادگی کامل با یکدیگر هماهنگی و هم‌افزایی داشته باشند.

غلامعلی حیدری شامگاه یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران این استان افزود: طبق پیش‌بینی هواشناسی برای روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری احتمال وقوع سیلاب در استان وجود دارد از این رو برای پیشگیری از وقوع حادثه و جلوگیری از وارد شدن خسارت ضرورت دارد تا دستگاه‌های خدمات‌رسان در عین آمادگی کامل با یکدیگر هماهنگی و هم‌افزایی داشته باشند.

وی ادامه داد: سیل مرداد امسال تجربه خوبی را در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار داد و می توان با بهره‌گیری از این تجربه حوادث مشابه را به خوبی مدیریت کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای آمادگی هرچه بیشتر جلسات ستاد بحران شهرستانی به طور مستمر و منظم برگزار شود.

حیدری بازبینی و رصد پل‌های کم‌ارتفاع را از ضروری‌ترین اقدامات عنوان کرد و گفت: چنانچه این پل‌ها مسدود شده است سریع بازگشایی شود.

وی همراهی و آمادگی مردم را هم بسیار مهم دانست و گفت: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی به موقع به مردم به ویژه کشاورزان و شیلات‌داران مسئولان را در مدیریت موضوع یاری دهند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: جاده‌های زیرسازی شده به سرعت آسفالت شود تا در سیلاب تخریب نشود و چنانچه در این خصوص کوتاهی صورت گیرد، هیچ عذری پذیرفتی نیست.

حیدری افزود: پاکسازی و لایروبی مسیل‌ها، استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی، اطلاع‌رسانی به عشایر درون کوچ، تمهید انرژی، پیش‌بینی مکان‌های مناسب برای انتقال حادثه‌دیدگان، بررسی دریچه سدها و بندها، برگزاری دوره‌های آموزشی و شناسایی و رفع کمبودها و نیازمندی‌ها از دیگر اقدامات مهمی است که باید پیش از ورود به فصل بارش انجام گیرد.

ماشین‌آلات خدمات‌رسان آماده بهره‌برداری باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: باید تمامی این دستگاه‌های خدمات‌رسان در استان سرویس شده و آماده بهره‌برداری باشد.

علی حیدری با اشاره به نقاط حادثه‌خیز استان افزود: تونل فجر در گردنه کره‌بس باتوجه به رانشی بودن منطقه از مهمترین نقاط حادثه‌خیز است که با توجه به عبور خط گاز فشار قوی از بالای تونل باید نیروهای راهداری در این منطقه حضور فعالی داشته باشند و سیل‌بند شهر لردگان نیز تعیین تکلیف شود.

وی تصریح کرد: همچنین برای جلوگیری از یخ‌زدگی آب در خطوط لوله و تمهیدات لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب انجام گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سطح شهرکرد هم نقاطی از جمله تقاطع طالقانی به کاشانی، تقاطع خیابان امام علی منظریه و خیابان ستاد بحران، ضلع شمالی مصلای و تقاطع فلکه بوعلی به جنوب شهرکرد وجود دارد که برای جلوگیری از ابگرفتگی شهرداری اقدامات لازم را انجام دهد.

حیدری هرس درختان را از دیگر اقدامات ضروری اعلام کرد و گفت: درختانی است که وارد کابل‌های برق شده است ممکن است در صورت باد و بارش سبب قطعی برق شود.

وی همچنین از مردم درخواست کرد تا مسیل‌های جلوی خانه‌های خود را چنانچه از خار و خاشاک پر شده است را پاکسازی کنند.

آمادگی راهدارخانه‌ها و پایگاه‌های امداد و نجات استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز از آمادگی پایگاه‌های امداد و نجات استان خبر داد و گفت: ۱۳ پایگاه ثابت، پنج پایگاه امداد و تجات کوهستان و چهار پایگاه موقت آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

مسعود مثنوی افزود: انبارهای امدادی استان نیز در یک ماه گذشته شارژ شده است و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: طرح زمستانه این اداره‌کل از ۱۵ آبان آغاز می‌شود و بر اساس آن ۴۲ راهدارخانه دائمی و فصلی استان با ۴۵۰ راهدار ساماندهی شده است.

روح‌الله غلامی افزود: ۳۰۰ دستگاه سبک، نیمه‌سنگین و سنگین نیز قالب ۷۰ اکیپ راهداری زمستانی ساماندهی شده است و به ویژه در گردنه های برف گیر مستقر می‌شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست تعدادی از فرمانداران استان به بیان نیازمندی‌ها و چالش‌های خود در خصوص حوادث احتمالی فصل زمستان پرداختند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1689600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =