همه چیز درباره گازی که شهردار تهران و رییس شورای شهر تکذیبش می کنند

گاز متان ، این روزها این گاز که ناسا ادعا کرده بر فراز تهران توده ای از آن وجود دارد خبرساز شده است اما شهردار تهران و رئیس شورای شهر تهران تکذیبش می کنند. اما این گاز چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منابع جایگزین انرژی به امید برآوردن نیازهای انرژی به روشی سازگارتر با محیط زیست، از جمله انرژی خورشیدی، بادی، و برق آبی با موفقیت بیشتر در چند سال گذشته، بهبود یافته اند. علی‌رغم پیشرفت‌های بزرگ، آنها همچنان از میزان مصرف ما از منابع سوخت فسیلی عقب‌تر هستند، جایی که شواهد زیادی وجود دارد که به تأثیر مخرب آنها بر محیط‌زیست از گرم شدن کره زمین تا زیستگاهی که از حیات پشتیبانی می‌کند اشاره می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این رویداد هسته‌ای دانشمندان ژاپنی کره زمین را با خاک یکسان خواهد کرد!

با این حقه‌ها خانه شما همیشه بوی عطر می‌دهد!

پیشرفت‌های اخیر که توسط چندین کشور با مهار متان انجام شده است، آن را به منبع انرژی امیدوارکننده‌ای تبدیل کرده است که می‌تواند از دیگر منابع انرژی سوخت فسیلی پیشی بگیرد. به عنوان جایگزین تمیزتری برای نفت و زغال سنگ در نظر گرفته می شود، از نظر کربن غنی تر است و به وفور در طبیعت یافت می شود. با این حال، متان به عنوان یک گاز گلخانه ای قوی تر از دی اکسید کربن در نظر گرفته می شود و ذخیره و مدیریت آن باید دقیق باشد چراکه می تواند خطرناک باشد.

ذخیره و استفاده از متان می تواند مشکل باشد و مشکلات بالقوه ای ایجاد کند که ممکن است مسئله گرمایش جهانی را که امروزه با آن روبرو هستیم تشدید کند. بسیار قابل اشتعال است که در شرایط ایده آل خطر احتراق را افزایش می دهد. علاوه بر این، متان در مقایسه با دی اکسید کربن ۲۰ تا ۳۰ برابر به عنوان گاز گلخانه ای قوی تر است. بنابراین، با افزایش قریب‌الوقوع دما در سراسر جهان، تصور سناریویی که هیدرات‌های منجمد دائمی و متان شروع به ذوب شدن کنند و تریلیون‌ها متر مکعب متان را در جو آزاد کنند و در نتیجه گرمایش جهانی را تسریع کنند، چندان دشوار نیست.

منبع دیگر متان حاصل از کشاورزی و نشخوارکنندگان نیز درک این موضوع را دشوار می‌کند که چگونه می توان این منابع را زمانی که تقاضا برای گوشت و محصولات به این زودی کاهش نمی یابد، محدود کرد. محل های دفن زباله در کشورهای در حال توسعه به طور کامل مجهز نیستند تا بتوانند متان تولید شده در حضور متانوژن ها را در خود جای دهند. همراه با کمبود منابع فعلی برای جمع‌آوری متان به روشی مطمئن و توانایی آن در به دام انداختن گرما در جو زمین، کار با متان را بسیار دشوارتر و به طور بالقوه غیرقابل تحمل و خطرناک می‌کند.

گفتنی است که سطوح بالای متان می تواند میزان اکسیژن تنفس شده از هوا را کاهش دهد. این می تواند منجر به تغییرات خلقی، اختلال در گفتار، مشکلات بینایی، از دست دادن حافظه، حالت تهوع، استفراغ، گرگرفتگی صورت و سردرد شود. در موارد شدید، ممکن است تغییراتی در تنفس و ضربان قلب، مشکلات تعادل، بی‌حسی و بی‌هوشی ایجاد شود.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1695471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =