دیجیاتو نوشت: این میمون که Sake نام دارد با کمک چیپ داخل مغز خود، می‌تواند عبارت‌هایی را روی صفحه کلید مجازی تایپ کند.

شرکت نورالینک متعلق به ایلان ماسک، اخیراً در مقر اصلی خود واقع در فرمونت، کالیفرنیا، میزبان رویداد «Show and tell» خود بود. این شرکت فناوری عصبی در حال توسعه یک رابط مغز و کامپیوتر است که اساساً یک تراشه به اندازه سکه با ۱۰۲۴ رشته الکترود است و برای تحریک نورون‌ها در قشر حرکتی مغز کاشته می‌شود. در طول این رویداد، مهندسان نورالینک در مورد پیشرفت توسعه فناوری صحبت کردند و همچنین یک میمون را به نمایش گذاشتند که از طریق تراشه کاشته شده در مغز خود، به صورت از راه دور تایپ می‌کند.

بیشتر بخوانید:

میمون نمایش داده شده در رویداد نورالینک که «Sake» نام دارد، می‌تواند با فکر کردن به اینکه مکان‌نما روی صفحه‌کلید مجازی به کجا حرکت کند، تایپ کند. او موفق شد از این طریق عباراتی از جمله «به Show and tell خوش آمدید» و «می‌توانم میان وعده بخورم» را تایپ کند.

تایپ ذهنی میمون با کمک چیپ نورالینک

همانطور که ایلان ماسک در ویدیو بالا توضیح می‌دهد، میمون در واقع نحوه هجی کردن کلمات را یاد نگرفته است، بلکه مهندسان نورالینک به آن یاد داده‌اند که چگونه حروف برجسته شده با رنگ زرد روی نمایشگر را مانند یک بازی ویدیویی ردیابی کند. تراشه تعبیه شده در جمجمه میمون، فعالیت مغزش را ثبت می‌کند و سپس سیگنالی را به صورت بی‌سیم برای حرکت مکان‌نما در اطراف نمایشگر کامپیوتر ارسال می‌کند.

ماسک در این رویداد به مخاطبان اطمینان داد: «برخلاف چیزی که برخی افراد فکر می‌کنند، ما به شدت مراقب حیوانات هستیم. ما همیشه می‌خواهیم ایمپلنت تاییدی باشد نه اکتشافی و آزمایش‌های زیادی انجام می‌دهیم.»

اواخر سال گذشته بود که ایلان ماسک گفت نورالینک به میمون‌ها توانایی اجرای ذهنی بازی‌های ویدیویی را می‌دهد و اوایل سال جاری میمونی که با ایمپلنت مغزی نیورالینک، بازی کامپیوتری می‌کند را به نمایش گذاشت.

مهندسان Neuralink همچنین در این رویداد نشان دادند که ربات جراحی بسیار پیشرفته آن چگونه بیش از ۱۰۲۴ رشته الکترود نازک را به مغز وارد می‌کند. آنها این فناوری را با استفاده از یک مدل مغز ژلاتینی به نمایش گذاشتند. ایلان ماسک همچنین در این رویداد اعلام کرد که نورالینک احتمالاً تا ۶ ماه دیگر آزمایش‌های انسانی خود را شروع خواهد کرد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1701768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۰
    5 2
    واقعا یک ویدیو تاریخی هست