بهره‌برداری از نخستین دستگاه آنژیوگرافی مغزی در ایران

با بهره برداری از دستگاه آنژیوگرافی مغز بخش نورولب بای‌پلین بیمارستان قائم(عج)، امکان انجام تمامی اعمال مغز و نخاع و خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی فراهم شد.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، این دستگاه در راستای خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با هزینه ای بیش از یک هزار میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید تا گامی مهم برای ارائه خدمات نوین درمانی برداشته شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بهره برداری از این دستگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح خدمات پزشکی خراسان رضوی بسیار خوب بوده و دانشگاه پیشرفته علوم پزشکی مشهد هم تمامی خدمات درمانی را به نحو احسن دارد و از مناطقی که از میزان رضایت‌مندی بالای خدمات درمانی برخوردار بوده منطقه شرق کشور است.

دکتر بهرام عین اللهی خاطر نشان کرد: طی دیروز و امروز افتتاح مرکز ناباروری نوید را در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) کاشمر و راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی مغزی بیمارستان قائم(عج) مشهد را داشتیم و این موضوع نشان از توجه همزمان به موضوعات فرزندآوری و درمان اثربخش بیماران دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه خراسان رضوی به جهت جمعیت میلیونی زائران امام رضا(ع) بیماران زیادی دارد، خاطرنشان کرد: در تمامی نقاط این استان به‌ویژه مشهد بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات درمانی در تمامی ایام سال، به‌خصوص در ایام خاص سال و تمامی این خدمات به‌خوبی و به‌ نحو احسن ارائه می‌شود.

دکتر عین‌اللهی افزود: دستگاه جدید با امکانات پیشرفته بوده و باید بگوییم که مراجعه بیماران سکته مغزی در ۳ ساعت اول در امر درمان موفق بسیار حائز اهمیت بوده و علاوه بر آن به بیماران الکتیو هم کمک می‌کند تا تشخیص صحیح و درمان به‌موقع داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه آنژیوگرافی مغزی برای اولین بار در کشور راه افتاده و برای این دستگاه پیشرفته ارز ترجیحی اختصاص دادیم، گفت: این ارز در دارو برداشته شده، زیرا بیمه در قالب طرح دارویار هزینه‌ها پراخت می‌شود، اما در این دستگاه بیمه امکان پوشش ندارد و از ارز ترجیحی استفاده می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: بنا داریم تا مشابه این دستگاه را در دیگر نقاط کشور فعال کنیم تا امکان ارائه خدمات آنژیوگرافی مغزی همچون مشهد در تمامی تقاط کشور فراهم باشد.

مدیر گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در حاشیه بهره برداری از این دستگاه گفت: این دستگاه در نوع خودش بهترین جهان‌ است و با این دستگاه تمامی اعمال جراحی نوین مغز و اعصاب و در مدت زمان کوتاه قابل انجام است و اگر بیماران سکته مغزی تا قبل از ۶ ساعت به این مرکز مراجعه کنند، شرایط درمان موفقیت‌آمیز میسر خواهد بود.

دکتر فریبرز ثمینی خاطر نشان کرد: این دستگاه پیشرفته و مجهز، آنژیوگرافی از عروق مغزی انجام می‌دهد، دستگاهی که پلن به پلن و مرحله به مرحله بهترین تصویر را با کمترین ماده حاجب، وضعیت عروق مغزی بیمار را نشان می دهد.

دکتر غلامعلی معموری، رئیس بیمارستان قائم(عج) مشهد، با اشاره به اینکه دستگاه آنژیوگرافی مغزی بای‌پلین جدیدترین نسخه آن است، اظهار کرد: قیمت این دستگاه ۱.۵ میلیون یورو بوده، دستگاهی که دارای تصویر ۳ بعدی است و بیمارستان قائم(عج) مشهد مجهزترین مرکز دولتی کد ۷۲۴ در شرق کشور محسوب می شود.

دکتر غلامعلی معموری با ذکر این نکته خدمات بخش نورولب بای‌پلین بیمارستان قائم(عج) مشهد و دستگاه آنژیوگرافی مغز این مرکز درمانی با بهترین کیفیت و با کمترین آسیب بوده و دکتر ساسان‌نژاد، دکتر بهاروحدت و دکتر کیخسروی ۳ فوق تخصص برجسته بیماران سکته مغزی درمان این گروه از بیماران را برعهده دارند، تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای گردشگری سلامت آماده پذیرش بیماران ایرانی و غیرایرانی کد ۷۲۴ هستیم، در خراسان رضوی و شرق کشور انتخاب اول مردم بیمارستان قائم(عج) است و باید اشاره کنیم میزان رضایت‌مندی مردم هم قابل توجه بوده و عدد بالای ۹۰ درصد را نشان می‌دهد.

رئیس بیمارستان قائم(عج) مشهد گفت: ۱۵۰ تخت این مرکز درمانی به بیماران مغز و اعصاب (سکته، جراحی، داخلی، آی سی یو) اختصاص یافته است، بیمارستانی که مرکز تخصصی دولتی کد ۷۲۴ در شرق کشور است.

دکتر معموری افزود: بیمارستان قائم(عج) مشهد در طول سال خدمات متعدد بسیاری را به بیماران کد ۷۲۴ ارائه می‌دهد و بی‌شک افتتاح بخش نورولب بای‌پلین و راه‌اندازی دستگاه آنژیوگرافی مغز این مرکز درمانی سطح کمی و کیفی این خدمات را افزایش خواهد داد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1710598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =