کتاب "صور" نوشته حسینعلی جعفری در نخستین جائزه جهانی فلسطین برگزیده شد

کتاب "صور" با موضوع فلسطین اثر نویسنده سمنانی در بخش رمان نخستین جایزه جهانی فلسطین در لبنان برگزیده شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، این کتاب ارزشمند اثر "حسینعلی جعفری" از نویسندگان استان سمنان است که در این جایزه خوش درخشید و به همراه رمان "چشم‌هایم در اورشلیم" اثر مریم مقانی به عنوان دو برگزیده ایرانی نخستین جایزه جهانی فلسطین شناخته شد.

این جایزه با هدف معرفی و ارائه کتاب‌های ادبی منتشر شده در جهان با موضوع فلسطین و قدردانی از نویسندگان، شاعران و ناشرانی است که با نوشته‌های خود از مردم مظلوم فلسطین دفاع و حمایت می‌کنند.

مراسم اختتامیه جایزه جهانی ادبیات فلسطین چندی پیش در لبنان برگزار شد و قرار است این رویداد ادبی هر دو سال یک بار با همکاری اتحادیه‌های فرهنگی و ادبی و تعدادی از انجمن‌ها و مؤسسات نشری در چندین کشور عربی و اسلامی برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حسینعلی جعفری نویسنده رمان "صور" ‌و مریم مقانی نویسنده "چشم‌هایم در اورشلیم" به عنوان دو برگزیده ایرانی نخستین جایزه جهانی فلسطین در بخش رمان تقدیر کرد،

تندیس این جایزه نیز به شکل نمادین از سوی دبیرخانه جایزه به وزیر فرهنگ اهدا شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فلسطین را منشأ انسجام و اتحاد دانست و گفت: تجربه موفق برپایی نخستین دوره جایزه فلسطین، نقطه دلگرم کننده برای فعالان و علاقمندان حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در مسئله فلسطین به حساب می‌آید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1710622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =