روایتی از حال و هوای گلزار شهدا کرمان/آرامش؛ هدیه سردار و یاران به زائرین

گلزار شهدا کرمان را به جرئت می‌توان از معدود مکان‌هایی دانست که مردم خالصانه و صادقانه به آنجا می‌آیند.

عرفان امیرخسروی: اینجا همیشه چندین و چند نفر را در خود جای داده که مشغول زیارت هستند و به قصد اظهار ارادت به آن سردارِ پاک‌دل و یارانش به گلزار می‌آیند.
مردم؛ دلی و بدون آن که کسی مجبورشان کرده باشد به این مکان می‌آیند و فاتحه می‌خوانند که صحنه‌هایی بی‌نظیر را رقم می‌زنند. اینجا آرامشی عجیب حکمفرماست چرا که مردی در آن آرمیده که جهان نامش را هرگز از یاد نخواهد برد. او همان سرداری است که در برابر مستضعفین و مظلومین، خاشع و متواضع و در مقابله با زورگویان و دژخیمان، مقتدر و تسلیم‌ناپذیر بود.
حاج قاسم سلیمانی که ژنرال‌های بزرگ دنیا در حسرت دیدارش بودند و انگشت به دهان از تفکرات و اندیشه‌های خاص نظامی‌اش، حالا قریب به ۳ سال است که در کنار یارانش آرام گرفته است تا آرامگاهش پناهی باشد برای تمام دوستدارانش از سراسر دنیا.
بله!
ارادتمندان سردار سلیمانی از قلب اروپا و یا از میانه‌های قاره آمریکا و آفریقا به کرمان می‌آیند تا نشان دهند که شجاعت، درایت، صداقت، جسارت و مناعت‌طبع همچنان در اصول اخلاقی همه مکاتب دنیا حرف اول را می‌زند و این‌ها تنها بخشی از ویژگی‌های سردار دل‌ها است.
در توصیف این سپهبدِ بزرگ، همین بس که پیشوای مسلمین جهان، رهبر معظم انقلاب فرمود:
"حاج‌قاسم صد بار در معرض شهادت قرار گرفته بود، این بار اوّل نبود، ولی در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد فی‌سبیل‌الله از هیچ چیز پروا نداشت؛ نه از دشمن پروا داشت، نه از حرف این و آن پروا داشت، نه از تحمّل زحمت پروا داشت."
این سردار که خود را در مقام سربازی قرار داد و علی‌رغم جایگاه خاصش در بین مردم، وصیت کرد در کنار همرزمانش به خاک سپرده شود و این موضوع را چندین بار به طرُقِ مختلف اعلام کرده بود.
به هرترتیب این وصیت سردار بزرگ جهان اسلام علی‌رغم آنکه اختلاف‌نظرهایی بود، عملی شد و سردار مهمان گلزار شهدا کرمان شد تا این فضای بی‌نظیر، بی‌نظیرتر از هرزمان دیگر شود.
گلزار شهدا کرمان که چند روز دیگر بنا بر برآوردهای صورت گرفته از چندین میلیون زائر میزبانی کند این روزها درگیر عملیات‌های عمرانی متفاوت برای زیباتر شدن است.
زیباتر شدنی که باید در خور نام بزرگ حاج قاسم باشد.
گلزار شهدا کرمان به واسطه آرامگاه سردار پرافتخار ایران و جهان اسلام، حالا دیگر بین‌المللی شده و توجه جهانیان را به سمت خود جلب کرده است.
خدایا! حاج قاسم سلیمانی چه کرده بود که ۳ سال پس از شهادتش هم، داغش همچنان تازه است و مردم رفتنش را باور ندارند و با سنگ مزارش آرام می‌گیرند!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1711911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =