ایرنا نوشت:

وزارت امور خارجه کوبا دیپلمات هایش از طرابلس پایتخت لیبی فراخواند و در بیانیه ای اعلام کرد: این کشور، شورای ملی انتقالی لیبی را به رسمیت نمی شناسد.

 وزارت امور خارجه کوبا در این بیانیه نوشت: 'کوبا، شورای ملی انتقالی یا هر دولت موقتی را در لیبی به رسمیت نمی شناسد.

در این بیانیه آمده است: کوبا، فقط دولتی را که بدون مداخله خارجی و از طریق خواست آزادانه، مستقل و انحصاری مردم لیبی تشکیل شده باشد، به رسمیت می شناسد.'

وزارت امور خارجه کوبا در بیانیه خود با اشاره به اینکه 'هاوانا، سفیر و دبیر اول سفارت خود را از طرابلس فراخوانده است'، نوشت: مداخله نظامی در لیبی به رهبری ناتو، فقط به وخامت درگیری ها در این کشور آفریقایی افزوده و اجازه نداده است مردم لیبی به سمت یافتن راهی برای مذاکره و راه حلی مسالمت آمیز گام بردارند.

کوبا همچنین نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو - را متهم کرد: به بهانه ای عامه پسند، هزاران نفر از مردم لیبی را به کام مرگ فرستاده است و با مداخله در بحران لیبی ابتکار عمل سازنده اتحادیه آفریقا و دیگر کشورها در حل بحران لیبی را نادیده گرفته است.

وزارت امور خارجه کوبا در این بیانیه همچنین طرح ناتو برای مداخله ای مشابه در سوریه را به باد انتقاد گرفت و از جامعه بین الملل خواست 'جلوی یک جنگ تازه را بگیرد و به پشتیبانی از حق مردم سوریه در برخورداری از استقلال و خودمختاری کامل، برخیزند.'

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    گرگ برادر شغال است.
  • ناشناس IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    خود کاسترو چگونه به قدرت رسید ؟ با انتخابات یازور اسلحه وجنگ چریکی ؟