ایرنا نوشت:

معاون پارلمانی و کنسولی وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران از اصلاحاتی که ' بشار اسد ' رییس جمهوری و ملت شجاع سوریه انجام می‌دهند استقبال کرده و اطمینان دارد دولت و ملت سوریه ظرفیت و توان دستیابی به توسعه ملی را از طریق گفت وگوهای موثر و نفی هرگونه خشونت دارند.

'حسن قشقاویتاکید کرد: ما هرگونه مداخله و تحریکات خارجی بویژه طراحی صهیونیستی و آمریکایی اخیر که آشکارا هدفی جز تضعیف خط مقاومت را ندارد، محکوم می‌کنیم.

تعیین سرنوشت امام موسی صدر در صدر اولویت ها

وی افزود: همچنین جمهوری اسلامی ایران پیگیری تعیین سرنوشت امام موسی صدر را در اولویت برنامه های خود با لیبی دارد.

برخی کشورها استقلال و حاکمیت ملی بحرین را نقض کرده اند

معاون پارلمانی وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت بحرین تاکید کرد که ایران به عنوان یک کشور همسایه نگران نقض حاکمیت ملی این کشور ازطریق مداخلات نظامی خارجی است.
وی گفت: برخی کشورهای منطقه با گسیل حدود 12 هزار نیروی نظامی، عملا استقلال و حاکمیت ملی این کشور را نقض کرده اند.
قشقاوی ادامه داد: این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران بهترین راه حفظ حاکمیت ملی بحرین را مشارکت فراگیر مردم این کشور در تعیین سرنوشت خود براساس هر بحرینی یک رای می‌داند.
وی تاکید کرد: ما فکر می‌کنیم منطق هر بحرینی یک رای سرانجام بر منطق مداخله خارجی و سرکوب پیروز خواهد شد.

 سرمایه 120 میلیارد دلاری ملت لیبی در بانک های غربی چه می کند؟

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به سئوال دیگری در خصوص آخرین تحولات لیبی گفت: از آغاز بیداری و قیام مردم انقلابی و مسلمان لیبی با بازگشت سفیر جمهوری اسلامی ایران از طرابلس به تهران و گسیل کمک‌های انسانی از طریق هلال احمر در روزهای سخت بنغازی ضمن حمایت از حرکت مردمی، همواره از رژیم حاکم می‌خواستیم که با احترام به خواست و مطالبات مردم، زمینه تهاجم و سوء استفاده ناتو را از بین ببرد، اما متاسفانه چنین نشد.
وی با بیان اینکه حیف است ، این کشور پهناور و غنی با جمعیت 6 میلیونی در اثر تداوم خشونت ها تبدیل به سرزمین سوخته و محتاج استعمارگران جدید گردد، ادامه داد: این روزها سئوال افکار عمومی از رژیم قذافی و غربی‌های حامی سابق وی این است که سرمایه 120 میلیارد دلاری ملت لیبی که باید صرف زیرساخت های این کشور در این سالها می‌گردید در بانک‌های غربی چه می‌کند تا حالا غربی‌ها با منت فراوان و به صورت قطره چکان دنبال به اصطلاح آزادسازی بخش بسیار کوچکی از این سرمایه ملی لیبیایی‌ها باشند.
قشقاوی با یادآوری اینکه حقایق پنهان فراوان و عبرت آموزی در خصوص ارتباط رژیم قذافی و غرب وجود دارد که در آینده مکشوف خواهد شد گفت: از جمله آنها کشف اسناد اخیر همکاری امنیتی بین سرویس های غرب با سازمان امنیت قذافی می‌باشد.

 
قشقاوی در پاسخ به سئوال دیگری پیرامون استقرار سامانه رادار موشکی ناتو در ترکیه گفت:ما اعتقاد داریم که هرگونه حضور کشورهای بیرون منطقه در جوار مرزهای کشور ما نه تنها موجب افزایش ضریب امنیت منطقه نمی‌گردد، بلکه عملا منجر به نقض غرض خواهد شد.
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزیر امور خارجه اضافه کرد: ایران و ترکیه دو کشور دوست و همسایه هستند، هر دو صاحب تمدن و تاریخ بزرگ بوده و ظرفیت کامل حفظ امنیت خود بدون هرگونه مداخله اجنبی را دارا هستند.
قشقاوی با تاکید بر اینکه عملکرد ناتو در افغانستان و سایر کشورها و کشتار گسترده بیگناهان، نشان از عدم موفقیت آنها در استقرار امنیت دارد، اظهار داشت: چه دلیلی دارد که این تجربه شکست خورده در منطقه حساس آسیای صغیر و خلیج فارس تکرار شود؟

/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    0 0
    سرمایه ملت لیبی همان جایی است که پول نفت ملت ایران تو هند میباشد.