۰ نفر
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
پیشنهادی به سردار رادان

گمان می کنم سردار اشتری از وجود مشاوران و همکارانی که در حوزه علم ارتباطات با تجربه و صاحب نظر باشند استفاده نمی کرد یا در بهترین حالت اگر چنین افرادی در مجموعه اش حضور داشتند نتوانستند به درستی در مسوولیت خود ایفای نقش کنند.

من هم مثل خیلی ها سردار احمدرضا رادان-فرمانده جدید فراجا- را از آن گفت و گوی معروف با فرزاد حسنی شناختم؛گفت و گویی که در نهایت به ممنوع التصویری فرزاد حسنی و تعطیلی موقت آن برنامه تلویزیونی انجامید.

نیازی به گفتن نیست که بزرگترین چالش سردار اشتری -فرمانده سابق فراجا- در طول دوران حضورش بر مسند نیروی انتظامی ماجرای مرحومه مهسا امینی بود. حادثه ای که باعث اتفاقات و اعتراضات نسبتا طولانی در کشور شد.

ماجرایی که شاید با یک عذرخواهی نیروی انتظامی جمع و جور می شد؛ مساله ای که محمدباقر قالیباف فرمانده اسبق نیروی انتظامی هم چند روز پیش در یک برنامه تلویزیونی اشاره کرد:« به دوستان نیروی انتظامی گفتم به هر حال این خانم در مجموعه پلیس این اتفاق برایش افتاده، یک عذرخواهی که اشکالی ندارد.»

گمان می کنم سردار اشتری از وجود مشاوران و همکارانی که در حوزه علم ارتباطات با تجربه و صاحب نظر باشند استفاده نمی کرد یا در بهترین حالت اگر چنین افرادی در مجموعه اش حضور داشتند نتوانستند به درستی در مسوولیت خود ایفای نقش کنند.

حال اما سردار رادان -که تا همین دو سه روز پیش ریاست مرکز مطالعات راهبردی فراجا را بر عهده داشت-سکاندار یکی از حساس ترین نیروهای نظامی کشور شده، نیروی نظامی که بیشتر داخل شهرها و در دید و نظر مردم قرار دارد.

به عنوان یک علاقمند به علم ارتباطات که خود را اول این راه می دانم به سردار رادان پیشنهاد می کنم در اولین اقدامش، اتاق فکری متشکل از اساتید باتجربه و کاردان حوزه ارتباطات -البته که با سلیقه ها و تفکرات متنوع- تشکیل دهد و از آنان برای مدیریت افکار عمومی -منظورم آن بخشی که مربوط به نیروی انتظامی است- کمک بخواهد.

از اساتید و صاحب نظران برجسته حوزه ارتباطات بخواهد نوع سخن با مردم، نوع مواجهه با مشکلات و اشتباه های فراجا را بررسی کنند.

نظرم البته که بر تشکیل کارگروه های مختلف و کلیشه ای در این زمینه نیست که احتمالا در حد جلساتی فرمایشی و اتلاف وقت خواهد بود.

پیشنهادم، پیشنهاد دردسرساز و پرزحمتی نیست؛ دعوت از چند استاد و دانش آموخته مطرح و صاحب نظر علم ارتباطات و دریافت و عمل به نظرات آنان برای عملکرد بهتر نیروی انتظامی کشور.

متاسفانه بسیاری مسوولان کشور ارتباطات را در حد روابط عمومی ادارات خود متصورند. آنان نمی دانند اگر به درستی علم ارتباطات را در سازمان هایشان به کار گیرند چقدر از مشکلاتشان حل می شود خصوصا در این سال ها که چربش قدرت با رسانه ها و شبکه های اجتماعی در فضای مجازی است.

جناب رادان!، جناب سایر مسوولان! لطفا این پیشنهاد ساده اما مهم و کاربردی را از سوی یک دانش آموز ارتباطات جدی بگیرید!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1716437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =