خطیب نمازجمعه امروز تهران به اقدامات براندازانه فتنه‌گران اشاره کرد و با بیان اینکه اگر این قشر از جریان‌ها احیاناً توبه‌های مصلحتی و فریب‌کارانه می‌کنند، به آنها اعلام می‌کنیم که بین خود و خدایشان توبه کنند، گفت که ‌این قشر از جریان‌ها خودشان را به زحمت نیندازند.

در ادامه گزیده ای از سخنان آیت‌الله احمد جنتی می آید:

  • اعضای مجلس خبرگان رهبری در این اجلاس دغدغه‌های خود را به خصوص در مورد حجاب و عفاف در کشور مطرح کردند و همچنین درباره بحث تفکیک جنسیتی مطالبی را طرح کردند که از جمله آن این بود که چه اشکالی دارد در دانشگاه‌ها دانشجویان دختر و پسر جدا باشند.
  • اعضای مجلس خبرگان رهبری در این اجلاس به وحدت مردم تأکید بالایی داشتند. در این اجلاس و در بحث انتخابات آتی، مطالبی مطرح شد و اعضای خبرگان رهبری نگرانی‌هایی داشتند مبنی بر اینکه منحرفان برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود می‌خواهند اذهان عمومی را مشوش کنند که انتقادهای‌ بجایی بود و این موارد در حضور رهبر معظم انقلاب مطرح شد و قرار شد این موضوع به صورت مکتوب خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم شود.
  • مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان به بحث فقه اشاره کردند و تأکید داشتند که امام‌خمینی(ره) با استفاده از فقه اسلامی، نظام‌سازی کردند.
  • مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان مطالب مهمی در خصوص ولایت‌فقیه بیان داشتند. ولی‌فقیه با حفظ موازین اسلامی اگر نیاز به حرکت جدید، رشد و پیشرفتی باشد باید تحول‌آفرین باشد.
  • وضعیت همواره ثابت نیست و براساس شرایط باید تغییراتی ایجاد شود که کلیدار نظام باید در مقاطعی از التهاب‌ها جلوگیری کند. رهبری در سخنانشان به رفع شبهه ولایت‌فقیه، دیکتاتوری است پرداختند و تأکید داشتند که ولایت‌فقیه ضددیکتاتوری است و ولی‌فقیه عادل با دیکتاتوری مقابله می‌کند. 
  •  رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های عید سعید فطر به چالش‌های انتخابات آتی پرداختند و در این خصوص باید مواظب باشیم و نیاز به دقت لازم است تا اوضاع آرام و با امنیت کشور به مخاطره نیافتد.
  • عده‌ای برای رسیدن به مقاصد خود در عرصه انتخابات ورود پیدا کرده‌اند. فتنه‌گران و منحرفان در این خصوص فعالیت دارند و فکر می‌کنند می‌توانند مردم را فریب دهند و ملت ایران گذشته آنان را فراموش می‌کنند. فتنه‌گران در اقدامات گذشته خود دست به حرکت‌های براندازانه زدند و مردم این اقدامات آنان را فراموش نمی‌کنند.فتنه‌گران فکر می‌کنند براساس تعارفات می‌توانند مطالبی را بیان کنند و مردم آن را بپذیرند. مردم 9 دی همان مردم امروز و آینده هستند و اجازه نمی‌دهند فتنه‌گران در پست‌های نظام اسلامی حضور داشته باشند.
  • اگر این قشر از جریان‌ها احیاناً توبه‌های مصلحتی و فریب‌کارانه می‌کنند، به آنها اعلام می‌کنیم که بین خود و خدایشان توبه کنند. اقدام علیه نظام اسلامی گناه کوچکی نیست و مقابله با اسلام، پیامبر و نظام اسلامی است. 
  •  نظام اسلامی ایران زیر نظر ولی‌فقیه و نایب امام زمان(عج) هدایت می‌شود. فتنه‌گران با چه رویی دوباره می‌خواهند در عرصه‌های نظام حضور پیدا کنند و با مردم مواجه شوند. این قشر از جریان‌ها خود، نظام اسلامی و مردم را به زحمت نیندازند. 
  •  معمولاً در انتخابات اختلاف‌ها و درگیری‌هایی به وجود می‌آید که طبیعی است اما این اختلاف‌ها نباید موجب تنش در جامعه شود. هرکس حق دارد برای اینکه به خانه ملت راه پیدا ‌کند، از طریق اقدامات مشروع و معقول فعالیت کند اما نباید از حدود تجاوز کند. نباید تقوای سیاسی و انتخاباتی را کنار گذاشت. برای اینکه کسی را از صحنه انتخابات خارج کرد، نباید آبرویش را برد و این اقدام بی‌تقوایی را نشان می‌دهد.
     
  • از کشور ترکیه به جهت اخراج سفیر رژیم‌صهیونیستی از این کشور و قطع روابط اقتصادی تشکر می‌کنیم اما از سوی دیگر ایجاد سپر دفاع موشکی ناتو در ترکیه یعنی حضور نظامی ناتو در منطقه که امنیت منطقه را بر هم می‌زند و مشکلاتی برای مردم منطقه ایجاد می‌کند و این اقدام از ترکیه اسلامی بعید است. ترکیه هم می‌خواهد هم غربی، هم شرقی و هم اسلامی باشد. این کشور قصد دارد مسلمانان و غیرمسلمانان از اقداماتش راضی باشند که کار مشکلی است. 
  •  کار لیبی رو به اتمام است و جلاد این کشور در حال حاضر سرگردان است و بالاخره مشخص می‌شود در کجا پنهان شده است. لیبی 7 میلیون جمعیت دارد و کشوری اسلامی است. مردم این کشور روحیه اسلامی، مذهبی، ضدغربی و ضدسعودی دارند که این جای تشکر دارد. 95 درصد زنان لیبی محجبه هستند.امیدواریم که هر چه زودتر در کشور لیبی آرامش بر پا شود و حکومت اسلامی در این کشور شکل بگیرد. نخبگان این کشور باید مراقب باشند که شهدای تقدیم شده به انقلابشان به نفع دشمن تمام نشود و زمام کار را به دست خود بگیرند.

    /27212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 172211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مازیار IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 1
    آقای جنتی که همیشه اصلاح طلبا و طرفدارای مشاییو تهدید می کنه
  • عبداله GB ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    تقبّل الله.