کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حسن کامران نماینده اصفهان را مامور بررسی ابعاد حادثه تروریستی سراوان کرده بود که گزارش وی را در جلسات این هفته خود، بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، کامران با بیان اینکه گزارش اش از بررسی ابعاد این حادثه را فردا تقدیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواهد کرد، در پاسخ به اینکه در این سفر با مسئولان سیاسی امنیتی استان دیدار داشته‌‏اید؟، گفت: دیدارها و مذاکراتی انجام شد که مشروح آن را در گزارش خود، قید خواهم کرد.

این عضو کمیسیون امنیت‌‏ملی و سیاست‌‏خارجی از ارائه توضیحات بیشتر در مورد این گزارش خودداری کرد و آن را به جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی، موکول کرد.

شناسایی عوامل حادثه
حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، با اشاره به اینکه گروهگ تروریستی ریگی، مسئولیت حوادث تروریستی اخیر  را بر عهده گرفته است، اظهار داشت: برخی عوامل دست اندرکار این حادثه تروریستی، شناسایی شده‌‏اند و امیدوارم که هرچه زودتر این عوامل دستگیر شوند.
به گفته وی، با توجه به اینکه راننده خودرویی که این حمله تروریستی را انجام داده، در جریان این این عملیات انتحاری، کشته شده است؛ ابعاد این حادثه چندان مشخص نیست.
نماینده زاهدان با اشاره به بررسی‌‏های ابتدایی به عمل آمده، از فقدان سلامت روانی این فرد خبر داد و افزود: گویا این راننده تعادل روانی نداشته است و اگرچه عملیات او انتحاری بوده، اما قبل از انفجار ماشین، خود را از ماشین به بیرون پرتاب کرده و کشته شده است.
شهریاری در پاسخ به اینکه چرا پیگیری‌‏های نمایندگان و مسئولان ذیربط در این زمینه، تا کنون رسانه‌‏ای نشده است؛ اظهار داشت: چون رئیس‌‏جمهور و هیات دولت در سفر به زاهدان به سر می‌‏برد، نمی‌‏خواستیم که فضای استان امنیتی شود.

پیگیری نکردم
اگرچه شهریاری به عنوان نماینده زاهدان، در دو مجلس هفتم و هشتم همواره پیگیر حوادث تروریستی رخ داده در سراوان بوده و هست، اما نماینده سراوان به عنوان نماینده مسئول این حوزه انتخابیه علنا اعلام می کند که «حوادث اخیر را پیگیری نکرده است.»
عبدالعزیز جمشید زهی نماینده سراوان با ارائه این توجیه که همراه رئیس جمهور در سفر استانی دولت به زاهدان بوده است، گفت:« فرصت بررسی این موضوع را نداشتم!»

احتمال تاخیر دوباره در بررسی ابعاد فاجعه
کمیسیون امنیت ملی در حالی در دو روز یکشنبه و دوشنبه این هفته جلسه خواهد داشت، که استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار فردای مجلس قرار دارد. با به درازا کشیده شدن جلسه استیضاح، این احتمال وجود دارد که جلسه کمیسیون امنیت ملی فردا تشکیل نشود. جلسه روز دوشنبه نیز به دلیل آنکه در آستانه چند روز تعطیلی مجلس - به دلیل ایام سوگورای اباعبدالله حسین(ع)- قرار دارد به دلیل سفر نمایندگان به حوزه های انتخابیه خود، در مرز تعطیلی بسر می برد. از  این رو احتمال دارد که بررسی ابعاد حادثه سراوان به پس از تعطیلات مجلس و هفته آینده موکول شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =