۰ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۰

در میزگردی که در کافه خبر برگزار شد نماینده ارومیه و کارشناسان محیط زیست درباره علل خشکی این دریاچه بحث و گفت وگو کردند.

در حالی که در آمریکا کتاب چاپ می کنند که چگونه سد ها را خراب کنیم و محیط زیستمان را نجات دهیم ما همچنان به ساخت سدهایمان افتخار می کنیم ، به طور کلی 88 سد مانع از ورد آب به دریاچه ارومیه شدند .

اسماعیل کهرم دکترای محیط زیست در میزگرد کافه خبر دریاچه ارومیه درباره علت خشک شدن این دریاچه اظهار داشت: سدها اثرات مخرب و منفی برروی محیط زیست و اجتماع می گذارند . در حال حاضر گروهی زیست محیطی در امریکا توانسته اند دولت مرکزی و مقامات محلی را متقاعد نمایند که 430 سد کوچک و بزرگ را از روی رودخانه های آمریکا بر دارند .

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی پاسخ بدهد ،چرا اینقدر چاه زدند  و جاده شهید کلانتری هم گردش جریان آب و هوا را که مانند عقربه های ساعت در دریاچه دور می زد را  دچار اختلال کرده است .

وی افزود: چگونه است که دریاچه وان در ترکیه با فاصله ای نه چندان زیاد همانگونه فیروزه ای باقی مانده است . اما ما همچنان کاهش نزولات آسمانی را دستاویزکرده ایم تابسیاری از خطاهایمان دیده نشود . پیش از این 15 رودخانه دائمی به دریاچه ارومیه سرازیر می شد که تا کنون حدود 36 سد بر روی این رودخانه ها ساخته اند . در حال حاضر با ساخت 70در روی این رودخانه مواجهه هستیم.

متن کامل این میزگرد را می توانید اینجا بخوانید:

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    ما در ایران کارهای زیادی می کنیم که در جهان منسوخ شده و با این حال داعیه مدیریت جهانی هم دارم ادعا مان هم گوش فلک را کر کرده
  • بی نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    این کارشناسان که میگفتند عامل اصلی در خشک شدن دریاچه آب و هواست حالا چه شده است که تغییر نظر داده اند ......
  • بدون نام US ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    کی امریکایی ها سد ها را خراب کرده اند. ما که سالهاست در امریکا زندگی می کنیم این را نشنیده ایم. خسته نشده اید از ادعا های الکی؟ تازه هر کاری که امریکا کرد بهترین است؟
  • بدون نام IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 0
    مهمترین دلیلش همین سد هاست آفرین خوب پیدا کردی
  • !!!!!!!!!! IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    88تا!!!!!!!! سد!!!!!!!!!!!!مگه چند تا رودخونه بوده كه 88 تا سد زدن !!!بابا بيچاره تا حالام كه دوام آورده هنر كرده
  • بدون نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    هرچه بگندد نمكش ميزنند واي به حالي كه بگندد نمك حالا ميخواهيد چكار كنيد كه واسه خرابكاريهاتون درياچه نمك را هم از دست داديد