بحث‌ درباره «مزرعه نوزاد انسان» بالا گرفت / کابوس وحشتناک، کار غیراخلاقی یا پیشرفتی مفید؟

آیا تا حالا این را تصور کرده‌اید که یک نوزاد در محیطی مثل کارخانه تولید شود؟ واکنش کاربران خبرآنلاین به گزارشی در این باره خواندنی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متخصصان بر این باورند که این تکنولوژی، خیلی دور از ذهن نیست و می‌تواند در آینده به واقعیت تبدیل شود.

در این میان متخصصان اخلاق پزشکی هم بحث‌های زیادی را در این رابطه مطرح کرده‌اند.

برای بیشتر آشنا شدن با این ماجرا پیشنهاد می‌کنیم گزارش « پشت پرده ویدیوی جنجالی «مزرعه نوزاد انسان»!» را مطالعه کنید که با واکنش گسترده کاربران خبرآنلاین روبه‌رو شده است.

بسیاری از کاربران مخالف این فناوری احتمالی آینده هستند و این کار را از نظر اخلاقی و انسانی درست نمی‌دانند.

  • هادی در این باره می‌گوید: «انجام این کارازلحاظ اخلاقی و انسانی درست نیست ، چون این افراد مثل مرغ کارخانه می شود که بیشتر ویژگی های حیوان طبیعی را ندارد و احساس نمی کنند.»
  • محبوبه می‌نویسد: «واقعا متاسفم دست به هر کاری میزنن که بگن ما هم خلاقیم گندشو درآوردن.»
  • زهرا نوشته است: «پس جنین که نه ماه در شکم مادر قرار داره و از لحاظ روانی به مادر وابسته هست چی میشه؟ اخلاق یعنی اینکه به روان اینده جنین ها دخالت میشه و اثراتش مخرب ... کدام پیشرفت بشر؟...»
  • پسر دنا نظرش این است: «... جنین در رحم مادر تمام مایحتاج جسمی و عاطفی و روحی رو دریافت میکنه و هیچ سیستمی نمیتونه جایگزین مناسبتر و بی نقص بشه. انسان تنها موجودیست که با این دنیا و کائنات و نظمشون میتونه دشمن باشه...»
  • بی‌نام نوشت: «کابوس وحشتاکیه این روش مسلما روش غیراخلاقیه چون‌ اون بچه ها طبیعی نیستند از لحاظ فکری انگار مثل یه ربات میشن خدا رحم‌ کنه هر کی میگه پیشرفته من‌ میگم کار خطرناکیه.»

موافقان این ماجرا نیز نظرهای جالبی مطرح کرده‌اند، حتی این فناوری را برای آن‌ها که از نعمت بچه‌دار شدن محرومند، مفید می‌دانند.

  • بی‌نام نوشته است: «امیدوارم هرچه زودتر این طرح و ایده به واقعی تبدیل شود و آرزوی بسیاری از افراد جامعه که نمی‌توانند در حالت طبیعی فرزندی داشته باشند برآورده شود.»
  • محمدی عقیده دارد: «درد زایمان و بارداری نباشه خیلی عالی.. خداوند به ما عقل داده چرا که نه کاش بشه البته اگر حرام نباشه.»
  • فرهاد به این باور است: «چه بخواهیم چه نخواهیم اینکار انجام میشود در آینده و بسیاری از مشکلات ناباروری و... رو هم حل میکند. در حال حاضر هم رحم اجاره ای انسانی در همین کشور به صورت فراوان در حال باروری هست برای زوج های نابارور یا سرطانی یا .....»
  • مرتضی دیدگاه میانه‌ای دارد: «درست یا غلط بودن این کار بستگی به افرادی داره که توی اینکار دست دارن. مثل اینکه چاقو رو دست یه قاتل بدی یا دست یه فرد با اخلاق. پس نمیشه گفت که غلطه.اگه همچین تکنولوژی این دست افراطی بیفته حتما فاجعه به بار میاره و بجز کشتار و ترور و تجاوز چیزی ازش بیرون نمیاد. ولی اگه دست انسان‌هایی که سرشت پاک دارن و خودشونو از همه بالاتر نمیدونن میتونه بسیار عالی باشه.»

در این میان برخی کاربران نظراتی درباره نسلی احتمالی از انسان‌ها که با این فناوری به دنیا می‌آیند، دست به پیش‌بینی زده‌اند.

  • ژنرال سیاه می‌گوید: «برای ساخت ارتشی بی احساس و کشنده چیز خوبیه حتی به عنوان استفاده از قطعه یدکی بدن در آینده‌ای نه چندان نزدیک انسان میتونه جاودان زندگی کنه»
  • محسن می‌نویسد: «خودت فکر کن از چنین روشی بدنیا اومده باشی چه احساسی نسبت به مادر و برادر و خواهر داری ؟»
  • علی نظرش چنین است: «آن روزکشورهای پیشرفته سربازان بدون احساس برای خود خواهند ساخت و احتیاجی به ربات ندارد.»
  • ناشناس هم نوشته است: «اینطور همه دکتر مهندس میشن یا رونالدو مسی چون سطح هوشی همه بالاس و نظم جهان به هم میریزه هیچ احساسی هم فرزند به پدر مادر و خواهر برادر خودش نداره.»

5858

کد خبر 1732642

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 173
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 136
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    عاقبت این نوزادها و چگونگی تربیت و پرورششان مهمتر است .حتما به آن هم فکر کرده اند.
    • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      نه اینکه الان همه با تربیت هستن و خوب پرورش یافتن و سالم زندگی میکنن!!! اگر این بچه ها بوجود بیان شک نکن از ترس و وحشت از ما فرار میکنن چون نمیتونن الگوی رفتاری ما رو بفهمن....از بس که خوبیم و یک رو هستیم....!!!
  • ناشناس IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    اتفاقا خیلی هم خوبه. مثلاً خیلی از نخبه ها و هنر پیشه ها به خاطر مشکلات زمان بارداری و بعد از آن بچه نمی آورند یا کمتر بچه دار می شوند. ورزشکاران و ... پس با این روش می شود ژن های نخبه را تکثیر کرد. یا خانواده هایی که عاشق بچه هستند اما مشکل دارند به راحتی طعم بچه داری را می چشند. زمان اولین نوزاد ای وی اف هم همین طور عده ای موضع گرفتن.
  • احمد IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    آنها به وسیله این کار می‌خواهند افرادی را تربیت کنند و از آنها در کشورهای مختلف سوء استفاده کنم
    • ابورضا IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      اون شخصی که وقت برای بچه دار شدن نداره ،حتما وقت تربیتش رو هم نداره
    • رضا IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      شما که تربیت شدین چه گلی به سر تاریخ زدین
  • م. ن IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    ما این می‌دانستیم. ۳سال پیش. چیز جدیدی نیست
  • طاها IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
    جوری می گن بچه عاطفه ی مادری و پدری نمی بینه انگاری همه زیر سایه پدر و مادر با عاطفه بزرگ شدن ! چه مادرهایی که فرزندانشون رو رها می کنند و چه پدرهایی که از خانه متواری شدند و برنگشتند. چه مادرهایی که فرزندانشون رو کشتند و چه پدرهایی که بچه هاشون رو زجر کش کردند .بقیه هم که نکشتند یه عده بچه دیوانه ی روانی تحویل جامعه دادن که نه تعهد به همسر بلدن و نه عاطفه پدر یا مادر شدن رو دارند . خودتون رو زیادی تحویل گرفتید . پس اولیک کالانعام بل هم اضل در مورد ادم فضایی ها بوده ؟ بچه کارخونه ایی درست می کنند از نطفه ی زن و شوهر ، بعد می ره توی دامن خانواده تربیت میشه. اگه هم یه چیزیش بود بهش می گن حرف نزن ادم مصنوعی!
    • زینب IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      داش یکم آب قند بخور اعصاب نداریاا😂😂😂
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    خداخودش رحم کنه کاش دنیاتموم بشه واین اتفاق هیچ وقت نیفته چون به این جور بچه ها هیچ وقت اعتباری نیست چون اونها هیچ محبتی نسبت به پدر ومادر ندارن اصلا به هیچ کس ندارن
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    این همه بچه معلوم نیست که چه جوری باشند درست تربیت میشند
  • احمد IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    این روش ازیک جنبه میتونه خوب باشه برای انسانهای که نیاز به بچه دارن ولی نمیتونن بخاطریه سری مشکلات بچه دار بشن،البته بااین این عقیده دوستان مخالفم چون احساس از محبت وخودگذشتگی بوجود میاد وقتی ما انسان ها بعداز ازدواج بایک شخص ازجنس مخالف میتونیم با محبت وصداقت به هم احساس پیدا کنیم پس یه نوزاد هم بعداز بوجود آمدن بامحبت میشه احساس را بهش آموخت ،همین الان خیلی از انسانها هیچ احساسی به پدر خودشون ندارن بخاطر بی محبتی که دیدن اما شاید یه نوزاد کارخانه بتواند همان احساس را پیدا کند پس بد نیست ..
  • US ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    واقعاًوقتیکه‌میگن‌آخرزمانه‌بااینجورتولد‌دیگر‌نه‌احساسی‌میماند‌نه‌غیرتی
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      همه چی طبیعیش خوبه هرچه علم پیشرفت میکنه بیشترمیترسم انسان بایدجایگاهشوحفظ کنه اونایی که بچه دارنمیشن میتونن باعلم وتکنولوژی..بچه دارشن نه اینکه یه بی احساس وبی عاطفه روبزرگ کنن آخرشم بلای جونشون بشه
    • Fatma IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      29 13
      آخر و زمان؟ وقتی هم ۳ قرن پیش طاعون همه جهان رو فراگرفت همه اعتقاد داشتن اخر زمان شده در صورتی که ۳ قرن از اخرین طاعون میگذره!! پس زندگیتو کن و به فکر پایان جهان نباش
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    آخر الزامان نزدیک هست
    • محمود IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      آخر الزمان خیلی وقته شروع شده چقدر دیر خبردار شدی
  • سعید IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    78 63
    بهتر است مدارس مخصوص ایجاد شوند و آموزش های مخصوص به ایشان داده شود.
  • علی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    خیلی بده منفی...
  • علی IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    70 70
    الهی شکر به خاطر بچه چه زندگیایی پاچیده نشد
  • علی IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    اینا همش یه بحث بیهوده است انسان هرگز نمیتونه همچین کاری بکنه. چون انسان نمیتونه گلبول های سفید و قرمز را دزست کنه ،پس تو بدن اینا نمیتونه خون درست بشه. مزخرفه.
  • مجید IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    ای بابا زیاد سخت نگیرید ، میدونید خانم ها در دوران بارداری چه عذابی می‌کشند ، تازه قرار نیست تربیت آن ها مکانیزه بشه فقط در بدنیا آمدنشان دنیای مدرن کمکی می‌کنه، اینطوری میشه از نقایص ژنتیکی هم جلوگیری کرد.
  • محمدرضا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    84 17
    اینم راهی برای تک فرزندا.حالادولت میگه توبچه نیارنیازم روخودم تامین میکنم.یعنی تمام شدیم ماکه انسانیم رفتیم به فنادیگه مارومیگذارن کنارخودشون دست بکارمیشن.این یعنی قدرتشون ومامیشیم بوق.آخرالزمان نزدیکه
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    38 13
    مثل فیلم جزیره س اینو چندسال پیش امریکا ساخته کایران پخش کرد ،چقدر بدل رئیس جمهور واناهم درست کرده بودن کبرای مقاصد سیاسی خودشون تربیتشون میکردن
  • امیرمسعود IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    50 12
    هراعمال ورفتاری برمیگرده به ذات آدما
  • ناشناس IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    99 30
    این ها را به صورت داعش تربیت می کنند و به جون ملت می اندازند
  • احمد TR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    87 29
    بنزینی هست یا گاز سوز خدا کنه گازوئیلی باشند
    • رصا IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      6 7
      سلام گل گفتی
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    86 23
    حالم بهم خورد چه کار مسخره ای
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    49 61
    مثل الا که مرغ خانی و ماشینی داریم، آدم ماشینی و خانگی خواهیم داشت. دیگه باید پذیرفت و مقاومت نکرد که دنیا داره به جاهای خوبش میره.
  • یه بنده خدایی IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    دوستان من به این قضیه به شدت معترضم این قضیه میتونه کره زمینو به گند بکشونه بنظرم ایده درستی نیست و امیدوارم ازش استقبال نشه و اون هایی که نمیتونن بچه دار شن میتونم پرورشگاه بچه بیارن
  • محمد IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    42 89
    به نظرمن ایده عالی است ویک پدیده جدید درسبک زندگی انسان پیش میاید
  • فرزاد IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    بجای نوزاد برید جوجه درست کنید قیمت مرغ نزدیک هفتاد تومنه اول این توهمات را روی مرغ عملی کنید تا برسید ب نوزاد
  • ناشناس IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    59 17
    می دانید می خواهند چه کاری انجام دهند با این کار می خواهند آن قدر تعداد انسان ها رو در روی زمین کم کنند چون در زمان های آینده چون نمی توانند احتیاجات انسان ها رو تامین کنند به خصوص چینی ها از نظر غذایی دست می زنند به خوردن نوزادان چون می خواهند جایگزین آن نوزادان برای والدینی که نوزاد رو می گیرند جایگزینی داشته باشند دست می زنند به تولید نوزاد ماشینی که همچون عروسک های کوکی می باشد با خنده و گریه مصنوعی که مادر را از این طریق جایگزین بچه اصلی کنند در زمانهای آینده کسی حق ندارد نوزادی داشته باشد چون زمین در حال نابودی می باشد این را از جایی خوانده بودم ولی فکر نمی کردم به واقعیت تبدیل شود همه نوع تغذیه را دیده بودیم به جز خوردن گو‌شت نوزاد در آینده مد خواهد شد واااای بر ما که از این انسان دو پا همه چی بر می آید منظورم این متخصصین هست
  • بردیا IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    33 7
    نظرات میخونی یاد فیلم island_2005 میوفتی واقا فیلم قشنگی هم هست
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    69 18
    الان در آخرالزمان هستیم پر از فتنه ها و بلاها در کل جهان
  • ندا آقا سلطان IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    37 54
    نظرم اینه خیلی هم عالیه که بشر بیماریهای جسمی روانیش روبه ارث نمیبره بلکه نسل دیگه سالم باشند با این روش
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    67 23
    این واقعا فاجعه چ‌ انسانی می‌ره سرپرستی اینا قبول می‌کنه اینا ک از نژاد آدمی نیستن صدرصد احساس و انسانیت هم ندارن و کسی هم ک بچه دار نمیشه فکر می‌کنه با اینا صاحب بچه میشه احمقترینه چون اینا از انسان نیستن و ب هیچ کس رحم نمیکنن
    • ارمان IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      20 18
      اینا از اسپرم زن مرد درست میشن وفقط توی دستگاه بجای شکم مادر بزرگ میشن ،،پس هم عقل دارند هم احساس ،،،بزگش نکنید
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    56 11
    ازنظراصلاکاردرستی نیست چون این بچه هافکرنمیکنم اصلااحساس داشته باشن چه بساباوجوداین بچه هاچه اتقفاقی بیوفته جنین دررحم مادرپرورش میابد وتمام خلق وخوی مادراحساس مادربه بچه انتقال میابد این بچه هااصلا طبیعی نیستن خدابه ماکمک کنه تابتوانیم ازطریق رحم مادربچه داربشیم
  • میترا IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    63 22
    حالا به حرام و حلال بودنش کاری ندارم ولی از نظر اخلاقی خیلی خیلی زشته آدمی که احساسات و عواطف نداشته باشد با حیوانات فرقی نداره مرز بین انسان و حیوان بروز عواطف هستش
    • جاویدکهیا IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      5 3
      دقیقا
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    30 12
    جلوی گذر زمان رو نمیشه گرفت
  • زهرا IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    73 9
    شما مرغ کارخونه و محلی مقایسه کنید و حتی تخم مرغ هاشون هم فرق داره . حالا ببینید انسان ها هم مثل این مرغ ها از لحاظ ژنتیکی دچار مشکل میشن و روحشون مصنوعی میشه . بچه از چهار ماهگی روح داره و مادر حس میکنه حالا ببینید بچه بی محبت میشه . اصلا حالم یه جوری . چندش آوره برام
  • A IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    37 27
    چرا همه یه جوری میگن انگار این بچه ها دیگه آدم نیستن هم پدر مادر شأن انسان است هم اینکه مگه قرار است تا آخر عمر تو دستگاه لقاح مصنوعی بمانند بعد تولد به پدر و مادر تحویل داده می شوند
    • Samira IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      2 2
      این تکنولوژی فقط به درد جایگزین کردن ارگانهای از دست رفته و پیوند عضو و اینا میخوره، کسی این نوزدارو به سرپرستی نمیگیره چون اینا اصلا انسان نیستن، روح خدادادی ندارن و یکی هم به عنوان ربات برا اهداف شوم سیاسی و نظامی، امان از اون روز
  • Fm IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    31 20
    اینطوری که همشون شبیه هم میشن!
  • علی IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    53 10
    این فقط یک فیلم ساختنی مجازی است تاباآن افکارعمومی رادردنیا موردسنجش قرار بدهند،بعدا شایدبه حقیقت بپیوندوبدانیدکه بااین روش تولیدانسان ،هیچ نتیجه ای جز بیماری عاید آن بچه ها وسازندگانش نخواهدشد،فقط خداوندمتعال می تواند انسان بدون نقص بیافریندوبس.پس درهمه مواردبه خداوند امیدوارباشیدواز اوبخواهیدتابه شماعطا بفرماید،درکار واقتصادوظلم وستم وغیره همیشه آگاه است وهمه رامی بیندومی شنود.
  • امیر IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    44 11
    تا جایی که من قبلاً در رابطه با این موضوع تحقیق کردم این روش برا کسانی هست که مشکل ناباروری دارن یا کسانی که داوطلبانه میخوان از این روش استفاده کنن و تمام مراحل رشد جنین رو هم میتونن ببینن. پس هیچ بچه ی بدون والدینی در کار نیست. یه عده خرافاتی همیشه عادت دارن با هر پیشرفتی مخالفت کنن. اگه یه سر به مراکز ناباروری میزدین و میدیدین یه عده برا بچه دار شدن سال ها دارن تلاش میکنن و هزینه‌های سنگین میکنن و آخر هم به نتیجه نمیرسن دیگه از این حرفا نمیزدین .
    • زهرا IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      36 23
      برن از پرورشگاه بیارن این همه بچه بی سرپرست
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    54 22
    استغفرالله خدایا فقط به خودت پناه می‌بریم
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    27 18
    این اخبار دروغی بیش نیست فقط جذب مشتری اخبار است سواد رسانه ای مردم را مسخره کردن است
  • سهیل IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    27 24
    خوشمون بیاد یا نه، این کار اتفاق میفته
  • M IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    33 15
    بچه باید خون مادرش بخوره تا برا آدم بچه بشه
  • مبینا IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    34 33
    خیلی هم عاااالی . چرا عده‌ای مخالفن یا براین باورن ک این نوزادان ب خواهر یا برادرشان بی احساسن . اسپرم و تخمک زن و شوهر رو بجای اینکه در رحم اجاره‌ایی بزارن توی دستگاه میزارن و هیچ ربطی ب احساس نداره حتما ک نباید مادر درد بکشه تا اون بچه ب جونتون بشینه . از ما ک گذشت ولی خوشبحال نسل بعدی میشه دیگه ...
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    36 12
    خوبه ب شرطی که پدر و مادر مشخص یاشن نه ی سری ادمهای بی بته ماشینی وارد دنیا بشن
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    35 15
    این‌کار‌شدنی‌نیست‌ومراحل‌خلقت‌را‌نمیتواند‌شامل‌شود
  • منصور IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    23 9
    خدا کنه که ایران نتواند این کار خانه را درست کند.که اگر برسد اخلاق مخلاق گیرمز بخاطر اینکه نه پدر دارند نه مادر به کسی هم نمیخواد جواب بدی.راحت
  • دختر ایران IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    14 6
    پرورش بچه بدون رحم به دو معنی که کپی ژنتیک باشه یا فقط بچه در بیرون رحم کپی ژنتیکتی به شدت بد هست چرا چون DNAکودک با پدر یا مادر برابر پس به عنوان یدک اعضا بدنی یا همان برده ای جسمی استفاده میشه که فقط علما ایران با این کار موافق هستن بقیه ادیان مخالف هستن و ۴ کودک به این صورت مخفیان به دنیا اومده! ولی کودک مثل جوجه ماشینی در دستگاه به دنیا بیاد برای مادران خوبه که ناراحتی از قبیل قلب و ناتوانی نگه داره بچه در رحم هستن و علاقه به رحم اجاره ای ندارن!!! که بنظرم مفید است چون قیمت رحم اجاره ای گران میباشد!!! بنظرم برای انبوه سازی کودک علت کاهش جمعیت چک کنن بعدش این هزینه کنن برای مثال حمایت مادران تنها خوبه از سمت دولت قرار بگیره یا هزینه بارداری!!!!
  • شهروز IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    37 14
    اگر این کار اتفاق بیفته یعنی نسل بشر بزودی منقرض میشه،بچه دار شدن خوبه ولی به هرقیمتی نه
  • محمد IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    21 18
    برای بیماران نابارور خوبه ولی نباید خیلی توسعه پیدا کنه که هیچکس دیگه بچه دار نشع
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    27 17
    بچه ای که نه ماه به جون می کشی کجا از عاطفه و محبت پر میشه کجا احترام میزاره همه دیدیم که وقتی قد می کشن زن می گیرن نه وبابا حالیشون نیست تو اسایشگاه رها می کنن پس بزار مثل رباط بدون عاطفه تولید بشن بلکه صفت داشته باشن ادم دلش برا درداش نسوزه
  • مریم IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    13 28
    عالیه .بسیار هم عالیه برق اختراع شد .خیلی هها هم با آن مردند .........
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    20 13
    غرب مثلا از مرحله احساس و وجدان و معنویت عبور کرده .. اونا آدمهای ماشینی لازم دارند که فقط به خواسته های دیکته شده توجه کنند و مثل سرباز مطیع دستور. و هر کاره و ‌‌
  • Navid SG ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    17 15
    خیلی هم بد نیست خیلی ها بچه دار نمیشن خیلی از بچه ها با بیماری های ژنتیکی به دنیا میان با این روش این مشکلات برطرف میشه همه بچه ها سالم به دنیا میان البته این کار ریسک هم داره باید تحت نظارت شدید باشه کسی از این کار سو استفاده نکنن هنوز خیلی مونده به این تکنولوژی برسیم
  • خانی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    23 2
    یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت بهتر هست! علم و دانش عبادت است
  • ابولفضل IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    38 10
    شهر ویرانه می‌گردد با زامبی‌ها مخرب و بی احساس
  • خانه دار IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    29 2
    به دنیا آوردن بچه سخت نیست تربیتش سخته ،اگه روشی اختراع کردن که تربیت و هوش بچه ها رو بالا ببره ایول داره وگرنه سیستم بچه آوردن رو خدا مهیا کرده .این کار فقط به ضرر بشریت هست و بس
  • سوسن بیگلری IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    36 4
    بنظر من در سالهای آینده اتفاق خواهد افتاد چه بخواهیم و چه نخواهیم مهم اینه که بشریت به کدام سو می ره امیدوارم ظهور آقا امام زمان نزدیک باشه که به این فاجعه انسانی خاتمه بده
  • مهدی ناصری کریموند IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    19 8
    سبحان الله چی بگم اگه برا پیشرفت علم باشه که بجا اینکه انسان بسازن اجزای بدن کلیه کبد قلب بسازن اینکه یه انسان مصنوعی تو دستگاه تولید بشه مثل کالا میمونه توبازار هم خرید فروشش میشه نظم دنیا بهم میخوره اصلا هیچکس نمیتونه مثل انسان طبیعی تو دستگاه تولید کن .الان ارزش انسان هارو میفهمم که به شخصیت انسانیذکه شخصیت اخلاق نداشتت باشه اسمش انسان نیست
  • سید IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    38 4
    الهم عجل لولیک الفرج
  • گم نام IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    16 12
    به نظر عده ای شاید خیلی کار خوبی باشه اما بزرگترین گناه دوم عده ای رحم اجاره میدن واقعان ننیدونن این بچه حرامزاده به دنیا میاد وقتی یک زن نفته یک مرد نامهرم نه ماه در شکم داشته باشه چه فرقی داره ،پس این بشر خیلی کار میتونه انجام بده پس خداوند چرا بعضی از رفتار گفتار کردار خیلز چیزا حلال وحران گفته،بنظر من فقط آخرادزمان نزدیک شده غیراز این نیست،متاسفم
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    33 5
    من فکر میکنم شکست میخورن ،،اگر هم موفق بشن مطمعن باش آخرالزمان نزدیک
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    21 6
    بله انسان‌هایی خالی از عواطف انسانی ، بااین چپاولها وفقر وفساد همین نوزادان بزرگ خواهند شد وآدم خواری در جهان رواج پیدا خواهد کرد
  • بهروز IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    34 7
    بچه زامبی تو این مزرعه تولید نشه صلوات
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    10 18
    بدم نیست خیلی ها هم بچه ندارند میتوانند برای خودشان بیارن برای خیلی کارها نوکری کارگری و هر کار دیگه از دید من خیلی خوبه
  • مهدی IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    16 3
    واقعا وحشتناکه ، اگر در مورد حیوانات بود فرق می کرد . کودک در دوران بارداری با احساس و عواطف مادری روبرو هست تا خود نیز عاطفی و احساسی باشه تا بعد تولد در خدمت بشریت باشه ، حال اگر اینا متولد بشوند باید چگونه در خدمت بشر باشد شاید هم در نابودی بشر
  • اعیان . IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    13 4
    امیدوارم انسان‌هایی تربیت بشه که هیچ عاطفه ای در مقابل افرادی که ظلم و بی عدالتی میکنن رحم نداشته باشه و جرات سرکوب کردن داشته باشه ..فعلا در این اوضاع اسفناک هیچ انسان شجاع و جسوری نیست همه سرمان را زیر برف کردیم و بی عدالتی غوغا میکنه
  • H.H IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    15 2
    این روش برای تولید نوزاد به هرشیوه ممکن انسانی نیست
  • ناشناس IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    17 6
    بی خود نبود مردم قدیم می گفتند سواد زیاد آدما رو بی حیا میکنه . خلایق هر چه لایق ‌.
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    18 5
    سلام اصلا دروغ است اینها کمونیست هستند ازاین دروغ می گویند
  • فهیم IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    19 4
    همین پیشرفت‌ها بلای زیاد به سرمون میاره روال طبیعی و عادی زندگی بهتره
  • سارای IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    26 6
    چنین چیزی امکان نداره مگر این خدا نیست که به انسان روح میبخشه؟؟
  • فرهاد IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    21 6
    از نظر من خالق همه انسان ها خداست ب این نوع انسان دست ساز اعتقاد ندارم
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    18 2
    هزاران سال ازپاگذاشتن انسان بردنیا میگذردوتنها چیزی که انسان سنتی ویامدرن به آن نرسیده است اخلاق وکرامت انسانی است ،ممکن است انسان به هرچیزمتعارف ویا غیرمتعارف دست یابدولی نمیتواندحدومرزبین علم واخلاق را رعایت کندوقطعا نکات منفی بیشتری نسبت به نکات کاربردی ومثبت خواهدداشت.
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    16 8
    جل الخالق،با این کارها در آینده ایی نزدیک انسانها نه تنها ارزش ومنزلت خودشون را از دست خواهند داد، بلکه همطراز بعضی حیوانات قرار میگیرد. خدایا کمک کن
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    22 7
    حالم از چنین دنیایی مصنوعی بهم میخوره خدا کنه تموم بشه و این طور بچه هایی اصلا بزرگ نشن و ب وجود نیان با احساساش این شدن حالا کارخانه ای هاش چتو خواهند شد این فقط یک روش سوء استفاده برای سرمایه دارها و قدرت طلب ها هست الهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    23 5
    پناه برخدا لااله الاالله
  • فرشاد IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    12 8
    آدما در حال پیشرفت هستند ... این خودش برتری نوعی از قدرت علم می تونه باشه ... علم های ناشناخته زیادی وجود دارند که انسانها باید ب آنها دسترسی پیدا کنند یا بهتر بگوییم با تلاش و هم فکری ب شاخ های بزرگ علمی برسیم ... علم انسان را قوی تر از هر روزش خواهد کرد ... تنها ما آدما هستیم که می بایست از آنچه بهش دست یافته ایم و کشف کرده ایم در راه صحیح برای زندگی خودمان استفاده و بهره لازم را ببریم ... وگرنه ما آدما از موش ها هم کم عقل تریم ... چرا ... چون هیچ موشی تله موش نمی سازد ... پاینده باد ایران و ایرانی با اصالت ...
  • مونا IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    21 9
    اینها همه در آینده آدم خوار میشن چون هیچ حس و عاطفه ای ندارن
  • علی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    8 18
    اینهمه گفتید فرزند آوری براحتی حل شده بازهم این کافر ها که بفریاد مسلمانان می‌رسند چونکه فکر هزینه های بیمارستان را نمی‌کردند
  • یوسف IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    15 19
    تمام این‌ها کارجنایت کاران مثل آمریکا است
    • مارال IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      18 4
      به نظر من تاانسان سختی نبینه قدرهیچی رو نمی دونه انقدتکنولوژی پیشرفت کرده همه چی زودخاصیت ولذتشو از دست میده حیف اون قدیما که آدما زمین تا آسمون فرق کردن خدابرسه به داد بچهامون
  • علی رخشان IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    25 3
    خدا میگه منی که انسان رو خلق کردم اگه رهاش کنم ادعای خدایی میکنه الان داریم میرسیم به همین نکته
  • احمد IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    21 2
    به این روش پرورش انسانی بوجود خواهد آمد همچون ارتش سرخ و امثال داعش که بویی از انسانیت نبرده اند و این افکار فقط برای جنایات آینده برنامه ریزی می‌کنند
  • مهران IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    8 5
    دنیای گاپیتالیستی مسلما اگر توان این را پیدا کند دست به این کار خواهد زد تا انسانهایی مثل رباط مطیع و دست اموز پرورش دهد برای بقای سرمایه داری فاجعه محور ، جهانی که از جنایت کاری مثل فریدمن تقلیل بعمل میاورد زایی جز این نخواهد داشت
  • علیرضا IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    8 3
    سلام بیشتربستگی به محیط واموزش داره
  • saeed IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    8 8
    اما این میتونه در تکامل نسل آینده بشریت بسیار مفید باشه.واینده انسان هایی بی نقص و دنیایی بی نقص رو تضمین کنه
  • بیتا IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    17 7
    دخالت در کار خدا
  • علی محمدخزائی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    14 1
    سلام.این خبرروخوندم.هم خوشحال شدم هم ناراحت ازاین روبرای کسانیکه فرزندآوری ندارندبسیارعالیست ازنظراینکه بجای رباط استفاده شود بسیارخطرناکه برای کل دنیا.درضمن نظرروشنفکران وپزشکان متخصص دنیا دراین باره مهم هست وبایداظهارنظرکنند ازلحاظ انسانیت
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    26 5
    کاش زودتر آقا ظهور میکرد
  • Mehrshad IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    24 6
    بنظر من میخوان کاری کنن ک انسان از سال 2050به بعد هیچ تولید مثلی نتواند بکند و کم کم ژن انسان جای خود را به مغز رباتی و ربات های جدید کم کم قدرت رو در دست میگیرند و شاید نسل ما و نسل بعد ما از اخرین ژن انسان باشند و ادامه ی کره زمین به ربات ها داده میشود.
  • افسانه IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    16 3
    اصلا این با چی چه طور درست میشه موندم ها
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    10 11
    اتفاقا اگردرست کنترل واستفاده شودتکنولژی خوبیه درد زایمان واسترس واضطرابهاوبیماری های دوران حاملگی وبعدزایمان وتولدنوزادان نقص بدنی ونقص هوش برای همیشه جمع میشود مرگ ومیرمادران بعلت زایمان وعوارض زایمان به صفرمیرسد وهزاران مزایای دیگر لیوان پرآب است فقط دوسانت آب ندارد
  • سعید IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    11 8
    یه چاقوی دو لبه هست هم.میتونه درست استفاده شه هم نادرست فکرشو کنید ۹۰ درصد ناباروری تو ازمایشگاه تشکیل جنین میشه اما وقتی به رحم منتقل میشه اونجا قرار نمیگیره اما با این روش همه مشکلات حل میشه
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    6 13
    می تونن بدن خانواده هایی که بچه ندارن بزرگشون کنن کم نیستن کسانی که بچه دوست دارن ولی بچه دار نمیشن
  • فردین آقا IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    8 16
    عالیه یدکی انسانم درست شد
  • فرشته IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    13 7
    از شما میپرسم مگه الان احساسی بین آدم ها باقی مونده؟ چه ما بخواهیم چه نخواهیم علم پیسرفت میکنه و به انجام میرسه... ودر نهایت که علم به اوج برسه حسرت دنیای بکری دارد که خدا در روز اول بهس هدیه داده بود.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    20 2
    یه فیلم سینمایی در مورد همین موضوع پخش شد از اینجور آدما استفاده میکردن برای پیوند اعضای بدن خودشونم میدونستن که برای چی ساخته شدن بعد هر وقت نیاز میشد اونارو میکشتن واز اعضای بدنشون استفاده میکردن ..خدایا اینطور نشه
  • مصطفی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    23 3
    پیشنهاد میکنم مرد دو پیکر و ببینید و اینکه این بچه ها اصلا از این دید درست نمیشن که خلا خانواده های که بچه ندارند و پر کنند و یا موارد این چنین ..همه اینها جنبه یک لشکر پیاده در زمان جنگ رو ایفا می‌کنند برای کشور های ابر قدرت....
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
      2 1
      اصلا دنیا داری بی مزه میشه چی دنیایی چی اتفاق هاعجیب
  • مریم IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    2 2
    خیلی هم کار خوبی می کنند . دستشون درد نکنه‌. تولید انسان به چنین شکلی هیچ گونه منافاتی با قبول نقش خدا در زندگی نداره. خدا هیچ جا نگفته که دنبال پیشرفت علمی نباشید. این هم یک پیشرفت علمی هست همین. خدا در عالم اسباب را قرار داده و فرموده از این اسباب استفاده کنید در این مورد هم تولید انسان بدین شکل بهره گیری از اسباب الهی هست. افکار جاهلیت مدرن بایدکنار گذاشته بشه. به جای استغفرالله باید گفت الحمدلله.
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    8 1
    به نظر من وحشدناکه بعد دیگه بچه ها از عروسک هاشون میترسن و فکر میکنند عروسک ها زنده میشن این یک تکنو لوژی
  • محمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    7 2
    قبول ندارم نمیتونن تلاش بیهوده
  • Maryam IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    6 1
    البته خیلی‌ها مشکلات رحمی دارند و بچه در رحم نگه داشته نمیشه یا به علت سرطان مجبور به خارج کردنش شدن که شاید برا اونها امیدوارکننده باشه ولی به دلایل ديگر کاملا غیر اخلاقی است بچه باید در درون مادر شکل بگیره و احساس وابستگی متقابل بین مادر و فرزند در دوران جنینی و حتی تا مدت‌ها بعد زایمان شدیدترین احساس بین مخلوقاته به طوری که مادر حتی اگر ماهها نتونه بخوابه اصلا خم به ابرو نمیاره ولی در حالت عادی هیچ انسانی نمیتونه بیشتر از بک هفته روزی کمتر از ۴ ساعت بخوابه در نهایت کم میاره به هر حال خداوند انسان رو طوری آفریده که به شخصه فکر نمیکنم این کار اصلا شدنی باشه و احتمالا جنینها در همون اوایل شکل گیری یا بعد مدت کمی از بین خواهند رفت و اصلا به تشکیل روح نخواهد رسید
  • ناشناس IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    16 5
    خداوند بر همه چیز تواناست وان شاالله فرصت چنین کاری بهشون نمیده.
  • ماهان IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    5 0
    ماتریکس یه فیلم نبود ، یه ماشین زمان و یه پیشگویی بود ! همچین ایده ای رو بیست و دو سال پیش سه گانه ماتریکس به نمایش کشیده بود
  • رز محمدی میر IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    6 2
    نه وحشتناک هست نه پیشرفته
  • اکبر IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    5 2
    سر یک موضوعی بحث میکنید .که از نظر علمی اموان پذیر نیست .این عکس و نقاشی کارتنی است .اصلا نمیشه بیرون از بدن موجود ماده مثلا گوسفند .جنین بز را پرورش داد .داخل رحم اجاره ای میشود .ولی بیرون هرگز
  • اکبر IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    5 1
    نه این یک ایده هست و نمیشود خارج از بدن نوزادی تولید کرد حتی حیوانات رو خارج از بدن هیچ سلول اماده رشد رو نمیشه پرورش داد
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    5 1
    به نظرم علم و فناوری همیشه دو لبه داره انسان هرچیز رو که اختراع کرده بعدش شده سلاح
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    10 1
    خیلی کار کثیفی هستش پس حقوق اون بچه چی میشه گناه اون چیه که چنتا بی همه چیز می خوان به اسم علم کارای کثیفشون را روی اون بیچاره انجام دهند.با این کار شما فکر کن جامعه ی بشری چقدر با مشکل اختلاف نظر روبرو میشه. انسان هم یک حیوان هستش و فرایند های بدنیش به شکل که آفریده شده پیش بره. البته نقاط مثبتی هم داره مثل مشکلات بچه دار شدن و نظایر آن یا افزایش علم . اما اونایی که بچه دار نمیشن میتونن برن و از یتیم خونه بچه بیارن . این پروژه منفیش بیشتر از نقاط مثبتی هست. خیلی کار غیر اخلاقی است. اما می‌توانند با گرفتن یک سلول از پدر و مادر این بچه رو بوجود بیارن. بیچاره بچه های ی که از این روش مکانیکی بوجود میان خدا رحم کنه.
  • پریسا DE ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    6 1
    مثل یه ادم روانی که در تواهم باشه و دست به قتل بزنه اینجور ادم ها هم بخاطر نداشتن احساس و عاطفه خیلی راحت میتونند دست به هر جنابتی بزنند و واقعا امنیت و ارامش انسانهای واقعی بخطر میافته و انوقت است عرصه زندگی برای همه تنگ میشه ، دنیا بهم میریزه و اصلا زندگی دیگه معنای نداره
  • زینب IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    6 2
    والا دنیا این همه از کمبود منابع برای این 8 میلیارد ادم دم میزنه بعد این ادمای کارخانه ای ایا خوراک و پوشاک نمیخوان؟ از کجا قراره تامین بشه، از گرسنه موندن ادمای دیگه!! به اخلاقیات کار ندارم بشر ثابت کرده چیزی که مهم نیست اخلاقیاته
  • sahar AF ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
    15 0
    مه نمیفهمم چرا چنین کاری میکنن اخر شما میخواهین نسل ادمی زاد را مثل دایناسور ها منقرض کنید یا کدام قصد دگری دارید متاسف ام به کسانی که چنین ایده های را میپذیرن همه دنیا را تکنولوژی گرفت برق گرفت ربات گرفت حالا نسل اینده را هم میخواهین ربات درست کنین به طور کامل انسان را نابود میکنید
  • رضایی IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    5 0
    این ها نوزاد نیستن. ربات‌های جنگجو هستن که کشور‌های غربی می خوان ازشون برای خودشون سرباز بسازن. غرب کی دلش به حال انسانیت سوخته. غرب دست به هر کاری زده تهش جنایت بوده. گربه محض رضای خدا موش نمی‌گیره.
  • بهلول IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    5 2
    در پاسخ به خانم محمدی که از درد زایمان گلایه داشتن این که 😏 شما بعضی از خانما به قاعده بکش و خوشگلم کن صد تا عمل چپ و راست زیبایی و غیره انجام میدید که شاید یک عمر تبعاتش را هم باید تحمل کنید و حتی خیلیا هم آخرتشون را بابت این کار میذارن اما زایمان که طبیعت جنس زن هست و جدای از اون حس مادری را که در زن ایجاد میشه که فقط یه مادر میتونه اون را درک کنه و از نظر خدا هم پسندیده و اجر غیر قابل وصفی داره را بهش انقولت میایید. الله اکبر
  • نوید IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 1
    این خوبه بشرط میخری خوب از اب درنیامدپسش میدی یاازخونه بیرونش میکنی کاشکی شارژی بودن پول خوردو خوراک هم نمیدای،
  • سارا IR ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 1
    خدا اخر عاقبتمونو بخیر کنه مگه ماشینه برن از کارخانه بیارن
  • آرتین IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 3
    دنیا جای پیشرفته هیچ اشکالی ندارد که هر کشوری بتواند توانمند باشه حتماً اون متخصصان که دست به چنین کاری زدن به عواقبش اندیشیدن ماهم به نخبه ها وکاردانان وطن خود افتخار می‌کنیم و از آنها مطمین هستیم
  • آرزو IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 4
    فکر نمیکنم احساسات انسان ربطی به چطور به دنیا اومدنش داشته باشه
  • زندگی بردگی مردگی IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    5 1
    دیروز مرغ ماشینی امروز انسان ماشینی وقابل کنترل!
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    4 1
    وحشتناکه.
  • عبدالله IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    7 1
    این نوزادان تبديل به سربازان جهانی میشن وفقط برای کشتن انسانها ساخته میشن این یک نسخه جدید دشمنه نه موضوع جمعیت
  • ع د IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 3
    سلام امیدوارم که این کار هرچه زودتر عملی بشه و افرادی که آرزوی بچه دارند به آرزویشان برسند خیلی هم عالی است اگر مدیریت درست شود مثلاً فقط برای افرادی که نابارور هستند باشد
  • شهاب IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 1
    بچه رو فقط لک لک ها میارن تامام
  • معصومه IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    4 5
    من با این روش کاملا موافق هستم و بسیار بسیار عالیست از هر نظر و اینهایی که میگن احساس به پدر و مادر و از این حرفها مگه الان حقیقتا کسی به پدر ومادرش کاری داره ؟ طرف ۹ تا بچه داره همه کار دارن و گرفتارن ، پرستار گرفتن ، اونم که فقط به فکر گرفتن پوله هست و کار مفیدی انجام نمیده . ، الان برادر من در به در دنبال بچه هست که بچه دار بشه ، دیونه هست بچه چیه ؟؟؟ ولی خوب این یک آرزو و یک تجربه هست که نیاز یک انسانه نمیشه نادیده گرفت . من خودم اگه جوان بودم و اینو میدونستم که خیلی ها بچه ندارن و آرزوی بچه دار شدن رو دارن حتما و حتما سالی یک بچه می‌آوردم و میدادم به اینها تا اینقدر حسرت نخورن و اینقدر شب نخوابی بکشن و بدبختی تا حالشون جا بیاد . در کل خیلی خوبه برای کمبود جمعیت و استفاده در علوم ودر جنگها و .... به امید موفقیت در این علم جدید .
  • mohammadsaleh 1396 IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    5 3
    ای خدا دیگه دارن به سیستم خودت ورود میکنن. یه حرکتی بکن، همینطوری تعداد زیادی نوزاد رها شده هستند، کسی توجه نمیکنه، حالا بیان داخل کارخونه یه ارتش درست کنند، تا جهان رو ببلعند
  • سروش IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    7 0
    با این روش بهشت زیر پای مادران نیست
  • م.ح. IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    14 1
    این کار درستی نیست. بارداری و زایمان، با وجود سختی هاش، لذت خاصی داره که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. مادرها می‌فهمن چی میگم.
  • جواد IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    5 1
    زاگهی مان جهل ماند و جهل ماند از آگهی...
  • ع د IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    4 2
    من که میگم پیشرفتش خیلی هم خوبه امیدوارم هرچه زودتر شروع بشه برای افرادی که بچه ندارند دوست عزیزی که میگه از پرورشگاه بچه بیارن به این راحتی نیست پرورشگاه به یکی بچه میده به صد نفر دیگه نمی ده برو تو بهزیستی پرونده ها رو ببین تا بفهمید چند سال باید برای یک بچه برید بیاید آخرش هم هیچ بعد این از اسپرم و تخمک زن و مرد بوجود میان فقط بجای رحم مادر در این دستگاه ها نه ماه طی می کنند و از نظر بیماری و هر مشکل دیگه هم کاملا زیر نظرند چطور الان میرن در رحم زن دیگری اسپرم و تخمک میزان با این همه هزینه آیا به نتیجه برسند یا نرسند از نظر تربیت و عاطفه که این دو بعد از تولد صورت میگیرد و بستگی به رفتار ما دارد
    • داریوش IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      4 3
      عزیز یه کم بیشتر از سطح نگاه کن.. تیتر رو بخون نوشته مزرعه! هیچ چیز خوبی تو این قضیه نیست.. بجای حل مشکلات مثلا بهزیستی که شما میگی بیایم بریم تو مشکلات بزرگتر؟! مثلا فکر کردی میگن بدو بدو حراجه بیا ببر‌‌.. به هزینه اش فکر کردی؟! بعدشم اصلا نقل این حرفا نیست اینجا مزرعه اس یعنی تولید گله ای.. هرجا پیشرفت علم بود آدمهای حیوون صفت خیلی سریعتر حاضر میشن واسه مقاصدشون.. لشکر درست میکنن واسه جنگ دسته درست میکنن واسه حمالی و بیگاری دونه ای میبرن واسه برده داری و عشق و حال.. مگه دیگه انسانیتی میمونه؟! ضرر این قضیه قابل مقایسه با سودِ ناچیزش نیست..
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    4 0
    دروغ‌یا‌واقعیت
  • مهدی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 1
    ما که ننه بابا داریم این وضعمون هست وباهم نمیسازیم داعم بفکر سرکیسه کردن وکلاهبرداری واختلاص هستیم وای بحال این بی بته ها
  • Sosan IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 0
    یاد کارتون بچه رییس افتادم
  • رضا IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    4 2
    فاجعه ای بزرگ جامعه بشری که به دست شیطان پرستان در حال محقق شدن است برای چندمین بار طی حیات کره زمین در حال تکرار است نابودی نسلی دیگر از بشر...
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 2
    احتمالاً خوب باشه چرا غیر علمی نظر میدید . ما که بچه احساسی وکودن بودیم چکار کردیم
  • زنده باد وطنم IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 0
    سلام اطلاعات دقیق تر لازمه تا بشه نظر داد
  • م ف IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    4 1
    پس ادمهای آینده همه یه شکلی هستند تفاوت شکلی ندارند
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 3
    عالی
  • احسان IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    4 2
    این یعنی دخالت در خلقت و آفرینش و خط پایان دنیا .خدا بشر رو در این حد هم ازاد نگذاشته دست به هر کاری بزنه
  • همشهری IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 1
    البته که انسان با پیشرفت تکنولوژی بیشتر از ماهیت انسانی خود دور میشود و این ادم فضائیهایی که میگند همان انسان بی احساس ماشینی سرد تولید شده در مزرعه جنین هستند در هر حال نمیتوان از پیشرفت اجتناب کرد که خاص از اول بوده و خواهد بود
  • عباس IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 3
    با اینکه ایده جدیدی هست ولی خب اصلا عاقبت خوبی نداره که چی بشه یخورده به مردم برسن از لحاظ مخارج خود به خود مزرعه بچه راه میفته
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 3
    بیشرفها همه چی رو میخان قلابی کنن،اجناس قلابی موادغذایی قلابی پول قلابی و اخرسرهم انسان قلابی
  • HodHod IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 2
    بنظر من اگر نواقص ژنتیکی مثل بیماریهای ارثی کمبودها و این قبیل موارد رو بتونند اصلاح کنند اینطوری میتونه حتی مفیدتر باشه، الانه که برا نیرو گرفتن الویت با تجرد خانم ها و بعد فرزند نداشتن یا نیاوردن هست شاید این روش بتونه کمک کنه، خانمهای شاغل میدونند ۹۹ درصد کارفرماها تا بفهمن نیروشون باردار هست تسویه و اخراج، حالا اون تا بخواد زایمان کنه و بچه از آب و گل دربیاره و مجدد بره سرکار میگن با بچه و این سن جذب نداریم خلاصه من موافقم
  • امیر GB ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    1 3
    اونوقت انسان با حیوان هیچ فرقی ندارد
  • نازار IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    3 1
    ینی چی مگه هویج یا سیب زمینیه مثل اینکه حواستون نیست که دارید انسان پرورش میدید اون یک انسانه اینده داره واقعا حس بدیه فکر کن چن سال بعدش بعت بگن تو تو مزرعه نوزادان به وجود اومدی این کارشون خیییلی غیر اخلاقیه
  • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    10 1
    شاید این ایده از فیلم‌های خارجی گرفتن
    • اسی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
      3 1
      سلام از یه لحاظ خیلی خوبه بچه گفت منو از،کجا اومدم یا چی شد به دنیا اومدم ))((دیگه نمیخواد خجالت بکشی،ندونی،چه جوابی بگی )) از کارخونه خریدیم تمام
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    8 2
    بنظرم ی تیم فوتبال خوب ازشون بسازند
  • عباس IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    2 1
    بچه هایی که با هویت هستن که جامعه شده این .حالا جاشون بچه های بی هویت بگیره .اونکه دیگه واویلاست
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    6 1
    اصلا کار درستی نیست انسان را خدا خلق میکند و اگر چنین حرکتی بزنن دیگر کسی حتی اعتقاد به خدا ندارن الان هم کمتر کسی دین مذهب مارا قبول دار هستن اگر چنین موجودی دست کار خلق کنید جامعه ما به خطر می افتد خدایا توبه اگر پیشرفتی دارین تو کارهای مثبت مثبت انجام دهید
  • سعید IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    3 1
    نظم نوین شیطانی، وقتی میگن هوش مصنوعی منظور رباتی فلزی نبود که اینه قضیه انسانهاتبدیل ب ربات میشن البته همین الانم 90 درصد جمعیت زمین روحهای مصنوعی هستن
  • فاطمه IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
    3 2
    من میخوام نظری متفاوت تر از بقیه که همگی یه جنبه قضیه و یک بعدی به داستان نگاه کردند، بدهم. اینکه ما اگر ایتفاده درست از این داستان بکنیم در راستای پیشرفت علم و کمک به خانواده هایی که بچه ندارند و درمان بعضی بیماری ها و موقعی این داستان بده که ازش استفاده غلط بشه
  • Farhadi IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
    2 2
    علم پایانی خواهد بود بر خرافات
  • ناشناس IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    2 0
    کشورهای پیشرفته بیرحمترین ارتش دنیاراازاین نوزادن تولید میکنند .
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸
    1 0
    بنظرم از راه حلال پیشرفتی مفید.چون کسانی که فاقد فرزند هستند روزنه ی امیدی خواهد بود
  • محمد IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 0
    خدایا میشه یه روزی بیاد که ما مردم ایران فقط۱۰۰۰درجه با هم متفاوت باشیم نه ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰درجه این درجه از تفاوت مصیبته مصیبت ....
  • وطن پرست IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    1 0
    این کار می‌تونه خیلی مفید باشه برای طبیعت و سرعت رشد بشر. انسان ها به طور طبیعی از زمانی که قارنشین بودن به سمت ژن های برتر برای جفت گیری اقدام میکردن و خود به خود ژن های ضعیف حذف میشدند.این علم تکامل هست. حالا ما انسان ها فقط داریم به کار طبیعت و خدا سرعت میبخشیم و اصلاح ژنتیکی انجام می‌دیم تا زودتر به کمال برسیم. این طرح خارق‌العاده هست
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    3 0
    کاری حرام وغیر اخلاقی دخالت در کار خدا بانام پیش فت علم
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۸
    0 0
    خدا نکه این کار صورت بگیرد وگرنه این انسانها همون زامبی های ادم خور میشوند بدون شک
  • هانیه IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۳
    0 0
    این کار شدنی نیست‌.