فارس نوشت:

نشست علمای سراسر کشور عصر روز گذشته با حضور و سخنرانی آیت الله مهدوی کنی دبیر جامعه روحانیت مبارز در تهران برگزار شد. در این نشست بر ائتلاف و وحدت طیف های مختلف اصولگرا در انتخابات تاکید شد و حضار تبعیت خود را از مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار دادند.

حجت‌الاسلام احمد سالک سخنگوی جامعه روحانیت اظهار داشت: هدف از این نشست که علمای استان‌ها به دعوت آیت‌الله مهدوی کنی حاضر شده بودند، تبیین و توجیه فعالیت‌های صورت گرفته در جامعتین و تشریح مفاد منشور اصول‌گرایی، با محوریت دعوت به وحدت در میان آحاد طیف‌های اصول‌گرایی بود.

گزیده سخنان آیت​الله مهدوی کنی در این نشست را به نقل از وی بخوانید:

  • وظیفه روحانیت این است که باید با هم باشند. روحانیت باید بازوی مقام معظم رهبری باشد.امروز با توجه به شرایط حساس کشور و جهان، مؤمنین و طرفداران انقلاب باید با توافق و اتحاد در مسیر اسلام حرکت کنند.
  • اسلام، انقلاب، اندیشه‌های امام خمینی(ره) مقام معظم رهبری و قانون اساسی مبنای وحدت همه ما باید باشد. تاریخ نشان می‌دهد روحانیت همواره از نفوذ بیگانه و استعمارگران در این کشور جلوگیری کرده است و از دادن امتیاز و منابع ملت به بیگانه جلوگیری کرده است.
  • امام خمینی در اصل نظام سازی کرده‌اند. امام همواره تأکید داشتند که روحانیت باید محور انقلاب قرار گیرند و در این راستا وظایف و تکالیف مهمی را برای روحانیت ترسیم فرموده‌اند.بنابراین ما نیز به پیروی از اندیشه‌های ناب امام خمینی(ره) همین تفکر را داریم، لذا تأکید می‌کنیم که روحانیت باید با هم باشند و از اندیشه‌های امام خمینی پیروی کنند و تکالیف و وظایفی که امام (ره) به روحانیت تکلیف کرده است مدنظر قرار دهد.
  • بنابراین روحانیت باید همچون امام(ره) خود با قبول مسئولیت‌ها در صحنه حاضر باشد، چرا که روحانیت پاسدار اصلی دین است و پاسداری از دین جزو حضور روحانیت در صحنه سیاست و جامعه امکان‌پذیر نیست.
  • قشر روحانیت باید نشان دهد که واقعا روحانی است. منش، رفتار و خانواده او باید نشان از روحانی بودن او داشته باشد و در مرحله بعد روحانی باید حقایق را بیان کند.
  • جامعه روحانیت باید چهار اصل را پیگیری کند؛ اول صبر در برابر مشکلات، دوم تحمل یکدیگر، سوم تبعیت و ارتباط با امام و ولایت فقیه و چهارم تقوا. باید ما حرکت‌های جمعی داشته باشیم، زیرا نمی‌شود در این زمان به تنهایی فعالیت کرد.
  • وحدت به معنای ائتلاف سلایق مختلف خواهد بود. روحانیت نیز باید میراث‌دار انقلاب باشد نه میراث‌خوار انقلاب. باید با سعه‌صدر موجبات تقویت وحدت را ایجاد کنیم.روحانیت باید خواسته‌ها و مطالبات مقام معظم رهبری را به صورت ویژه پیگیری کند.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 173510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =