سهمیه آرد خام روستایی ساماندهی می‌شود

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان قزوین گفت: به منظور ساماندهی توزیع آرد خام روستایی اقداماتی صورت گرفته که در این پالایش ابتدا افرادی که ساکن دائم و واقعی روستا هستند و سپس افرادی که در خانه نان می‌پزند شناسایی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ابوالفضل نجفی، معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان قزوین در کارگروه آرد و نان شهرستان قزوین که در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهارکرد: یکی از مواردی که در حوزه آرد و نان با آن روبه‌رو هستیم مسئله آرد خام روستایی است، خانوارهای روستایی برای پخت نان، سهمیه آرد خام دریافت می‌کنند اما اغلب آن‌ها در منزل پخت نان انجام نمی‌دهند.

او افزود: برای برقراری عدالت، راستی‌آزمایی توسط بخشداران و نمایندگان فرمانداری استان صورت می‌گیرد چون در حال حاضر برخی افرادی که ساکن روستا نیستند هم سهمیه آرد خام دریافت می‌کنند که این امر باید ساماندهی شود.

نجفی یادآور شد: با توجه به نظرات کارشناسی یکی از راه حل‌ها این است که سهمیه آرد خام روستاهای نزدیک به یکدیگر تجمیع و در یکی از آن روستاها نانوایی احداث شود، در واقع این سهمیه به آن نانوایی اختصاص داده می‌شود تا اهالی چند روستا نیاز به نان خود را به واسطه آن تامین کنند.

این مقام مسئول ادمه داد: جهت ساماندهی توزیع آرد خام روستایی اقداماتی صورت گرفته و پالایش دقیق در دستور کار قرار گرفته است که در این پالایش ابتدا افرادی که ساکن دائم و واقعی روستا هستند و سپس افرادی که در خانه نان می‌پزند شناسایی می‌شوند.

او افزود: در سایر روستاها نیز با تایید بخشداران، افرادی که در منزلشان پخت نان دارند سهمیه‌شان باقی می‌ماند، همچنین با توجه به راستی‌آزمایی صورت گرفته اگر کسی در منزل پخت نان ندارد سهمیه آرد خام آن قطع می‌شود.

نجفی با اشاره به خرید نان در روستاها، گفت: برخی از اهالی روستا نیز به صورت تجمیعی نان خود را از یکی از نانوایی‌های داخل شهر خریداری می‌کنند، در این خصوص نیز نانوا باید کارت کسب و کار دریافت کند و با هماهنگی فرمانداری با توجه به نیاز آن روستا نان بپزد که طی آن سهمیه آرد به نانوای مورد نظر اختصاص پیدا می‌کند.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری قزوین اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که نانوا ضرر نکند بنابراین نانوا با مراجعه به فرمانداری و اعلام تعداد نان پخته شده برای روستا، سهمیه دریافت می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1735782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =