رتبه‌ها را محدود کردند تا با بودجه تطبیق پیدا کند؛ معلم را مقابل معلم قرار دادند

رتبه‌بندی معلم‌ها بعد از سال‌ها انتظار اعلام شد، اما نتایج آن نتوانست انتظار قریب به ده سال را برآمرده کند، شش معلم در گفت گفت‌وگو با خبرآنلاین به کم و کیف قانون رتبه‌بندی و ارزیابی‌های انجام شده پرداختند، آن‌ها معتقدند شیوه و البته کیفیت ارزیابی‌ها مناسب نبوده است.

مظاهر گودرزی: رتبه‌بندی معلمان اعلام شد، چیزی‌که بخش بزرگی از جامعه معلم‌ها قریب به ۱۰ سال منتظر آن بودند، از بازخوردها معلوم است این انتظار ۱۰ ساله به کام آن‌ها نشده، طوری‌که حالا تعداد زیادی از معلم‌ها به رتبه‌ای که برای‌ آن‌ها ارزیابی شده اعتراض دارند، اگرچه درِ اعتراض باز و فرصت آن ایجاد شده است اما برخی چندان چشم امیدی به آن ندارند، می‌گویند: «فرصت اعتراض فقط برای بازبینی مجدد مدرک‌های ارسالی است و اجازه تکمیل یا جابه‌جایی مدارک بارگذاری شده وجود ندارد.» آن‌ها به شیوه ارزیابی و البته کیفیت ارزیابی‌ خودشان اعتراض دارند، معتقدند «نمی‌دانستند در طول سال‌های تدریس، شرکت در مسابقات ورزشی، یا کارهای جهادی مانند تدریس خارج از برنامه به دانش‌آموزان روزی قرار است در ارزیابی جایگاه شغلی‌شان موثر باشد.» شاید اگر می‌دانستند برای ورزش کردن‌شان هم مستند جور می‌کردند تا به رتبه ۵ که بالاترین رتبه است نزدیک شوند؛ به‌گفته محمدرضا نیک‌نژاد، یکی از معلم‌هایی که با خبرآلاین گفت‌وگو کرد: «از ۹۰۰ هزار معلم فقط هزار نفر رتبه پنج شدند.» به تعبیر صفیه بسیم، دیگر معلمی که با خبرآنلاین گفت‌وگو کرد: «اگر ما واقعا شایستگی معلم بودن نداشتیم وزارتخانه بیاید پاسخ بدهد ما برچه اساسی سی سال در این آموزش‌وپرورش تدریس داشتیم و فرزندان کشور را آموزش دادیم.»

اعلام رتبه‌بندی معلم‌ها و اعتراض بخش زیادی از این جامعه به نتایج رتبه‌بندی سبب شد با تعدادی از آن‌ها به‌گفت‌وگو بنشینیم، نرگس ملک‌زاده، علی بهشتی‌نیا، نسرین محمدباقری، محمدرضا نیک‌نژاد، صفیه بسیم و حفیظ‌الله مشهور معلم‌هایی بودند که در گفت‌وگویی به بیان دیدگاه‌های خود درباره نتایج و روند رتبه‌بندی معلم‌ها پرداختند.

هرکسی امتیاز پایینی آورده می‌گویند مدیر مدرسه امتیاز کمی داده است...

رتبه‌ها را محدود کردند تا با بودجه تطبیق پیدا کند؛ معلم را مقابل معلم قرار دادند
نرگس ملک‌زاده، معلم

ابتدا «نرگس ملک‌زاده» درباره قانون رتبه‌بندی گفت: «دولت‌های مختلف معلم‌ها را بر سر رتبه‌بندی بازی دادند، چیزی‌ هم که در دولت سیزدهم اجرا شد مدنظر معلم‌ها نبود، شیوه‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌های بسیار سخت‌گیرانه‌ای طراحی کردند تا همان اندک امیدی که معلم‌ها به رتبه‌بندی داشتند از بین برود. اوایل که بحث رتبه‌بندی معلم‌ها مدنظر بود بیشتر دنبال افزایش کیفیت آموزش بودند تا در کنار افزایش منزلت اجتماعی معلم‌ها مشکلات اقتصادی آن‌ها هم حل شود، تحقق این موارد بسیار سخت است اما ما گمان می‌کردیم که می‌شد توازنی میان این سه ایجاد کرد که انجام نشد.»

او ادامه داد: «اصل رتبه‌بندی مورد قبول است، اما نه‌چیزی که الان دارد اجرا می‌شود، ما معلم‌ها قبول داریم که سنجش شایستگی و صلاحیت حرفه‌ای برای‌مان انجام شود اما این روشی که رتبه‌بندی در ایران انجام شد رتبه‌بندی مدنظر ما نبود. در رتبه‌بندی می‌خواستند معلم‌ها را بسنجند اما هیچ معلمی از قبل به معیارهای سنجش آگاه نبود، منِ معلم اگر بخواهم از دانش‌آموزان امتحان بگیرم از قبل به آن‌ها می‌گویم چه فصل‌هایی موضوع امتحان است اما در بحث سنجش رتبه‌بندی ما از قبل هیچ اطلاعی درباره آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های سنجش نداشتیم، حتی بعد از بارگذاری مدارک نمره بندها تغییر می‌کرد، طوری‌که مثلاً اگر یک بندی موقع بارگذاری مدرک ۱۰ امتیاز داشت بعداً متوجه شدیم امتیاز آن بند تغییر کرده و مثلاً به شش امتیاز کاهش پیدا کرده است.»

این معلم درباره نحوه ارزیابی‌ها بیان کرد: «یکی از ایرادات این بود که برخی از موارد ارزیابی مصداق دقیق و عینی نداشتند، مثلاً در مورد بخش شایستگی‌های عمومی این‌گونه بود، بندهای این بخش را خود معلم‌ها باید به شیوه خوداظهاری تکمیل می‌کردند اما در نهایت ارزیاب‌ها نمرات این بخش را کاهش دادند. به‌نظرم معلم‌هایی نمره کامل گرفتند که توانستند مدارک خودشان و بخشی که باید آن‌ها را بارگذاری می‌کردند مهندسی کنند، شاید خیلی از معلم‌هایی که الان رتبه پایین دارند، به‌انداره معلمی که رتبه بالا گرفته مدرک و سند داشتند اما به‌خوبی نمی‌دانستند که هر مدارک را باید در کدام بخش‌ بارگذاری کنند، لذا باید آموزش‌های لازم داده می‌شد. از طرفی تکمیل بخش‌هایی از پرونده معلم‌ها باید توسط مدیران مدارس تکمیل می‌شد، الان هم هرکسی امتیاز پایینی آورده و اعتراض دارد به او می‌گویند مدیر مدرسه به شما امتیاز کمی داده است، در واقع معلم را مقابل معلم قرار می‌دهند.»

ملک‌زاده گفت: «در تغییرات اخیر سامانه به‌جای اعتراض به نمره رتبه‌بندی گزینه بازبینی وجود دارد، استنباط ما این است که دیگر امکان بارگذاری مدرک جدید برای همکاران وجود ندارد و درصورت ثبت اعتراض تنها همان مدارک قبلی مجدد بازبینی می‌شود. درحالی‌که باید به معلم‌ها امکان بارگذاری و اصلاح مدارک داده شود.»

ارزیابی‌ها فله‌ای انجام شده است...

رتبه‌ها را محدود کردند تا با بودجه تطبیق پیدا کند؛ معلم را مقابل معلم قرار دادند

در ادامه «علی بهشتی‌نیا» به گفت‌وگو اضافه شد، او با بیان این‌که اوا باید حقوق معلم‌ها همسان‌سازی می‌شد و بعد رتبه‌بندی آن‌ها انجام می‌شد به قانون رتبه‌بندی نقد وارد کرد و گفت: «یک سوال کلی همین ابتدا وجود دارد، آن‌هم این‌که رتبه‌بندی معلم‌ها ضرورتی داشت یا نه؟ نزدیک به ۱۰ سال از شروع بحث رتبه‌بندی می‌گذرد، در این طرح افزایش کیفی فرآیند تعلیم و تربیت، حفظ کرامت و منزلت اجتماعی معلم‌ها و معیشت آن‌ها مورد توجه بود. من از ابتدا با اصل قانون رتبه‌بندی مخالفم، چراکه اگر قرار بود با کمک رتبه‌بندی معیشت معلم‌ها هم‌سان‌سازی شود اول باید هم‌سان‌سازی انجام می‌شد و بعد رتبه‌بندی صورت می‌گرفت، یعنی ابتدا حقوق معلم‌ها با سایر کارکنان دولت برابر می‌شد و بعد نظام ارزشیابی برای معلم‌هایی که برای ارتقا کیفیت آموزش وقت می‌گذارند طراحی می‌شد. لذا اصل رتبه‌بندی با وضعیت فعلی اصلاً نباید اجرا می‌شد.»

در بخش شایستگی‌های عمومی می‌خواهند باورها، نگرش‌ها، اعتقادات، رفتار مبتنی بر نظام ارزشی فرهنگی اخلاقیِ جامعه اسلامی را اندازه‌گیری کنند، من هنوز نمی‌دانم معلم چه‌کاری باید انجام دهد که اعتقادات و رفتارش قابل اندازه‌گیری باشد؟

وی ادامه داد: «اما با این حال فرض کنیم قانون رتبه‌بندی با همین وضعیت باید اجرا شود، اجرای این قانون ایراداتی دارد، نخست این‌که ما یک بودجه کلانی را از سال ۱۳۹۰ برای به تعویق انداختن طرح از دست دادیم، جدا از بودجه قانون رتبه‌بندی یک کپی از سند تحول بنیادین است، آن‌جا هم یکسری واژه‌ها وجود دارد که هیچ‌کدام متر و اندازه ندارند و قابل اندازه‌گیری نیستند، درهمین قانون هم ما واژگانی داریم که قابل اندازه‌گیری و ارزیابی نیستند، مثلاً در بخش شایستگی‌های عمومی می‌خواهند باورها، نگرش‌ها، اعتقادات، رفتار مبتنی بر نظام ارزشی فرهنگی اخلاقیِ جامعه اسلامی را اندازه‌گیری کنند، من هنوز نمی‌دانم معلم چه‌کاری باید انجام دهد که اعتقادات و رفتارش قابل اندازه‌گیری باشد؟ اصلاً متر و اندازه‌گیری این اعتقادات چیست؟. یا همچنین بخشی دیگری با عنوان فعالیت جهادی معلم‌ها وجود دارد، اگر تعریف جهادی این باشد که معلم‌ها خارج ار وقت خودشان زمانی برای مدرسه و دانش‌آموز اختصاص می‌دهند، معلم‌ها سال‌ها است این کار را انجام می‌دهند اما جایی فعالیت آن‌ها مستندسازی نشده است، وقتی مستندی وجود ندارد چطور یک معلم می‌تواند فعالیت جهادی خود را در سامانه بارگذاری کند، لذا بسیاری از بندها در بخش شایستگی‌های عمومی قابل اندازه‌گیری نیست، در مجموع فقط دو موردِ سنوات و مدرک تحصیلی قابل اندازه‌گیری هستند.»

او بیان کرد: «متاسفانه ارزیابی‌ها فله‌ای انجام شده است، در قانون رتبه‌بندی چهار بخش اصلی وجود دارد که شامل شایستگی‌های عمومی، شایستگی‌های تخصصی، شایستگی‌های حرفه‌ای و تجربه می‌شود، زیرعنوان این چهار بخش ۲۰ عنوان فرعی وجود دارد، برای هر عنوان فرعی حدود سه الی چهار مدرک باید بارگذاری می‌شد، توجه کنید چه حجم عظیمی از مدارک باید توسط معلم‌ها تهیه و بارگذاری می‌شد، آیا در این زمان محدود ارزیابان می‌توانند حجم زیاد مدارک را ارزیابی کنند؟ به نظر من قطعاً خطای زیادی در ارزیابی‌ها وجود داشته و نموهای آن را شاهد هستیم، همکاری داریم که معاون پژوهشی بوده، سند تحول بنیادی را به مدیران تدریس می‌کرده، الان در بخش تسلط به اسناد بالادستی نمره نگرفته است، یعنی کسی‌که به دیگران اسناد را تدریس می‌کرده در این بخش نمره نگرفته است.»

بهشتی‌نیا گفت: «با توجه به فرآیند ارزیابی معلم‌ها، از این به بعد معلمی که باید کار تدریس را انجام می‌داد باید بیفتد دنبال مدرک و تقدیرنامه، مثلاً در بندها آمده که شرکت در مسابقات ورزشی و رویدادها نمره دارد، اساساً کار معلم علمی است و اگر ورزش می‌کند برای خودش ورزش می‌کند، چه لزومی دارد شرکت در مسابقات ورزشی نمره‌ای به نمره رتبه‌بندی معلم‌ها اضافه کند. یک چرخه معیوب در قانون رتبه‌بندی معلم‌ها وجود دارد، مثل بازی مار و پله‌ای است که خانه پایانی ندارد، اگر هدف انگیزه و تشویق است باید رتبه‌های بالاتر از ۵ هم وجود می‌داشت.»

او در پایان بیان کرد: «ارزیاب‌ها در نتیجه ارزیابی تاثیرگذار بودند، ممکن است نتیجه بررسی یک پرونده از یک ارزیاب به ارزیاب دیگر تغییر کند، اگرچه وزارتخانه گفته بود ارزیاب‌های ما دوره دیده‌اند اما مدل‌های ارزیابی طوری بود که کسی نمی‌تواند رفتار حرفه‌ای داشته باشد، وقتی مدل ارزیابی طوری هست که موارد قابل اندازه‌گیری نیست یک ارزیاب چطور می‌تواند ارزیابی درستی داشته باشد، اصلاً یک ارزیاب از کجا می‌داند ویژگی‌های شخصیتی من چگونه است، ضمن این‌که مشخص نکردن ارزیاب‌ها به ابهام ماجرا اضافه می‌کند.»

خبری از حرف‌هایی که می‌گفتند ۸ الی ۱۶ میلیون تومان در حقوق‌ها معلم تغییر ایجاد می‌شود نیست...

رتبه‌ها را محدود کردند تا با بودجه تطبیق پیدا کند؛ معلم را مقابل معلم قرار دادند

«نسرین محمدباقری» معلم دیگری است که به این گفت‌وگو اضافه شد، او با بیان این‌که «با این روش هیچ‌کدام از اهداف اولیه قانون رتبه‌بندی مانند ارتقاء کیفیت آموزش، حفظ منزلت معلم و هم‌سان‌سازی درآمدها محقق نمی‌شود» گفت: «آن‌طورکه معلوم است برای هر رتبه ۶۰۰ هزار تومان به درآمد معلم اضافه می‌شود، یعنی کسی‌که رتبه ۵ گرفته نسبت به‌کسی که رتبه نیاورده سه میلیون تومان افزایش حقوق خواهد داشت و خبری از حرف‌هایی که می‌گفتند ۸ الی ۱۶ میلیون تومان در حقوق‌ها معلم تغییر ایجاد می‌شود نیست. اما اصل اعتراض معلم‌ها به شیوه ارزیابی‌ها است، در بسیاری از جاها سابقه یک کارمند برای اریابی اهمیت دارد اما در روش ارزیابی فعلی سابقه به عنوان یک شاخص اصلی درنظر گرفته نشده است. از طرفی مثلاً سقف نمره مدرک تحصیلی را ۸۰ امتیاز در نظر گرفته‌اند که برای مدرک دکتری است اما واقعاً چه لزومی دارد کسی‌که برای مقطع راهنمایی تدریس می‌کند حتما دکتری داشته باشد.»

در ارزیابی آمده است اگر در خیریه‌ها عضو باشیم و کار خیری کرده باشیم امتیاز دارد، درحالی‌که کار خیر برای رضای خدا است، با این وجود از این به بعد معلم‌ها باید برای انجام هرکاری سند و مدرک تهیه کنند.

او ادامه داد: «شیوه ارزیابی‌شان غلط است، منِ دبیر ریاضی چه لزومی دارد که در مسابقات ورزشی شرکت کرده باشم تا امتیاز آن ملاکی برای ارزیابی من باشد، من اگر معلم خوبی بودم باید سر کلاس درس خوب باشم. مثلاً در ارزیابی آمده است اگر در خیریه‌ها عضو باشیم و کار خیری کرده باشیم امتیاز دارد، درحالی‌که کار خیر برای رضای خدا است، با این وجود از این به بعد معلم‌ها باید برای انجام هرکاری سند و مدرک تهیه کنند، بنابراین اعتراض ما این است که باید در شیوه ارزیابی معلم‌ها تجدید نظر شود. از طرفی سردرگمی در بارگذاری مدارک سبب شده معلم‌ها نتوانند امتیاز کامل از مدارک خود را دریافت کنند. درخصوص این‌که سلیقه ارزیاب‌ها در نتیجه رتبه‌بندی دخالت داشته یا نه باید گفت تکمیل بخش شایستگی‌های عمومی به‌صورت خوداظهاری بوده و اکثراً افراد نمره کامل به خودشان دادند، اما حالا که نمره شایستگی‌های برخی معلم‌ها پایین اعلام شده حتما سلیقه‌ ارزیاب‌ها در آن اعمال شده است.»

رتبه‌بندی مانند کت‌وشلواری بود که اول دوخته شد و بعد قرار شد معلم‌ها در این رخت جا بشوند...

رتبه‌ها را محدود کردند تا با بودجه تطبیق پیدا کند؛ معلم را مقابل معلم قرار دادند
محمدرضا نیک‌نژاد، معلم

«محمدرضا نیک‌نژاد» در ادامه به گفت‌وگو پیوست و صحبت‌های خود را با یک مثال شروع کرد: «رتبه‌بندی مانند کت‌وشلواری بود که اول دوخته شد و بعد قرار شد معلم‌ها در این رخت جا بشوند. از اردیبهشت خبر داشتیم که رتبه‌های پایین به معلم‌ها می‌دهند تا رتبه‌بندی با اعتراض معلم‌ها وارد یک مسیر زمان‌بر شود، با این کار مطالبات معلم‌ها وارد دیون می‌شود، خود من از بیست سال قبل دیون طلب دارم اما هیچ وقت پرداخت نکردند.»

او درخصوص قانون رتبه‌بندی معلمان گفت: «رتبه‌بندی به‌دنبال پرداخت حقوق براساس عملکرد است، بسیاری از کشورها تجربه انجام این کار را دارند، تقریباً در هیچ‌ کشوری جز سوئد که باید بررسی بیشتری روی آن شود این طرح شکست خورده است، در فنلاند و ژاپن هیچ نظام رتبه‌بندی برای آموزش وجود ندارد اما هر دو کشور، در آموزش کشورهای شاخصی هستند. نمونه رتبه‌بندی معلم‌ها در اساتید دانشگاه انجام شد، کاش بررسی می‌کردند آیا آنجا سبب افزایش کیفیت شده است یا نه، درحالی‌که خود دانشگاهی‌ها معتقدند فایده‌ای نداشته است. رتبه‌بندی پیش از این‌که تشویق باشد تنبیه معلم است، برعکس این‌که گفتند حقوق معلم را به استاد دانشگاه می‌رسانیم با اجرای این قانون حقوق معلم‌ها از سه تا شش میلیون اضافه می‌شود، با اضافه شدن این مبلغ باز هم معلم‌ها با خط فقر فاصله دارند، لذا درحالی رتبه‌بندی می‌تواند فایده داشته باشد که منجر به تشویق شود که الان اینطور نیست. چیزی که اساساً رتبه‌بندی را زیر سوال می‌برد ایجاد رقابت است، رقابت در مباحث انسانی هیچگاه منجر به پیامدهای مثبت نشده است، امروز همه معلم‌هایی که رتبه‌بندی شدند ناراضی هستند، شدت رقابت، دلخوری، مقایسه شدن معلم‌ها با یکدیگر پیامدهای خوبی درپی نخواهد داشت.»

با چه متری اعتقاد یک معلم را اندازه‌گیری کردند که از ۱۲۰ نمره به او نمره ۶۰ دادند؟ با این روشِ رتبه‌بندی فسادها زیاد می‌شود، طوری‌که مدرک‌سازی از سال بعد افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: «در بخش شایستگی‌های عمومی بحث اعتقادات را مطرح کردند با چه متری اعتقاد یک معلم را اندازه‌گیری کردند که از ۱۲۰ نمره به او نمره ۶۰ دادند؟ از طرفی تک تک معلم‌ها در طول عمرشان کارهای با ارزشی انجام دادند که قابل اندازه‌گیری نیست، امروز که بحث رتبه‌بندی مطرح شده چطور می‌توانند برای آن کارها سند و مدرک تهیه کنند. با این روشِ رتبه‌بندی فسادها زیاد می‌شود، طوری‌که مدرک‌سازی از سال بعد افزایش پیدا می‌کند و معلمی تبدیل به عدد ورقم می‌شود درحالی‌که ارزش‌های انسانی فراموش خواهد شد. ضمن این‌که تعداد ارزیاب‌ها به حد نصاب نرسیده، تعدادی از آموزش عالی آوردند که کار ارزیابی را انجام دهند، اما دست آخر منجر به این شد که تعداد کمی ارزیاب بررسی تعداد زیاد پرونده‌ها را انجام دادند، لذا در این وضعیت خطا زیاد شده است.

نیک‌نژاد بیان کرد: «رتبه برخی معلم‌ها زده شد اما در مراجعه بعدی متوجه کاهش رتبه شدند، یعنی حکم‌هایی بوده که مثلاً رتبه معلم سه شده بوده اما در بازبینی مجدد رتبه فرد دو شده است، با این روش می‌خواهند رتبه معلمان را به همان بودجه مدنظر برسانند.»

کیفیت آموزش معلم در کلاس سنجیده می‌شود نه روی یک برگه...

رتبه‌ها را محدود کردند تا با بودجه تطبیق پیدا کند؛ معلم را مقابل معلم قرار دادند

صفیه بسیم، معلم ریاضی در ادامه به گفت‌وگو پیوست او در ابتدا با اشاره به نمره رتبه‌بندی خود گفت: «من تنبیه صنفی شدم و اصلاً رتبه‌بندی نشدم، با سه ماه رف و آمد رتبه آموزش‌یار (رتبه یک) را برایم زدند و چیزی به حکم من اضافه شده نشده است. درخصوص رتبه‌بندی باید بگویم آن‌چه مسئله شده نداشتن سنجه مناسب است، واقعیت این‌که کار اموزش کیفی است و اگر قرار است معلمی سنجیده شود باید براساس کار او در خصوص آموزش باشد، کیفیت آموزش معلم هم در کلاس سنجیده می‌شود نه روی یک برگه، البته شاید مواردی مانند سنوات و تقدیرنامه‌ها قابل اندازه‌گیری باشند اما اصل کیفیت کار معلم آموزشی است که به دانش‌آموز می‌دهد. آن‌طورکه مشخص است بخش شایستگی‌های عمومی در رتبه‌بندی معلم‌ها تاثیر زیادی داشته، اگرچه بسیاری از مدیران نمره کامل این بخش را به معلم‌ها دادند اما گویا اداره این نمرات را کم کرده است.»

او گفت: «من سوالم این است وقتی به یک دبیر با سابقه مشخصِ چندین سال تدریس رتبه پایین دادند آموزش و پرورش پاسخ بدهد چطور ما سی سال معلم بودیم، اگر ما واقعا شایستگی معلم بودن نداشتیم وزارتخانه بیاید پاسخ بدهد ما برچه اساسی سی سال در این آموزش‌وپرورش تدریس داشتیم و فرزندان کشور را اموزش دادیم، اگر شایستگی نداشتیم چرا تا حالا تمهیداتی نبوده که از وجود ما در سیستم آموزشی ممانعت به عمل بیاورد.»

شایستگی‌های تخصصی ترمزی بود که اجازه نمی‌داد امتیاز یک معلم از رتبه سه بالاتر برود.

نرگس ملک‌زاده در این بخش با اشاره به رتبه‌بندی برخی معلمان که به نظر می‌رسد هنوز رتبه‌های آن‌ها اعلام نشده با ورود به گفت‌وگو بیان کرد: «براساس قانون حتی اگر نخواهند همکاران صنفی را رتبه‌بندی کنند حداقل باید رتبه یک را به همه بدهند، این درحالی‌ست که برای برخی از معلم‌ها در استان‌ها رتبه‌بندی انجام نشده است، براساس قانون رتبه‌بندی حتی اگر امتیاز معلمی زیر رتبه یک باشد مزایای رتبه یک را به او می‌دهند در عوض یک سال به او فرصت می‌دهند که مدارک و امتیازات مورد نیاز را تامین کند.»

«حفیظ‌الله مشهور» آخرین معلمی بود که به گفت‌وگو اضافه شد، او بیان کرد: «بسیاری از همکاران می‌گویند امتیازات ما اشتباه محاسبه شده است اما من می‌گویم این کارها خیلی حساب شده انجام شده است. از قبل به همکاران گفتم با این دسته بندی شاخص‌ها قصد دارند محدودیت‌های مدنظر خودشان را اعمال کنند، از همان اول چینش شایستگی‌ها (عمومی، تخصصی، حرفه‌ای، تجربه) را طوری قرار دادند که اگر کسی مثلاً در سه مورد امتیاز بالایی بگیرد حتما در مورد آخر امتیاز او کم شود، شایستگی‌های تخصصی ترمز رتبه‌بندی معلم‌ها بود، مخصوصاً برای همکارانی که مدرک تحصیلی‌ لیسانس داشتند. البته اکثر معلم‌ها لیسانس دارند بنابراین خیلی‌ها نمره کامل در این بخش نگرفتند، از موارد دیگر در این بخش تالیف و پژوهش است، مگر چه تعداد معلم فرصت تالیف و پژوهش دارند؟ لذا بخش شایستگی‌های تخصصی ترمزی بود که اجازه نمی‌داد امتیاز یک معلم از رتبه سه بالاتر برود

او بیان کرد: «یک مورد دیگر درباره اقدام هدف‌مند آن‌ها عدم اطلاع رسانی درباره امتیاز هر شاخص بود، این کار هدفمند انجام شد تا همکاران ندانند کدام مدرک خود را بارگذاری کنند. با وجود این برای این‌که تعداد معلم‌ها با رتبه چهار پنج و سه را کاهش دهند بر روی شاخص‌هایی دست گذاشتند که نیاز به مستند ندارد یعنی همان بخش شایستگی‌های عمومی که به صورت خوداظهاری تکمیل شد، مشاهده کردیم همکاری تمام امتیازات مربوط به مستندات را گرفته است اما امتیاز قسمت خوداظهاری را کم کردند، لذا رتبه‌ها را محدود کردند تا بتوانند رتبه‌بندی معلمان را با بودجه‌ای که دارند تطبیق بدهند.»

بیشتر بخوانید:

۱۱ میلیون واریزی کمتر از حداقل حق یک معلم‌ است/ «مردم را مقابل معلم‌ها قرار دادند»

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1743739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 59
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ریتا IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    خیلی معلم ها کار می کنند؟ سالی 3 یا 4 ماه سر کلاس حاضر می شوند و آن هم در هفته کمتر از 24 ساعت. هر سال ساعت کاری معلمان کم می شود. مدرسه ی پسرم 2 هفته قبل از عید تعطیل کرده است. خیلی زحمت می کشند. حالا نگران رتبه بندی هم هستند.
    • لیلی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      74 24
      کمی انصاف خوبه مدراس هیچوقت دو هفته قبل عید تعطیل نمی کنند دانش اموزا خودشون مدرسه را تعطیل می کنند و مدرسه نمیرن و شما والدین هم وقتی مدیر مدرسه ازتون توضیح میخواد که چرا بچتون مدرسه نیومده ده تا بهانه میارید و بعضی مواقع حتی طلبکار میشید که چرا نزدیک عید بچه هامون را ول نمیکنید و میخواهیم بریم خرید و بهانه های دیگه ... ، شما اگه راست میگی به عنوان والدین دم عید برای نیامدن بچت به مدرسه کمتر به دنبال بهانه باش
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      50 14
      خیلی بی خبری پس بمون توی همین جهل مرکبت
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      52 15
      بهتر بود شما ادبیات بهتری داشتی نه نگاه سطحی . شما و فرزند شما محصول تلاش معلمان هستی
    • سحر IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      62 19
      والدین با داشتن یک فرزند توان نگهداری وکنترل اونو ندارن ی گوشی دستش دادن به امان خدا. حالا هر چی کم وکاستی باشه در تربیت ودرس بچه میندازن گردن معلم بیچاره. واین است جایگاه معلم در مملکت ما
    • سحز IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      51 14
      کرونا بهتون نشون داد یک ساعت تدریس معلم برای شما خانواده ها در منزل شبا نه روزی شد و از پسش بر نمی آمدید.یک ساعت تدریس معاداو۲۴ساعته اینو بفهمید
    • زهرا فارابی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      53 13
      خودتون میترسین ونمیخوایین بچه هاتون برن مدرسه( یاکرونا،آلودگی، گاز، سرماووووو) معلم چه گناهی داره،دوسال مدرسه آنلاین بود دیدیم چطوری گند زدین به ادب و تربیت بچه هاتون،حالا هم دوقورت ونيمِ تونم باقیه؟!!!!
    • ناصر IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      31 7
      این نوشته یکی از مسوولین که در رتبه بندی دخیل بود حال می خواهد افتضاح خودراین گونه توجه کند . یک سری به سیستم آموزشی کشورهای پیشرفت بزنید خواهید فهمید درجه و احترام معلمی را !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • رامین IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      35 10
      تعجبی نداره که حال و روزمون این هست .هر وقت مردم یک کشور به درک رسیدن که معلمی مهم ترین شغل در یک کشور هست حتی بالاتر از رییس جمهور . هر وقت فهمیدین اینده یک کشور رو اموزش میسازه و معلم و باید بالاترین حقوق رو داشته باشن اونوقت ممکنه ایران هم یه تکونی بخوره . هر چند بعید میدونم بفهمین
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      27 42
      به نظرم حقوق های بالایی میگیرند و بیشتر زیاده خواهی هست که دولت باید باهاشون مقابله کنه
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    33 80
    بنده به عنوان یک معلم با ۳۲ سال سابقه خدمت عرض کنم که درسته رتبه بالاتر نشدم ولی رتبه بندی در بسیاری از موارد دقیق اجرا شده اعتراض بیش از ۵۰ درصدی ایراد داره والا برخی معلمان را از طلا هم رتبه بندی بکنی باز هم اعتراض دارند اکثرا هم معلمان کم کار اعتراض می کنند یکی از همکاران من که اصلا نمی دونست ضمن خدمت چیه و رتبه کمی گرفته بود داشت اعتراض می کرد یکی نبود بهش بگه آخه شما که در طول خدمتت یک ساعت هم ضمن خدمت نداشتی انتظار داری رتبه بالاتر بگیری
    • زهرا فارابی IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      55 19
      ازماست که بر ماست ،معلومه که کشکی کشکی رتبه بالا بهت دادن کاسه داغ تر از آش شدی،۴تا معلم مثل شما باشه دیگه سایر معلمین مملکت دشمن نیاز ندارن،افسوسسسسسس وقتی خودمون هوای خودمون رو نداریم از کی انتظار داریم🥺🥺🥺🥺
    • سید علی موسوی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      30 15
      همکار عزیز و بزرگوار تا امثال شما عزیزان در آموزش و پرورش هستید فاتحه حق و حقخواهی خوندست
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      26 15
      خانم فارابی برایتان متاسفم که فکر میکنید با هر کلکی که شده حتی دروغ گویی باید حقوقتان را بالا ببرید که به همکار شریف خودتام هم توهین میکنید وای بحال کشوری که شما معلمش هستی
  • بنده خدا IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    55 22
    سلام، بعد از ۳۰ سال با مدرک فوق‌لیسانس فنی‌مهندسی که در آموزش پرورش بازنشسته شدم تازه اندازه پدرم که سواد ندارد و کارگر ذوب‌آهن است هم حقوق و دریافتی‌ام نیست!!!!!! واقعاً متاسفم و فقط میتوانم بگویم من که راضی نیستم و این عدالت است!!! تازه بعداز ۳۰ سال کار باید به فکر کار باشم و به پسرم بگویم بابا برو دنبال کار و اصلا درس نخواند
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    51 7
    نگو رتبه‌بندی معلمان ، آخه این رتبه بندی بود؟
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    47 8
    مسخره ست کار جهادی و ورزش کردن و ...باید ابتدا مدرک کیفیت تدریس و سابفه کار و خلاقیت در نظر گرفته شودالبته فرم ارزشیابی کارمندان هم به همین شکل مسخره ست.جمع کنید اقا یکسری بیسواد این ایتم های مسخره را تهیه کردن
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    43 6
    از اول هم معلوم بود که قصد اجرای رتبه بندی رو ندارن دولت و مجلس با وعده های پوچ فقط می خواستن معلمان رو ساکت کنن
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    43 5
    با این حرکت گند زده شد به کل آموزش و پرورش. سیستمی که خودش فشل بود به کلی با اجرای این رتبه بندی از بین رفت و کشور در سالهای بعد نتیجش رو خواهد دید
  • ب IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    30 15
    سلام تو این شایستگی ها آیتم های است که تو حیطه معلمی نیست یا عضویت در خیلی از کار گروه ها.
  • معصومه IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    32 1
    من معلمی با ۱۹ سال تدریس درحکم ولی ۲۶ سال سابقه بیمه و تدریس در اموزش و پرورش هستم تمام مستندات کامل از کسب مقام تالیف و مقاله و تقدیر نامه و گواهی مهارت اموزی و ... که در سطح استان از همکاران کسی مانند من تلاش ننموده بود و ۱ ماه بارگزاری و جمع اوری مدارکم طول کشید اما با بی انصافی تمام از شایستگی های عمومی و تخصصی که بخش خود اظهاری داشته دست برده اند تا به رتبه خود نرسم بنده ۴ سال دیگر طبق سابقه بیمه بازنشسته ام و رمقی برایم نمانده که مثل سابق دنبال کسب مقام باشم و باید تمام قدرت خود را روی تدریس بگذارم اما این بی عدالتی و بی انصافی در حق معلمان بوده است رک و راست بگویند بودجه نداریم چرا در بخش خود اظهاری دست برده و امتیاز معلم را کم کرده اند اندک دلخوشی داشتیم که ان هم به فنا رفت....
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    38 6
    مسئولینی که با وعده های دروغ باعث تشویش اذهان عمومی علیه معلمان و جریحه دار شدن احساسات معلمان شدن باید پاسخگو باشن نماینده مجلس می گفت کف حقوق معلمان هشت میلیون می شه ولی با گذشت دو سال هنوز حقوق معلمان به هشت میلیون نرسیده
  • به شدت اعتراض دارم به رتبه بندی و خیلی ناراحتم IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    33 6
    کاملا بی عدالتی صورت گرفته
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    56 8
    ظاهرا یک عده ای توی کشور عمدا قصد دارن آموزش و پرورش رو نابود کنن و اجازه نمی دن هیچ گام مثبتی برای آموزش و پرورش برداشته بشه یک عده که از سواد و آگاهی مردم می ترسن یک عده که همیشه نخبه ها رو از کشور فراری دادن
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
      38 3
      نه تنها آموزش و پرورش را بلکه همه چیز را ویران کردند خدا ازشون نگذره.
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    33 6
    درود بر انتقاد کلیه همکاران از این رتبه بندی ناعادلانه،و ارزیابان......
    • فرهنگی IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
      1 0
      انگیزه ادامه کار نداریم انگار تو این مملکت حقی نداریم مردم روبه روی معلم گذاشتن هر روز حقوق فرهنگیان رسانه ای میکنن عملا هیچ کاری انجام نمیدن شخصیت برای ما نزاشتن شدیم مضحکه عام و خاص واقعا متاسفیم از این اوضاع
  • نا شناس IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    44 12
    کام ما معلمان را با این رتبه بندی تلخ کردید و زحمات همه را به تمسخر گرفتید.😔
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    16 7
    کار از کار گذشت
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    8 2
    عججججب
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    20 5
    این همان دست در جیب مردم کردن و دزدی از آنها و سلب حق مسلم این قشر بی پناهه.. چرا در این مملکت هیچ کاری درست انجام نمیشه؟ چرا این بی عدالتی ها جلوش گرفته نمیشه؟! چرا به شعارهایی که میدن عمل نمیکنن؟! تا کی این بی مسئولیت ها و پش گوش انداختن ها رو باید تحمل کنیم؟!؟!؟!؟
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    24 7
    خیلی به ادم احساس بدی دست میده وقتی میبینه داره در سیستمی خدمت می‌کنه که تمام تلاشش اینه که تو سر همکاران بزنه کمترین رتبه براش در نظر بگیره درنهایت به بی انگیزه بودن معلم وکیفیت پایین تراموزش منجر بشه
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    38 15
    شهرهای بزرگ رو نمیدونم ولی روستاها و شهرهای کوچک اکثر معلمانش خیلی بی کیفیت هستند، اکثرا رتبه های بالای 10 هزار انسانی هستند و هیچ کدام قبل از استخدام شدن 100 جلد کتاب هم نخوندن و نخواهند خوند. اینا اگر ماهی 10 میلیارد هم بدین باز هم مطالعه نمی کنند چون برای علم و مطالعه مناسب نیستن. یک زمانی ما معلم داشتیم با یک موتور قراضه می اومد جمعه ها رو هم برای روستایی ها درس میداد و رفع اشکال میکرد الان اکثر معلمان ماشین دارن ولی با کوچک ترین برف و بارانی به مدرسه نمیان و به دانش آموزان توصیه میکنند که نیان . امیدوارم معلمانی که از سال 90 به بعد استخدام شدن یک غربالگری شود.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    7 1
    سلام دررابطه با رتبه بندی معلمین بازنشسته که ثبت مدارک نموده نیز باتوجه به امتیازات و عدالت اجتماعی رسیدگی شود.
  • کیارش US ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    16 3
    درود ابتدا به شرف خبرآنلاین باید درود فرستاد که به این ظلم مضاعف پرداخته است نکته ای بسیار با اهمیت که گفته نشد "اگر در تمام شاخص ها بالاترین امتیاز راکسب کنی ودر یک مورد امتیاز ‌حداقلی داشته باشی امتیاز حداقلی ملاک رتبه بندی قرار می گیرد" برای مثال به پنچ سوال امتحانی ۴ تا راکامل جواب دادی ویک سوال را جواب ندادی یا نیمی را جواب دادی نمره همین سوال را ملاک نمره قرار بدهندو مردود اعلام میشود" معتقدم این روش اگر اجرایی شود و قابل قبول باشد قطعا در ارزیابی دانش آموزان نیز بکار خواهد رفت ! چه شانی ، چه منزلتی برای معلم تعریف کردن همان اندک شان را به خاک کشیدن
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    19 10
    اینها استاد تبعیض هستن حقوق معلمان باید ۳۰ درصد بیشتر از سایر کارمندان باشد
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    16 5
    متاسفانه اصلا در این رتبه بندی مدارک درست بررسی نشده،معلمی با ۲۵ سال سابقه و مدرک فوق لیسانس و چندین مقاله و کتاب و بارگذاری تمام مدارک میشه رتبه ی ۲ و معلمی با ۱۰ سال سابقه و مدرک لیسانس میشه رتبه ی ۴.عجب انگیزه ای ایجاد شد با این روش رتبه بندی.قرار بود با رتبه بندی هم کیفیت آموزش بالا بره و هم معیشت معلم درست بشه.حالا به یکی ۶۰۰ هزار تومان اضاف شده به یکی دیگه ۲ میلیون،کاش هر شغلی رو انتخاب کرده بودیم به غیر از این شغل
  • دلسوز IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    8 2
    معلمان باز نشسته را چگونه رتبه بندی میکنند.حق آنها چه میشود؟ بعد از سی سال کار ؟ این بی عدالتی نیست خیانت است.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    18 7
    بنده معلم فیزیک و البته شهروند این کشور و یکی از اولیا دانش اموزانم اول اینکه به شدت از سیستم آموزش و پرورش انتقاد دارم که به فرزندان این کشور ظلم میکند و این سیستم کارایی ندارد و بکل قصد دارند آموزش عمومی را ریشه کن کنند دوم اینکه من و همکارانم بازدهی لازم را نداریم این عدم بازدهی بیشتر به سیستم مربوط است نه معلم. و اکثرا معلمان در شروع خدمت با شور و انگیزه و باسوادن اما به تدریج بی انگیزه میشوند و البته رویه سیستم همین است توصیه ام به شهروندان اصلاح بنیادین آموزش و پرورش است چون آینده بچه هایشان انجاست و مسولان هرگز قصدی برای اصلاح ندارند و توصیه ام به معلمان داشتن درآمدی از کار دوم است و تدریس کمترین ساعت در اموزش و پرورش ولی در همان کمترین ساعات لطفا با بچه ها دوست و همراه باشین
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    10 0
    معلمی با 4سال سابقه و مدرک دکتری،فاقد رتبه براش زده اند.. در واقع چون دیده اند مدارک و مقاله و ضمن خدمت ، شایستگی تخصصی تدریس ، خوب هست ، عمدأ نمره شایستگی حرفه ای را ارزیابها پایین زده اند تا کمترین رتبه‌بندی را اختصاص دهند..!!!
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    19 1
    رتبه بندی به نام معلمان به کام کارکنان ادارات آموزش و پرورش. معمولا همه مزایا برای خود اداره ای هاست.
  • ف ح IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    8 1
    همکاران عزیز ممنون از تلاشهایتان ولی عزیزان با اعتراض به نحوه ی بار گزاری ووارزیابی یعنی شما اصل بارگزاری را قبول دارید در حالیکه اقل موضوع غلط وجای ایذاد دارد خصوصا برای معلمان با سابقه بالا اولا کلا باید رتبه بندی ازاین شکل خارج شود وازسال بعد از اعلام به معلمان اجرای شود ومربوط به سالهای قبل نباشد ونکته یمهم کدام وزرات خانه وموسسه پرسنلش را با هم مقاییه میکند وارزشهای دینی شخصیتی وغیره او را زیر زره بین میگذارد جای ناسف برای اموزش وپرورش
  • نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    9 1
    گناه ما معلمان زحمتکش با سی سال خدمت صادقانه این بود که فقط وقت خودمان را برای کلاس می گذاشتیم وبرای بچه ها خدمت می کردیم .ودوست نداشتیم تظاهر به فعالیت درخارج کلاس یا مدرسه کنیم .ودنبال کاغذ ومدارک جمع کردن نبودیم .کلاس ضمن خدمت ها را خارج از ساعت تدریس شرکت می کردیم .و التن می توانند تخصص های عمومی وخصوصی را از همان ها باشد .ارزش شغل معلمی مخصوصا ابتدایی آنقدر نزد خدا بالاست که نمی توان حق معلم را خورد .ویا با رتبه بازی او را حقیر کرد ..از خدا باید ترسید .با تشکر
  • ب ز IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    5 0
    سلام برخی از معلمین بازنشسته ۴۰۰ نیز قبلا در نهضت سوادآموزی مدت ۵ الی ۷ سال ودرروستاههای محروم در امر سواد آموزی تلاش نموده یا اینکه درامر تدریس با سنوات ۳۰ الی ۳۲ سال خدمت نموده لطفا در زمینه رتبه بندی و امتیاز برابر عدالت مد نظر قرار گیرد تشکر.
  • نجمه 3 IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    4 1
    حق نداشتند بخاطر کمبود بودجه به بها نه ی عدم‌ کاغذ و مدارکی که راحت به دست می آید به فرهنگیان محترم بویژه معلمان ابتدایی توهین کنند . نبود بودجه یک مسئله هست وارزش و معیار رتبه بندی چیز دیگر .آنقدر مسئله ی رتبه بندی را در جامعه لوث کردید که در جامعه مردم و اولیا ها دیگه از شنیدن رتبه بندی حالشون بد می شود بس که شنیدند .وای به حال ما که جه می کشیم !!🤔
  • رتبه بندی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    8 2
    معلم با ماهی شش و هفت میلیون چکار میتونه بکنه این رتبه بندی هم یک و خورده اضافه میکنه ،دخل و خرج با هم نمیخونن
  • کورش DE ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    8 1
    این رتبه بندی باعث اختلاف وکینه بین همکاران شده باید متوقف شودمن هرکه را می بینم ناراحت واعلام میکنه از به بعد ما فقط دنبال مستندسازی دروغی میریم
  • کورش DE ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    4 0
    این رتبه بندی باعث اختلاف وکینه بین همکاران شده باید متوقف شودمن هرکه را می بینم ناراحت واعلام میکنه از به بعد ما فقط دنبال مستندسازی دروغی میریم
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    11 0
    متأسفم برای والدینی که چیزی از تعلیم نمی دانند ودر کار معلم دخالت می کنند، اگر والدین اینچنینی اهمیت و جایگاه معلم در تعلیم و تربیت فرزندشان را می دانستند از دولت می خواستند که باید معلم تامین باشد تا دغدغه ی مالی نداشته باشد و بخواهد شغل دیگری انتخاب کند تا به امور فرزندانشان برسد نه اینکه با حسادت تمام در مقابل معلم بایستند، در یک کلام تامین معیشت معلم مساویست با تامین پیشرفت فرزندان و ایران.
  • نجمه 3 IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    4 0
    بخاطر بودجه و کاغذ ارزش و تلاش معلم را نادیده گرفتن و دادن رتبه پایین در هیچ جای دنیا صورت نمی گیرد .به ویژه معلمان زحمتکش و فداکار ابتدایی که مانند شمع سوختند تا به دانش آاموزان ابتدایی بخاطر اهمیت سن آنها با جان ودل به آنها آموزش دهند ‌. این نهایت توهین و بی عدالتی است که باید جوابگوی خداوند دراین دنیا و دنیای دیگر باشند ..با تشکر
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    9 0
    من از آموزش و پرورش کاملا ناامید شدم ،باید دنبال شغل دوم بود.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    5 0
    به نظر بنده مهمترین وزارتخانه یک کشور وزارت آموزش و پرورش است. چرا که آینده ی هر کشور در گرو تربیت و آموزش فرزندان اوست. متاسفانه با قرار دادن افراد ناکارامد در وزارتخانه و مدیران آموزش و پرورش آینده ی این کشور به خظر خواهد افتاد. ختی مدیران و کادر مدارس هم معمولا از رشته هایی قرار میگیرند که اصلا دید علمی ندارند. جای تاسفه. امیدوارم تا دیر نشده تحولی در این وزارتخانه مهم انجام شود.
  • فرزند فرهنگی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    10 0
    همه ی ادارات و وزارتخانه های دیگر بدون این فیلم بازیها به حقوقشون اضافه میشه. اصلا چه ربطی داره که معلم ها را با اساتید دانشگاه مقایسه میکنند. مگر معلم دانشجو دارد که بخواهد تحقیق کند؟ مگر امکانات و پژوهانه دارد؟ حتی یک اتاق برای کار خود در مدرسه ندارد. شما جیو با چی مقایسه میکنید؟؟؟ آبدارچی اداره ما اندازه فوق لیسانس مدرسه حقوق میگیره. انگار یک دشمنی با آموزش و پرورش در این کشور از سالهای قبل در حال انجام است تا آینده مملکت رو خراب کنند. ان شاالله با تدبیر دلسوزان تحولی در این وزارتخانه صورت گیرد.
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    8 2
    رتبه‌بندی نه،به تعبیر درستش حقه بندی
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    7 0
    یه اتفاقاتی در رتبه بندی افتاده که با هیچ عقلی جور در نمیاد مثلا در یه مدرسه همه شدند رتبه ۲ از ۲ سال خدمت تا ۳۰ سال خدمت در مدرسه ای مدیر از همه پایینتر شده در مدرسه دیگری رتبه مدیر از همه بالاتر حتی مدرک دکتر در همان مدرسه در جایی سرایدار تازه استخدام از فرهنگی ۳۰ سال خدمت بالاتر شده نزدیک ۳۶۰ هزار نفر فاقد رتبه شدند
  • علی IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    9 0
    کاش این رتبه بندی اجرا نمیشد .این همه با روان معلما بازی نمی شد.
  • رضا IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
    17 0
    با سلام: به نظر بنده هم رتبه بندی را درست اجرا نکردند من فقط به دو مورد اشاره می کنم .1-در زمان بارگذاری مدارک نگفته بودندکدام مدرک درکدرم قسمت چه امنیازی دارد ولی بعد از اعلام رتبه ها وزدن احکام کرگزینی اعلام نمودند مثلا در بخش پیشنهاد وساخت وتولید ، آشنایی وداشتن دوره ضمن خدمت نرم افزارها ویا درسنامه و.. 5 امتیاز وبقیه 10 امتیاز دارد همکارن فکر می کردند همه مدارک امتیاز یکسان دارد. 2-اگر کسی در سه مورداز شاخص های تجربی وشایستگی عمومی وحرفه ای درردیف رتبه 5 باشد ولی در شاخص تخصصی در رتبه 4 باشد رتبه آن همکار 4 می شود در حالی باید فراوانی امتیاز ورتبه بندها را در نظر گرفتند که انشالله در اعتراضات این اقدامات عملی واصلاح شوند.
  • ناشناس IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    1 1
    رتبه بندی مختص معلم سر کلاس بود که عده ای به نفع خود و خانواده عوامل اجرایی و کارمند ان اداره هم اضافه کردند این نتیجه اش شد
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    6 0
    جالب تر اونجایی بود که طرف باید از کمک ها و خیریه های خودش مستندات بارگذاری میکرد!!! تباه نامی دیگری ندارد.