سه ماه پس از دستور توقف تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها، وزیر علوم دوباره حرف از تفکیک جنسیتی زده است.

کامران دانشجو در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری میان حوزه های علمیه و وزارت علوم  با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در 14 بند که در راستای حفظ حدود و آداب اسلامی در دانشگاه‌ها در سال 66 به تصویب رسیده است،‌ گفت: "در نخستین بند این مصوبه آمده است که دختران و پسران در کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها در دو ردیف جدا بنشینند."

او همچنین گفت: "در تبصره بند اول آورده شده است که هرگاه از نظر آموزشی و امکانات مشکلی وجود نداشته باشد، کلاس‌های آنها باید جدا باشد، اگر مشکل فضای آموزشی و استاد وجود نداشته باشد، چه اشکالی دارد که پردیس ویژه دختران را در هر استان راه‌اندازی کنیم."

دانشجو معتقد است می توان بدون هیچ هزینه ای دانشگاه ها را اسلامی کرد: "اسلامی کردن دانشگاه‌ها یک ریال هم بودجه نمی‌خواهد، تنها نیاز به مقداری اراده است."

گزیده ای از سخنان او را به نقل از فارس بخوانید؛

- بومی‌سازی علوم‌انسانی باید به صورت جدی دنبال شود، در گذشته برای بومی‌سازی علوم در دانشگاه‌ها بر اساس آموزه‌های دینی فکر جدی نشده است، اگر هم فکری شده، عینیت پیدا نکرده است. علوم‌انسانی جایگاه اصلی علوم را در جوامع مختلف به خود اختصاص داده است اما امروز شاهد آن هستیم که بیشتر مکاتب و نظریه‌های مطرح شده در دانشگاه‌‌ها برگرفته از غرب است. این سؤال مطرح است که آیا محتوایی که از غرب گرفته شده و در دانشگاه‌ها اجرا می‌شود با جهان‌بینی توحیدی اسلام همسو است؟

- اسلامی کردن دانشگاه‌ها یک ریال هم بودجه نمی‌خواهد، تنها نیاز به مقداری اراده است؛ در این عرصه امکانات کافی از نظر استاد و فضای آموزشی در اختیار ما وجود دارد.

- چطور می‌شود هفتاد، هشتاد سال تمامی مبانی مادی از غرب وارد شد، کار سیاسی نبود، ولی اصلاح محتوایی علوم‌انسانی در دانشگاه‌ها کار سیاسی است؟ این یک مسئله عقیدتی است. 

- ما به عنوان مسئولان باید شرایط را به گونه‌ای ایجاد کنیم که در هر استان حداقل یک دانشگاه دخترانه باشد که تلاش در این عرصه باقیات‌الصالحاتی برای وزارت علوم است.

- اساتید و دانشمندان ایرانی از نظر علمی و دین‌داری جزو برترین‌ها هستند و علاقه زیادی برای وحدت حوزه و دانشگاه دارند؛ البته در این راستا عده‌ای بدون مرز هستند که هر چه بخواهند می‌گویند، ولی دانشگاهیان افرادی مؤمن،‌ متعهد و ولایی هستند. با به وجود آمدن این اتحاد، علاوه بر اینکه هر دو نهاد از آثار مثبت آن بهره‌مند می‌شوند، نظام اسلامی و مردم نیز از آثار آن استفاده می‌کنند. ما می‌توانیم با کمک حوزه معنویت بیشتری را در دانشگاه‌ها مشاهده کنیم و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند زمینه را برای آشنایی بیشتر طلاب با علوم جدید‌ را فراهم سازد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    0 4
    چرادانشگاه جدا نداشته باشیم این حق ماست . خیلی ها دانشگاه نمی رن چون مختلطه . حق ما رو خیلی راحت ندیده می گیرن.
  • حسین IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    3 0
    ما هم میگوییم چه ایرادی دارد اگر وضعیت دانشگاه ها به همین شکل باقی بماند؟ پس نمیخواهد زحمت بکشید.همین جوری خوب است!
  • مهدی IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    2 0
    ما نفهمیدیم این وزیره یا رییس جمهور شایدم غیر مستقیم رییس جمهور شده و احمدی نژاد تو نیویورک برکنار شده
  • بدون نام AU ۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    3 0
    این دیگر خیلی حالب است که بگوییم که در جمهوری اسلامی خیلییییییییی ها دانشگاه نمی روند چون مختلط است!! مگر در دانشگاه چکار میکنند که باید جداسازی شود؟ قباحت دارد!
  • امیر حسین IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    3 0
    بابا بجای گیر دادن به مختلط بودن دانشگاهها و له کردن اساتید و دانشجویان زیر این برخورد مسخره و توهین آمیز به مشکلات اساسی این کشور برسید بابا!! عجب بساطیه
  • محمدعلی IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    0 1
    من هم می گویم باید دختر و پسر دانشجو را جدا کنند. چون بیشتر آنها به خاطر دوست شدن با جنس مخالف دانشگاه می روند و تعداد تحصیل کرده های بیسواد را بالا می برند. یا باید دبیرستان ها هم مختلط باشد یا دانشگاه ها هم نباشد، که البته معلوم است که اولی ممکن نیست.
    • بدون نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
      1 0
      علت بیسوادی اینه که دانشگاه های آزاد اطلاعیه می زنند در سطح شهر که ملت بیایین پول بدین، مدرک بگیرین. علت بیسوادی افزایش ظرفیت دانشگاه ها نسبت به متقاضیانه. علت بیسوادی اینه که قسمت عمده اساتید دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، آموزشکده های فنی، دانشگاه های جامع علمی کاربردی و ... را نیروهای حق التدریس با ساعتی 4000 تا 5000 دستمزد تشکیل میدن. علت بیسوادی عدم وجود کار برای فارغ التحصیلان و در نتیجه بی انگیزگی در بین دانشجویانه.
  • مریم IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    3 0
    به جای این کارا یه فکری به حال سطح علمی دانشگاهاتون بکنین که اساتیدش هنوزم جزوه های ده سال پیش رو سر کلاسا تدریس میکنن
  • جواب به همه(دانشجو) IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    3 1
    جواب همه اگر جایی دیگه برای ارتباط با جنس مخلف بود باز هم کسی برای دوستی می امد دانشگاهاین هم حرف بی خودی که بگیم کسی برای مخطلط بودن نمیره دانشگاه چون وضعیت دانشگاه های ما اصلا جوری نیست که این امر اتفاق بیفته
  • بدون نام IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    1 0
    لطفا به جای این مسایل حاشیه ای که که کلی از وقت و هزینه ی کشور را به خود اختصاص میدهد و در آخر هم بی نتیجه رها میشود به رتبه ی دانشگاه های کشور در جهان توجه کنین که بهترین دانشگاهمون که نخبه های ایران (رتبه های تک رقمی و دو رقمی کنکور و برگزیده های المپیادها) در حال تحصیل در آن هستند رتبه ی 708 در جهان رو به خودش اختصاص داده، همون دانشگاه شریفی که یکی از درجه یک ترین ها در ایرانه رتیش شده 1404، به نظر بنده رسیدگی به این موضوع باید در اولویت امور قرار بگیرد، دانشگاه های کشور های اسلامی باید در صدر دانشگاه های جهان باشند. لینک سایت رنکینگ دانشگاه های جهان : http://www.webometrics.info/rank_by_country.asp?country=ir