امیرعبداللهیان: برای کمک به تسریع در حل بحران اوکراین آمادگی هرگونه کمک را داریم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس در تماسی تلفنی درباره مهم‌ترین موضوعات دوجانبه، منطقه ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر امورخارجه کشورمان در ابتدا از پیام تبریک همتای سوئیسی به مناسبت فرارسیدن سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان تشکر کرد.

وزیر امورخارجه کشورمان در ادامه با اشاره به روابط خوب و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و کنفدراسیون سوئیس، از آمادگی کشورمان برای برگزاری سومین دور کمیسیون مشترک دو کشور خبر داد.

امیر عبداللهیان ضمن تقدیر از تلاش های دولت سوئیس به عنوان حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی، درخصوص آخرین تحولات ناظر بر روابط تهران و ریاض، اظهار داشت: آمادگی داریم بر اساس تاریخ مورد توافق، نشست با طرف سعودی را با هدف بازگشایی سفارتخانه های دو کشور برگزار کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ضرورت حفظ تمامیت ارضی کشورها ازجمله در اوکراین اظهار کرد: ما مخالف تداوم جنگ هستیم. بر این اساس برای کمک به تسریع در حل بحران آمادگی هرگونه کمک را داریم.

ایگنازیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوئیس نیز در این گفت‌وگو، فرا رسیدن عید نوروز و ماه مبارک رمضان را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

وی توافق ایران و عربستان برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک را نقطه عطفی در صلح و ثبات در منطقه دانست.

کاسیس روابط جمهوری اسلامی ایران و سوئیس را مثبت ارزیابی و از برگزاری موفق نشست رایزنی های سیاسی دو کشور ابراز خرسندی کرد.

کاسیس در ادامه از موضع جمهوری اسلامی ایران برای کمک به تحقق صلح در اوکراین استقبال کرد.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1746373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =