کتاب اول از مجموعه چهار جلدی «فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس» همزمان با هفته دفاع مقدس در سالن کنفرانس مجموعه فرهنگی تئاتر شهر رونمایی می شود.

به گزارش خبرآنلاین، این فرهنگ جامع به سفارش معاونت هنری بیناد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و براساس طرحی از دکتر حامد سقایان و با همکاری جمعی از کارشناسان و پژوهشگران تئاتر تدوین شده است.

فرهنگ جامع تئاتر که برای نخستین بار در حوزه دفاع مقدس منتشر شده و مشتمل بر بخش های «گاه‌شمار اجراها، کتاب شناخت نمایشنامه ها، گزارش جشنواره ها، تله تئاترها، اجراهای عمومی و معرفی هنرمندان و فعالان عرصه دفاع مقدس است، تلاش دارد تا اطلاعات مفیدی را در قلمرو تئاتر دفاع مقدس در معرض دید دوستداران و علاقه مندان قرار دهد.

در این مراسم که ساعت 16 روز یکشنبه (سوم مهر ماه) با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر برگزار می شود، امیر سرتیپ 2 ستاد «محمد بالار» جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و «علیرضا کمری» سخنرانی خواهند کرد و در پایان نیز از مجموعه دست اندرکاران تهیه این فرهنگ جامع تقدیر می شود.

بنابراین گزارش، «در چشمه آفتاب» شامل مینیاتورهای دفاع مقدس هم به کوشش معاونت هنری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شد. این مجموعه منتخبی است از آثار مهدی فرخی‌، هنرمند جوان مینیاتوریست، که در قالبی نفیس به زیور طبع آراسته شده است.

در کنار هر کدام از مینیاتورهای این کتاب‌، یک رباعی از شاعران دفاع مقدس همراه با ترجمه انگلیسی آن آمده که به نوعی در ارتباط معنایی با مینیاتورهای این مجموعه است.

کتاب «در چشمه آفتاب» در شمارگان 2000 نسخه و قطع رحلی در 80 صفحه منتشر شده است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =