وزیر ارشاد در مراسم وداع با پیکر احمد سمیعی گیلانی چه گفت؟

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم وداع با پیکر احمد سمیعی گیلانی گفت: «وی تا واپسین روزهای زندگی پربرکت خود، برای صیانت از فرهنگ و ادب فارسی تلاش کرد و از مجاهدت‌های علمی وی باید به بزرگی و نیکی یاد کرد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین وداع با پیکر استاد احمد سمیعی گیلانی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: در روزهای آغازین بهار و آغاز ماه مبارک رمضان در سوگ فقدان استاد سمیعی گیلانی نشسته‌ایم.

وی به موقعیت ممتاز استاد سمیعی گیلانی در عرصه فرهنگ و ادب فارسی پرداخت و اظهار داشت: شخصیت این استاد پیشکسوت، پشتیبان و لنگرگاه حوزه هویت ایرانی و پاسداشت زبان فارسی محسوب می‌شود و بسیاری از اندیشمندان حوزه ادبیات فارسی از شاگردان وی به شمار می‌روند.

اسماعیلی آثار وجودی شخصیت استاد سمیعی گیلانی را عمیق و تاثیرگذار توصیف کرد و گفت: حضور و فعالیت استاد سمیعی در عرصه زبان و ادبیات فارسی بسیاری از گره‌ها را می‌گشود.

وی با اشاره به عمر طولانی و پربرکت استاد سمیعی گیلانی گفت: وی تا واپسین روزهای زندگی پربرکت خود، برای صیانت از فرهنگ و ادب فارسی تلاش کرد و از مجاهدت‌های علمی وی باید به بزرگی و نیکی یاد کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به اقدامات استاد سمیعی گیلانی در زمینه ویراستاری پرداخت و گفت: ویراستاری نوین که امروز در اختیار داریم، مرهون تلاش‌های ارزشمند این استاد تاثیرگذار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: جای خالی استاد سمیعی گیلانی به سادگی پر نمی‌شود، شاگردان استاد، خلاء وی را تا حد ممکن پر کنند.

۲۵۹۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1747314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =