حوادث صبح دوشنبه 4 مهر 1390:

2 افغان سارق به 100 مغازه دستبرد زدند کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان اصفهان 2 سارق افغان را به اتهام سرقت از 100 مغازه در اصفهان دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حسین حسین‌زاده در این باره گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت از مغازه‌هایشان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به این‌که سرقت‌ها بعداز ظهرها و در زمان تعطیلی مغازه صورت می‌گرفت تیم‌های ویژه‌ای در این ساعات در نقاط مختلف به گشتزنی پرداختند که سرانجام در یکی از این گشت‌ها 2 نفر افغانی هنگام باز کردن در یکی از مغازه‌ها دستگیر شدند.

حسین‌زاده افزود: در بازجویی از این دو تبعه افغانستان، آنها به 103 فقره سرقت از مغازه‌های سطح شهر اصفهان اعتراف کردند.

این مقام مسوول با بیان این‌که سارقان فقط به مغازه‌های دارای شیشه سکوریت دستبرد می‌زدند، گفت: آنها پس از کمین در اطراف مغازه‌ها هنگامی که مالک، مغازه خود را برای صرف ناهار و استراحت ترک می‌کرد با باز کردن در شیشه سکوریت وارد مغازه شده و وجوه نقد و اموال با ارزش را به سرقت می‌بردند.

وی خاطرنشان کرد: با اعتراف سارقان و شناسایی مالباختگان، پرونده تکمیل شد و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان به صاحبان صنوف و مغازه‌داران توصیه کرد، هنگام رفتن برای استراحت، مغازه خود را به طور کامل بسته و وجوه نقد و اموال باارزش را حتما از مغازه خارج کنند.

وی افزود: توجه به هشدار های پلیس از سوی مردم برای مقابله با انواع سرقت توسط دزدهای حرفه ای باید جدی گرفته شود.

 

جوان خواستگار خود را در مرغداری مخفی کرد

جوان مشهدی وقتی از دختر مورد علاقه‌اش پاسخ منفی شنید، در پی انتقام از او و خانواده‌اش خود را در یک مرغداری متروکه در روستا زندانی کرد تا وانمود کند که آنها او را ربوده‌اند.

به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده اوایل شهریور امسال با شکایت مرد میانسالی مبنی بر گم شدن پسر جوانش در دستور کار ماموران پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت. شاکی به پلیس گفت: پسرم از چندی پیش به دختری که همکارش بود، علاقه‌مند شد. او ماجرای این علاقه‌مندی را با من و مادرش در میان گذاشت و ما چند بار به خواستگاری دختر جوان رفتیم اما وی به درخواست ازدواج فرزندم پاسخ منفی داد.

شاکی اضافه کرد: پسرمان به دختر جوان ـ همکارش ـ دلباخته بود و اصرار به این ازدواج داشت اما هر بار پاسخ منفی از دختر مورد علاقه‌اش می‌شنید تا این‌که در جریان آخرین خواستگاری از دختر جوان، او موضوع را با برادرانش در میان گذاشت و آنها با سد کردن راه پسرم در خیابان، با او درگیر شده و تهدید کرده بودند اگر بار دیگر از خواهرشان خواستگاری کند، به او آسیب می‌رسانند.شاکی افزود: روز حادثه پسرم به محل کارش رفت و دیگر باز نگشت. در پی غیبت طولانی او با همکارانش تماس گرفتیم و علت را جویا شدیم که آنها مدعی شدند او به محل کارش نیامده و از او بی‌خبر هستند.با اطلاع از این موضوع جستجوهایمان برای یافتن پسرم آغاز شد، اما بی‌نتیجه ماند. گمان می‌کنم، خانواده دختر مورد علاقه فرزندم در گم شدن او نقش دارند.

در پی این شکایت، تحقیقات ماموران برای یافتن جوان گمشده آغاز شد. ماموران ابتدا دختر مورد علاقه جوان گمشده و خانواده او را به پلیس آگاهی احضار کردند.با تحقیق از آنها معلوم شد جوان گمشده، خواستگار دختر خانواده بوده و به دلیل اختلاف فرهنگی و وضعیت خانوادگی به او پاسخ منفی داده‌اند و فقط یک بار به دلیل مزاحمت‌های تلفنی جوان خواستگار، با او مشاجره داشته‌اند.

در مرحله بعدی تحقیقات ماموران متوجه شدند ساعاتی پیش از شکایت پدر خانواده، پسرش با آنها تلفنی صحبت کرده است.با احتمال این که شکایت مرد میانسال ساختگی است، رفت و آمدهای اعضای این خانواده زیرنظر گرفته شد تا این که معلوم شد، پدر و پسر کوچک‌تر خانواده به یک خانه روستایی در حومه شهر می‌روند و بعد از یک شبانه روز ماندن در این روستا به خانه‌‌شان بازمی‌گردند.ماموران با ظنین شدن به این رفت و آمدها دیگر اطمینان یافتند که جوان گمشده خودش را پنهان کرده است.رفت و آمدهای این خانواده همچنان زیرنظر گرفته شد تا این که چند روز پیش ماموران متوجه شدند، پسر کوچک‌تر خانواده شاکی در حالی که ظرف غذایی را به دست دارد، از خانه خارج شد و به یک مرغداری در روستایی در حومه شهر رفت.با شناسایی محل، ماموران متوجه شدند جوان گمشده در درون مرغداری پنهان شده است.با به دست آمدن این اطلاعات و هماهنگی قضایی ماموران با ورود به محل جوان گمشده و برادرش را بازداشت و برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل کردند.ابتدا پسر نوجوان بازجویی شد و گفت: شکایت پدرم دروغ بود. من و او به پیشنهاد برادرم، تصمیم گرفتیم تا چنین وانمود کنیم که او گم‌شده است.در پی اظهارات وی، برادر بزرگ‌تر نیز بازجویی شد.

مرد جوان به پلیس گفت: وقتی پاسخ منفی مبنی بر ازدواج از دختر مورد علاقه‌ام شنیدم و با مخالفت خانواده‌اش با این وصلت روبه‌رو شدم، تصمیم به انتقام از آنها گرفته و نقشه یک آدم‌ربایی ساختگی را طراحی و آن را به همراه پدر و برادر کوچکترم عملی کردیم.وی اضافه کرد: 3 هفته‌ای در مرغداری متروکه یکی از اقوام پنهان شدم و بعد از چند روز پدرم طبق نقشه قبلی به مرکز پلیس رفت و گم شدن من را خبر دادمرد جوان افزود: با این کار می‌خواستیم خانواده دختر مورد علاقه‌ام را دچار دردسر کنیم تا با این وصلت موافقت کنند. در پی این اعتراف پدر جوان گمشده نیز بازداشت شد و با صدور قرار قانونی متهمان روانه زندان شدند.

کلکسیون جرایم در پرونده مرد سارق

مردی که در نقش مامور قلابی، پرستار بیماران و نظافتچی با ورود به منازل مردم اموالشان را سرقت می‌کرد، در تهران دستگیر شد. به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده روز 28 خرداد با شکایت مردی مبنی بر سرقت پول‌هایش از سوی یک مامور قلابی در دستور کار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.شاکی به پلیس گفت: چندی پیش با مردی آشنا شدم که خود را مامور یکی از سازمان‌های دولتی معرفی می‌کرد. روز حادثه خودروام را به مبلغ 9 میلیون و پانصد هزار تومان فروختم.

مرد مامور وقتی متوجه شد می‌خواهم پول‌ها را به یک صرافی برده و آن را به دلار تبدیل کنم، خواست تا پول‌ها را در قبال یک چک به او تحویل دهم.وی اضافه کرد: با اعتماد به آن مرد پول‌ها را به او دادم و قرار شد به خانه‌اش برود و چک را برایم بیاورد.یک ساعت در خیابان منتظر ماندم، اما خبری از او نشد. با مراجعه به خانه‌اش در میدان محلاتی سراغ او را گرفتم که زن صاحبخانه مدعی شد، آن مرد پرستار شوهر بیمارش بوده و در غیاب وی، چند عدد چک بانکی و سند خانه‌اش را سرقت کرده و متواری شده است.

در حالی که تحقیقات ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی برای دستگیری سارق فراری آغاز شده بود، ماموران متوجه شدند وی از سوی یک مرکز خدماتی برای نظافت و پرستاری از بیماران به خانه‌های مردم معرفی شده است.در بررسی از کارت به جای مانده از متهم در محل کارش، هویت وی از سازمان ثبت احوال استعلام و معلوم شد مدرک هویتی متهم فراری متعلق به یک شهروند سبزواری بوده که چندی پیش مدارک و خودرواش به سرقت رفته است و متهم فراری از هویت وی سوءاستفاده کرده است.جستجوها برای دستگیری سارق فراری ادامه داشت تا این که زنان و مردان متعددی با حضور در پلیس آگاهی از او به اتهام کلاهبرداری و سرقت شکایت کردند.با تحقیق از شاکیان جدید مشخص شد، متهم چند نفر از آنها را که از بانوان بوده‌اند، به بهانه ازدواج فریب داده و به بهانه بیماری والدینش و تامین هزینه درمانی، پول و سکه طلا از آنها تحویل گرفته و ناپدید شده است و با ورود به منزل بقیه شاکیان نیز به عنوان نظافت و پرستاری از بیماران آنها، پول، سند خانه و چک‌هایی را سرقت کرده است.

در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران پاتوق‌های احتمالی متهم فراری را زیر نظر گرفتند تا این که چند روز پیش آخرین پاتوق او را در منطقه تهرانپارس شناسایی و وی را دستگیر کردند.

سرهنگ اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در این زمینه گفت: ‌با دستگیری متهم به نام مرتضی (32 ساله) وی بازجویی شد و با اعتراف به سرقت از منازل مردم با جعل عنوان مامور سازمان‌های دولتی، پرستار بیماران و نظافتچی و فریب دختران دم بخت و زنان بیوه به بهانه ازدواج و کلاهبرداری از آنها، اکنون در بازداشت به سر می‌برد.در تحقیقات بعدی معلوم شد متهم از 4 سال قبل از مشهد به تهران آمده و جرایمش را آغاز کرده است.

با افزایش شکایت‌ها از این متهم، بازپرس خاکزاد، رئیس شعبه 13 دادسرای ناحیه 14 تهران دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهم بدون پوشش چهره را در روزنامه صادر کرد تا چنانچه افرادی در دام او گرفتار شده‌اند، بتوانند با حضور در دادسرا یا پایگاه ششم پلیس آگاهی از او شکایت کنند.

مرکز جعل اسناد در مشهد متلاشی شد

خراسان نوشت:کارآگاهان پلیس آگاهی غرب مشهد با انجام یک سری فعالیت های اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند یک مرکز جعل اسناد دولتی و غیردولتی را در مشهد متلاشی و ۳ تن از اعضای باند جعل و کلاهبرداری را دستگیر کنند. به گزارش خراسان، چند روز قبل کارآگاهان پلیس آگاهی غرب مشهد به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد اعضای یک باند در زمینه جعل اسناد برخی مراکز نظامی و اسناد دولتی و غیردولتی فعالیت می کنند بنابراین تلاش کارآگاهان با دستور سرگرد غفاری فر (رئیس پلیس آگاهی غرب مشهد) برای شناسایی اعضای این باند آغاز شد و کارآگاهان با تشکیل تیم ویژه ای، عملیات پلیسی خود را در این باره ادامه دادند. تحقیقات کارآگاهان بیانگر آن بود که افرادی با اجاره یک منزل مجردی در بولوار شهید کلاهدوز مشهد اقدامات مجرمانه خود را انجام می دهند. این گزارش حاکی است: پس از انجام بررسی های مقدماتی، سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی (رئیس آگاهی خراسان رضوی) که نظارت مستقیمی روی این پرونده داشت دستور داد تا تیم ویژه با هماهنگی مقام قضایی عملیات دستگیری متهمان را آغاز کنند اما وقتی کارآگاهان به منزل یاد شده رفتند هیچ کس در آن جا حضور نداشت بنابراین کارآگاهان به طور نامحسوس در اطراف این منزل به کمین نشستند و آن جا را تحت نظر قرار دادند. پس از گذشت ساعت ها از این ماجرا ناگهان یک دستگاه رنو در محل توقف کرد و راننده آن وارد این منزل شد که کارآگاهان در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در این باره به خراسان گفت: در بازرسی از این منزل مجردی مقادیر زیادی آلات و ادوات جعل اسناد به همراه دستگاه های چاپ کشف و ضبط شد. سرهنگ بیدمشکی افزود: کارآگاهان در ادامه این عملیات و پس از بازجویی از متهم اصلی این پرونده موفق شدند ۲ تن دیگر از عاملان جعل اسناد را نیز دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: یکی از متهمان که سابقه کلاهبرداری نیز دارد با اسناد و چک های جعلی اقدام به خرید کالا نیز کرده است. سرهنگ بیدمشکی تصریح کرد: ۳ متهم این پرونده که به ۲ مورد جعل اسناد یک مرکز نظامی نیز اعتراف کرده اند برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان آگاهی مرکز قرار گرفتند.

 

دستگیری سارقان به عنف و ۱۴۲خرده فروش موادمخدر در مشهد

خراسان نوشت: اعضای یک باند سرقت به عنف و ۱۴۲خرده فروش موادمخدر در مشهد دستگیر شدند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی درباره دستگیری اعضای باند سرقت به عنف گفت: زن جوانی با تنظیم دادخواستی به اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی مراجعه کرد و اظهار داشت: یکی از همسایگانش به همراه زن دیگری به عنوان مهمان وارد منزل او شده و با خوراندن آبمیوه مسموم به او وی را بیهوش کرده اند و سپس طلاهای او راکه ۲۵میلیون ریال ارزش داشته است به سرقت برده اند، سرهنگ بیدمشکی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع کارآگاهان تحقیقات وسیع خود را آغاز کردند و طی هماهنگی با تیم آگاهی کلانتری ۳۹متهم اصلی پرونده را که زنی به نام سکینه است دستگیر کردند. وی افزود: پس از انجام بازجویی از این زن، همدست وی نیز تحت تعقیب قرار گرفت تا این که کارآگاهان در بررسی ها دریافتند این متهم به همراه مرد جوانی اقدام به سرقت طلاهای کودکان و زورگیری در سطح خیابان ها می کردند.وی گفت: به دنبال این موضوع، پلیس با اقدامی غافلگیرانه این جوان را درحالی که سوار بر ترک یک موتورسیکلت آپاچی به همراه مرد دیگری بود دستگیر کرد. این زن ۲۶ساله نیز پس از دستگیری عنوان کرد که همسر صیغه ای راننده موتورسیکلت می باشد و در زمان سرقت  طلاهای شاکی پرونده، همسر موقت او نیز پس از بیهوشی مالباخته برای ارتکاب سرقت وارد عمل شده است. سرهنگ بیدمشکی در ادامه گفت: تاکنون ۴نفر از دختر بچه هایی که طلاهای آنان توسط متهمان سرقت شده است به پلیس آگاهی مراجعه و این متهمان را شناسایی کردند. وی گفت: پرونده این افراد در دست بررسی است و تحقیقات درباره جرایم احتمالی آن ها ادامه دارد. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی همچنین از دستگیری فردی خبر داد که در منزل مسکونی خود در غرب مشهد اقدام به تولید و توزیع مواد شوینده غیربهداشتی و تقلبی می کرد. وی افزود: این متهم اقدامات خود را در داخل منزل مسکونی اش در غرب مشهد انجام می داد که تحقیقات درباره نحوه فعالیت های وی ادامه دارد.همچنین براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس خراسان رضوی، طی چند روز اخیر در راستای مبارزه با موادمخدر تعداد ۱۴۲ خرده فروش موادمخدر توسط ماموران مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی دستگیر شدند که از ناحیه این افراد مقدار ۱۳۹ کیلوگرم انواع موادمخدر شامل تریاک و هروئین کشف شد. سرهنگ پاسدار محمد علی صادقی در این زمینه گفت: در اجرای طرح مبارزه قاطعانه با عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر در مشهد مطالعات گسترده ای در این زمینه آغاز و پاتوق مجرمان و خرده فروشان مواد شناسایی شد.وی افزود: پلیس در عملیاتی ضربتی ۸۶ باب منزل مسکونی را مورد بازرسی قرار داد که در نتیجه این عملیات ۱۰۳ مرد و ۳۹زن که از خرده فروشان موادمخدر بودند دستگیر شدند و نزدیک به ۱۳۷کیلو تریاک و حدود ۲کیلوگرم هروئین فشرده از این افراد کشف شد. وی همچنین اضافه کرد که پلیس ۳ دستگاه خودرو سبک، یک دستگاه خودرو سنگین و ۴دستگاه گوشی تلفن همراه را در این رابطه توقیف کرد.سرهنگ صادقی گفت: تحقیقات از متهمان دستگیر شده برای شناسایی و دستگیری سایر عوامل تهیه و توزیع موادمخدر ادامه دارد.

/5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    1 0
    آقازادگان کلاهبرداررادستگیرنکرده اند..!؟
  • یاور IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    3 1
    یعنی این قدر افغانی ها پرو شدند وتو این مملکت هم کسی نیست که جلوشون بگیره که جرائت کنند دست به چنین کاری بزند یه ایرانی میخواد بره حج انگشت نگاری انچنانی برای یه عبادت اونوقت یه افغانی تو کشور ما.....