جام جم نوشت:

پسرعموها نقش بازی می‌کردند

مردی که با معرفی خود به جای پسرعمویش که تحت تعقیب پلیس تهران بود، در دادسرا قصد پیگیری پرونده را داشت، دستگیر شد.

به گزارش «جام‌جم»، چند روز پیش راننده‌ای با حضور در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران از مردی به اتهام تهدید به قتل خانواده‌اش و مزاحمت‌های تلفنی شکایت کرد. شاکی در اظهاراتش گفت: چندی پیش با یکی از اقوام در خیابان درگیر شدم و او مرا کتک زد که چند روز در بیمارستان بستری بودم. در پی این شکایت پرونده قضایی‌مان در یکی از دادسراها در جریان بود و متهم با سپردن وثیقه آزاد شد.

وی افزود: روز گذشته متهم به ملاقاتم آمد و از من خواست رضایت دهم. اما هنگام گفت‌وگو متهم عصبانی شد و بار دیگر به من حمله‌ور شد. بعد پدر سالخورده‌ام را که همراه بود، آنقدر کتک زد که بی‌هوش شد. شاکی اضافه کرد: رانندگانی که شاهد ماجرا بودند، قصد نجاتمان را داشتند که مرد مهاجم با چاقو آنها را نیز تهدید به قتل کرد و پیش از حضور پلیس از محل متواری شد. متهم فراری چند ساعت بعد در تماس تلفنی خانواده‌ام را تهدید به مرگ می‌کرد. با شکایت دوباره شاکی، جستجوها برای دستگیری متهم فراری آغاز شد تا این که روز گذشته مرد جوانی با حضور در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 2 تهران با معرفی خود به عنوان متهمی که تحت تعقیب پلیس قرار دارد، خود را تسلیم کرد و گفت: برای جلب رضایت شاکی به ملاقات او رفته بودم. در جریان گفت‌وگوهایمان با هم درگیر شده و همدیگر را کتک زدیم و اکنون پشیمان هستم.

پس از اعتراف‌های متهم، بازپرس وقتی در رابطه با وضعیت پرونده قضایی سابق متهم از او سوال کرد، وی نتوانست به پرسش‌های قاضی جواب دهد که دستور بازداشت وی صادر شد. متهم وقتی متوجه شد باید به زندان برود، بیان کرد اشتباه کرده‌ام، متهم واقعی پسرعمویم است.

مرد جوان به بازپرس پرونده گفت: پسرعموی من یک راننده بی‌سواد است و شباهت عجیبی به من دارد. او چند روز پیش با شاکی درگیر شده بود. با اطلاع از شکایت جدید، از من خواست برای پیگیری پرونده‌اش او را تا دادسرا همراهی کنم تا شاید بتوانم برای او از شاکی رضایت بگیرم. او از این که قصد جان شاکی و پدرش را داشته و برایشان تلفنی ایجاد مزاحمت کرده حرفی نزده بود. در پی بازداشت مرد جوان، پسرعمومی وی ـ متهم اصلی ـ نیز در یکی از سالن‌های دادسرا شناسایی و دستگیر شد.بنا بر این گزارش، هر دو متهم بازداشت شدند. تحقیقات از آنها ادامه دارد.

عامل قتل برادر دستگیر شد

مرد جوانی که در پی مشاجره با برادر کوچکترش، پس‌از قتل متواری شده بود از سوی ماموران انتظامی تاکستان دستگیر شد.
به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تاکستان در استان قزوین تماس گرفت و از قتل یک جوان روستایی در بخش خرمدشت خبر‌داد. دقایقی بعد ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه، تحقیق در این زمینه را آغاز کردند.در پی این حادثه خانواده مقتول برای تحقیقات به پلیس آگاهی احضار شدند. آنها در بازجویی‌ها گفتند، شب حادثه با شنیدن سر و صدا از خواب بیدار شده و متوجه درگیری 2فرزند خود شده و قصد میانجیگری میان آنها را داشته‌اند که پسر بزرگ‌تر خانواده پس از کتک زدن برادر کوچکتر، او را با ضربه‌های چاقو کشته و با تهدید به مرگ دیگر اعضای خانواده، سراسیمه از خانه متواری شده است. با اطلاعات به‌دست آمده و مشخص شدن هویت قاتل فراری، جستجوها برای دستگیری او آغاز شد تا این‌که چند روز پیش متهم فراری در حالی که به محل حادثه بازگشته بود تا خانواده‌اش را ملاقات کند از سوی ماموران شناسایی و دستگیر شد. متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: شب حادثه حالم بد بود و خوابم نمی‌برد و با مصرف دارو سعی کردم بخوابم، در همین موقع برادر کوچکترم به خانه آمد و با رفتن به آشپزخانه شروع به سر و صدا کرد. عصبانی شده و به او فحاشی کردم.متهم اضافه کرد: برادر کوچکترم به اتاق بازگشت و با من دعوا کرد. عصبانی شده و با رفتن به آشپزخانه چاقویی را از آنجا برداشتم و به سمت برادرم حمله‌ور شده و قصد ترساندن او را داشتم که این حادثه رخ داد.

 

فرار دختر جوان، مرگ صاحبخانه را رقم زد

مردی که دختر فراری و مرد مورد علاقه‌اش را به خانه خود راه داده بود، از سوی خانواده دختر کشته شد. درجریان این حادثه 10 مرد دستگیر شده‌اند. به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 آبادان تماس گرفت و از قتل مرد همسایه‌اش خبر داد.دقایقی بعد ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه در جنوب شهر، متوجه شدند مرد جوانی با ضربه‌های چاقو کشته شده است. ماموران با تحقیق از همسایه‌ها متوجه شدند مرد کشته شده به تنهایی در این محل زندگی می‌کرده و چند بار سابقه زندان داشته است و شب حادثه نیز چند مرد غریبه را دیده‌اند که سراسیمه از خانه مقتول خارج و متواری شده‌اند.

ماموران ابتدا در بررسی از سامانه پلیس متوجه شدند، نام مقتول به عنوان یک دزد که در زمینه سرقت سیم برق فعالیت داشته، ثبت شده است. در مرحله بعدی تحقیقات ماموران متوجه شدند دوست مقتول و یک دختر غریبه چند روزی در خانه وی مهمان بوده و پیش از حادثه آنجا را ترک کرده‌اند. با به دست آمدن این اطلاعات، جستجوها ادامه پیدا کرد تا این‌که معلوم شد دختری که مهمان مقتول بوده از خانه فرار کرده و خانواده‌اش در جستجوی اوست.

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. اعضای خانواده دختر گمشده به عنوان تنها مظنونان پرونده تحت تعقیب قرار گرفتند و چند روز پیش 2 نفر در این رابطه دستگیر شدند.یکی از متهمان به پلیس گفت: خواهرم با یک مرد سارق آشنا شده و ارتباط پنهانی برقرار کرده بود. با اطلاع از این موضوع، از خواهرم خواستم تا به این رابطه پایان دهد؛ اما او به حرف‌های من و خانواده‌ام توجهی نمی‌کرد.وی افزود: خواهرم تهدید می‌کرد اگر اجازه ازدواج با مرد سابقه‌دار را به او ندهیم، از خانه فرار می‌کند.

متهم با اشاره به شب حادثه گفت: گفته‌های خواهرم را جدی نگرفتیم تا این‌که چند هفته پیش وی نیمه شب از خانه فرار کرد و جستجوهایمان برای یافتن او بی‌نتیجه ماند. در جریان پیگیری‌هایمان متوجه شدم، خواهرم با مرد موردعلاقه‌اش به خانه مردی در جنوب شهر رفته‌اند.متهم اضافه کرد: با یافتن مخفیگاه آنها به همراه چند عضو خانواده و اقوامم برای بازگرداندن او به آنجا رفتیم. از صاحبخانه خواستیم در را باز کند و اجازه دهد خواهرمان بیرون بیاید، که این درخواست بی‌نتیجه بود.متهم به قتل افزود: چند ساعتی در آن حوالی پنهان شدیم. وقتی مرد صاحبخانه بیرون آمد، از او خواستیم دوستش و خواهرم را تحویلمان دهد، اما توجهی نکرد و با ما درگیر شد. در همین موقع با بالا گرفتن درگیری، او را کشتیم و وارد خانه‌اش شدیم، اما خواهرمان را پیدا نکردیم.در پی اظهارات متهم، دیگر متهم پرونده نیز گفته‌های او را تایید کرد. در حالی که متهمان در بازداشت به سر می‌بردند، در مرحله بعدی تحقیقات 8 مرد دیگر که در این حادثه نقش داشته‌اند، دستگیر و بازجویی شدند.بنابر این گزارش، متهمان با قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب آبادان روانه بازداشتگاه پلیس شدند.تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

 /5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    1 0
    فعلا هر کی خواست میره یکی رو میکشه