مروری بر حوادث صبح سه شنبه مورخه 5 مهر 1390

تهدید اینترنتی خواستگار جوان برای اخاذی از دختران

جوان خواستگار وقتی از دختر مورد علاقه‌اش پاسخ منفی شنید و به قصد انتقام از دختران جوان به پخش تصاویر خصوصی آنها در اینترنت اقدام کرد، در مشهد دستگیر شد. به گزارش «جام‌جم»، اوایل شهریور دختر جوانی با حضور در پلیس آگاهی مشهد از یک جوان خواستگار به اتهام اخاذی شکایت کرد.شاکی به پلیس گفت: چندی پیش در یکی از بوستان‌های شهر با مردی آشنا شدم که مدعی بود خانواده‌اش در خارج از کشور زندگی می‌کنند و صاحب یک شرکت بازرگانی است. پس از ارتباط با این فرد و گذشت چند هفته او با ابراز علاقه‌مندی به من، عنوان کرد که قصد ازدواج با من را دارد و خواست موضوع را با خانواده‌ام در میان بگذارم.

شاکی اضافه کرد: روزی که قرار بود، جوان خواستگار به خانه‌مان بیاید، خبری از او نشد و تلفن همراه وی نیز خاموش بود. جستجوهایم برای یافتن او بی‌نتیجه ماند.شاکی با اشاره به اخاذی میلیونی جوان خواستگار گفت: چند روز پیش جوان خواستگار با من تماس گرفت و مدعی شد باید 2 میلیون تومان به او پرداخت کنم و در غیر این صورت فیلم و عکس‌های مخفیانه‌ای را که از من در رستوران تهیه کرده در یک سایت اینترنتی قرار خواهد داد. وی اضافه کرد: تماس‌های تهدیدآمیز وی ادامه داشت تا این که والدینم از ترس آبروی خانوادگی‌مان پول درخواستی را به حساب بانکی مرد اخاذ واریز کردند. او پس از دریافت 2 میلیون تومان پول، دوباره با من تماس گرفت و تهدید کرد باید 5 میلیون تومان دیگر بپردازم.

در پی این شکایت، جستجو برای دستگیری خواستگار اخاذ آغاز شده بود تا این که دختران جوان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند.ماموران با چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری متوجه شدند، تصاویر متعلق به یک نفر است و دختران جوان در دام مرد شیاد گرفتار شده‌اند.

با اطلاعات به دست آمده از شاکیان تحقیقات ادامه داشت تا این که چند روز پیش یکی از شاکیان با حضور در پلیس آگاهی بیان کرد، خواستگار شیاد با من تماس گرفته و درخواست 5 میلیون تومان پول کرده است.

ماموران ضمن آموزش به دختر جوان ـ شاکی ـ از او خواستند در محل ملاقات با متهم اخاذ حضور پیدا کند.

به این ترتیب ماموران به محل قرار در جنوب شهر رفتند و متهم فراری را که برای دریافت پول آمده بود، دستگیر کردند. متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: چندی پیش به دختری جوان علاقه‌مند شده و تصمیم به ازدواج با او گرفتم اما خانواده‌اش وقتی متوجه شدند، من بیکار هستم و وضعیت مالی خوبی ندارم، با این وصلت مخالفت کردند و دختر مورد علاقه‌ام دیگر حاضر به ملاقات با من نبود.

متهم اضافه کرد: با شنیدن پاسخ منفی برای ازدواج تصمیم گرفتم دختران را فریب داده و از آنها اخاذی کنم. بنابراین از یکی از دوستانم، چند دست لباس گرانبها به طور امانت گرفتم و با پوشیدن آنها به مراکز خرید و بوستان‌های شهر رفته و سوژه‌هایم را از میان دختران دم‌بخت انتخاب می‌کردم.

متهم با اشاره به اخاذی‌های کلان از شاکیان گفت:‌ با جلب اعتماد دختران دم‌بخت، خود را تاجر یا مهندس معرفی کرده و با آنها ارتباط دوستی برقرار می‌کردم. بعد از چند هفته، با ابراز علاقه‌مندی به آنها، وانمود می‌کردم قصد ازدواج با آنها را دارم.

متهم اضافه کرد: از دختران فیلم و عکسی در اختیار نداشتم و به دروغ عنوان می‌کردم تصاویر آنها را در سایت‌های غیراخلاقی اینترنتی قرار می‌دهم و سپس به این بهانه از آنها اخاذی می‌کردم و دختران جوان نیز از ترس آبروی خانوادگی‌شان به حسابم پول واریز می‌کردند. با این روش می‌خواستم از دخترها انتقام بگیرم.

بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از خواستگار اخاذ ـ متهم ـ ادامه دارد.

رئیس‌پلیس آگاهی مشهد با هشدار به خانواده‌ها از آنها خواست کنترل‌های لازم را در ارتباط با رفت‌وآمدهای فرزندانشان داشته باشند.

ادامه رازگشایی از حادثه نیم قرن پیش

پس از گذشت 2 روز از پیدا شدن خودرویی با 4 جسد که گفته می‌شود 50 سال پیش بر اثر سیل در شبستر آذربایجان شرقی در این محل مدفون شده است، تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم از تبریز، شنبه گذشته یک مقنی برای گشودن دهانه یک چشمه قدیمی در مسیر شهرستان شبستر به خامنه داخل چاه شد که در عمق 15 متری زمین و در محل انشعاب چاه یک خودروی قدیمی را همراه بقایای 4 جسد درون آن مشاهده و موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کرد.

با عزیمت ماموران به محل و گزارش موضوع به مسوولان قضایی، ساعتی بعد ماموران تشخیص هویت و پزشکی قانونی نیز برای بررسی این موضوع در محل حضور پیدا کردند.

با شروع تحقیقات ابتدا فرماندار شبستر اعلام کرد 2 تا 4 جسد درون یک وسیله نقلیه کشف شده و آزمایش‌های لازم برای تشخیص علت حادثه آغاز شده است.

ناصر قاسم‌زاده، رئیس دادگستری شبستر نیز در این باره گفت: زمان دقیق فوت سرنشینان خودرو مشخص نیست ولی این فرضیه وجود دارد که احتمالا 50 سال پیش در پی یک سیل ویرانگر در شبستر این خودرو با سرنشینانش در عمق زمین گرفتار شده باشند.

2 روز پس از کشف خودرو و اجساد در عمق 15 متری زمین، قاسم‌زاده به خبرنگار جام‌جم گفت: در حال حاضر تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و استخوان‌های کشف شده شامل جمجمه و استخوان‌های دست است و برای بررسی و اعلام نظرکارشناسی به پزشکی قانونی ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به قطعی نبودن نتیجه بررسی‌های اولیه، هنوز مشخص نیست که این اجساد به عمد درون چاه انداخته شده‌اند یا عوامل دیگری در این حادثه که سال‌ها از زمان آن می‌گذرد، دخالت داشته است.

سرهنگ مداحی، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی نیز به «جام‌جم» گفت: هنوز تعداد دقیق اجسادی که درون خودرو کشف شده مشخص نیست؛ اما با توجه به تحقیقات اولیه احتمال این‌که تکه‌های استخوان مربوط به یک نفر است، قوت گرفته که در این ارتباط باید پزشکی قانونی نتیجه نهایی را اعلام کند.

مداحی اضافه کرد: پس از کشف بقایای خودرو و اجساد، پرونده به پلیس آگاهی ارسال و در حال حاضر تحقیق درباره افراد گمشده سال‌های گذشته آغاز شده است.

 

4 قاتل فراری در سیرجان دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان از دستگیری 4 قاتل که سال‌ها متواری بودند، خبر داد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان کرمان، مهدی بخشی با اشاره به در اولویت قرارگرفتن تعدادی از پرونده‌های قتل عمد که تعیین تکلیف آنها به لحاظ متواری بودن متهمان طولانی شده بود، افزود: با هماهنگی مرجع انتظامی، دستگیری سریع افراد متهم در این پرونده‌ها در دستور کار قرار گرفت.وی ادامه داد: در همین راستا و با تلاش همه‌جانبه، طی 3 ماه گذشته، قاتلان 4 پرونده مربوط به سال‌های 82، 84، 85 و 87 که بعضا نامشخص بود، شناسایی و دستگیر شدند.وی یادآور شد: افراد دستگیر شده که با قرار مناسب به زندان معرفی شده‌اند، به جرم خودشان اعتراف کرده‌اند.بخشی، از دستگیری متهم یک پرونده قتل عمد که در سال جاری رخ داده بود، نیز خبر داد و گفت: این دستگیری‌ها، انعکاس خوبی بین شهروندان داشته است.

 

راز مرگ مرد مسافر در سینه دزد شیاد

در ادامه تحقیقات از مردی که با تعارف آبمیوه‌های مسموم، مسافران را بیهوش می کرد و اموالشان را می‌دزدید، مشخص شد او در جریان این سرقت‌ها، مرد مسافری را کشته است. به گزارش «جام‌جم»، در روزهای پایانی مرداد سال جاری، در پی مراجعه چند مرد شهرستانی به کلانتری 209 پایانه غرب تهران و شکایت آنها از یک مرد میانسال به اتهام تعارف نوشیدنی مسموم و سرقت پول و اموالشان، تحقیقات برای دستگیری متهم آغاز شد.

در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران دزد فراری را هنگام رفت‌وآمد به پایانه غرب شناسایی و او را دستگیر کردند.

در بررسی از ساک همراه متهم، اسناد و مدارک متعلق به افراد مختلف به دست آمد. به این ترتیب متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت. ماموران با استعلام از سامانه پلیس متوجه شدند متهم اسماعیل نام دارد و از سال 70 تا 86 به اتهام برقراری ارتباط پنهانی با یک زن غریبه، تشکیل باند فساد، خرید و فروش مشروبات الکلی و سرقت چند بار زندانی شده است.

متهم در تحقیقات اعتراف کرد که با شناسایی افراد شهرستانی در پایانه غرب تهران،‌ آنها را فریب داده و با جلب اعتمادشان و تعارف نوشیدنی مسموم آنها را بی‌هوش کرده و اموال، مدارک و پول‌هایشان را دزدیده است.در حالی که تحقیقات از متهم ادامه داشت، ده‌ها نفر با حضور در پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با وی، او را شناخته و از متهم شکایت کردند.به این ترتیب با افزایش شکایت‌ها، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.تحقیقات از متهم در این زمینه ادامه داشت تا این‌که مردی چند روز پیش با حضور در پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران، اطلاعاتی را در اختیار ماموران قرار داد که معلوم شد متهم با تعارف نوشیدنی مسموم مرتکب جنایت شده است.با تحقیق از شاکی معلوم شد یکی از اقوام وی که بیمار بوده، در بیمارستان جان باخته و پزشکان علت مرگ او را مسمومیت اعلام کرده‌اند.به این ترتیب، متهم ـ اسماعیل ـ بار دیگر بازجویی شد و گفت: روز اول مرداد سال جاری در مقابل پایانه غرب پرسه می‌زدم. یک مرد میانسال مسافر که از اتوبوس پیاده شد را دیدم و با مراجعه به وی، با او گفت‌وگو کردم. با جلب اعتماد او متوجه شدم مرد مسافر بیمار است و قصد رفتن به بیمارستان را دارد. متهم اضافه کرد: در جریان گفت‌وگو با مرد بیمار، به او صبحانه داده و یک لیوان چای مسموم به او تعارف کردم که او با خوردن چای بیهوش شد.متهم گفت: در پی این ماجرا، مرد مسافر را کنار یکی از اتوبوس‌ها رها کرده و با سرقت 200 هزار تومان پولی که به همراه داشت، متواری شدم و...

ماموران برای این‌که اطمینان یابند مرد فوت شده همان مسافر به دام افتاده است، تصویر او را به متهم نشان دادند که وی بلافاصله او را شناخت و گفت او همان مردی بوده که توسط وی مسموم شده است.با مشخص شدن این موضوع، ماموران به تحقیق از مسوولان بیمارستانی که مسافر در آنجا فوت کرده بود، پرداختند و مشخص شد او 12 روز در کما بوده و عاقبت تسلیم مرگ شده است و علت آن نیز ناشی از مسمومیت با نوشیدنی بوده است. بنابر این گزارش، مرد سارق به دلیل یک فقره قتل عمدی در پرونده‌اش با دستور قضایی بازپرس شاهنگیان، در شعبه دوم دادسرای جنایی در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت تا دیگر ابعاد پرونده فاش شود.

 

اعدام سوداگر مرگ در ورامین

با اعدام مرد قاچاقچی در زندان خورین ورامین، پرونده یکی دیگر از سوداگران مرگ بسته شد. به گزارش «جام جم»،رمضانعلی (مرد محکوم) در سال 1386 به جرم نگهداری 2 کیلو و 300 گرم کراک و 370 گرم هروئین زمانی که در حال فروش 50 گرم هروئین بود توسط ماموران مبارزه با موادمخدر شهرستان ورامین دستگیر شده بود.طی چند جلسه رسیدگی به پرونده متهم، حکم اعدام در دادگاه انقلاب ورامین برای این متهم 50 ساله صادر و به دیوان عالی کشور ارسال شد و پس از بررسی و مطالعه، حکم صادره توسط این دیوان تایید شد.

 

نجات سرنشینان یک خودروی سواری در سیلاب

یک خودروی سواری در استان گیلان گرفتار طغیان رودخانه شد.‌‌روشن، بخشدار اسالم گفت: ساعت 30/7 بامداد دیروز یک خودروی سواری با 4 سرنشین گرفتار رودخانه طغیان کرده لاپارود گیسوم تالش شد. در این سانحه، سیل یکی از سرنشینان این خودرو را که زنی 41 ساله بود با خود برد ولی 3 سرنشین دیگر با امداد افراد محلی نجات یافتند.

 

شکایت پدر از پسر اوباش

با شکایت مردی از فرزند شرورش، مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ این متهم را دستگیر کردند.سرهنگ علیرضا محرابی با اعلام دستگیری یکی از اراذل و اوباش جنوب شرق تهران به پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس گفت: چندی پیش یکی از شهروندان ساکن میدان امام حسین(ع) با طرح شکایتی در کلانتری محل اعلام کرد که پسرش به نام پژمان یکی از اراذل و اوباش معروف منطقه است و برای اهالی محل و حتی خانواده خودش نیز ایجاد مزاحمت می‌کند.محرابی افزود: بلافاصله تیمی از مأموران پایگاه ششم پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران تشکیل و دستگیری این فرد در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیقات ماموران مشخص شد که این فرد جرایمی چون وارد آوردن جراحت، عربده‌کشی، ایجاد مزاحمت، سرقت و زورگیری داشته است.محرابی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی ماموران موفق شدند این فرد را دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ منتقل کنند.رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ تصریح کرد: این فرد در حال حاضر به اتهام سوابق یاد شده پس از هماهنگی‌های لازم و اعتراف متهم به جرایم خود در زندان به سر می برد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =