حوادث ایران از زبان جام جم:

کشف خودروی 50 سال پیش با 4 جسد در عمق زمین

یک دستگاه خودرو همراه با اجساد 4 نفر که تخمین زده می‌شود دست‌کم 50 سال پیش بر اثر یک حادثه طبیعی در زیرخاک مدفون شده‌اند، در حوالی شهرستان شبستر در آذربایجان شرقی کشف شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شبستر با تایید این خبر گفت: این خودرو و اجساد داخل آن در پشت کشتارگاه این شهر به سمت خامنه توسط یک مقنی کشف شده است.

رحیمی یوسف‌آباد افزود: این مقنی برای باز کردن دهانه یک چشمه قدیمی داخل چاه می‌شود و در عمق حدود 10 تا 15 متری زمین به انشعاب چاه برخوردوپس از دنبال کردن آن، خودرو و اجساد داخل آن را مشاهده می‌کند. وی افزود: فک و جمجمه یکی از اجساد برای آزمایشات دی‌ان‌ای بیرون آورده و به مراکز مربوطه برای شناسایی ارسال شده است.

فرماندار شبستر نیز در این باره گفت: آثار باقیمانده اجساد 3 تا 4 نفر انسان در موقع لایروبی چاهی در داخل یک وسیله نقلیه کشف شده است. عقلمند افزود: دادگستری شبستر در حال پیگیری موضوع و انجام آزمایشات لازم برای شناسایی و تعیین زمان دقیق حادثه است.وی اظهار کرد: پس از انجام آزمایشات لازم زمان دقیق فوت، غرق شدن یا هر اتفاق دیگر بزودی اعلام می‌شود.

ناصر قاسم‌زاده، رئیس دادگستری شهرستان شبستر نیز در این خصوص گفت: زمان دقیق فوت مشخص نیست ولی با توجه به این‌که 52 سال پیش سیل مهیبی در شبستر رخ داده، احتمال دارد حادثه مربوط به آن زمان باشد.

به گزارش« جام‌جم»با کشف اجساد 4 نفر از عمق 15 متری زمین، دستور قضایی در این ارتباط صادر و بقایای اجساد برای تعیین علت مرگ به اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی و پزشکی قانونی ارسال شده است. تاکنون چنین رخدادی در کشور بی‌سابقه بوده است و جزئیات بیشتر در روزهای آینده به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

کارگر آتش افروز دستگیر شد

کارگر اخراجی که به قصد انتقام از کارفرمایش مغازه او را آتش زده بود و مرد مغازه‌دار را در آتش‌سوزی عمدی به قتل رسانده بود، دستگیر شد.

به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده شامگاه دهم شهریور امسال با شکایت مردی مبنی بر حریق در مغازه ساندویچی برادرش و سوختگی وی از سوی یک پیک‌موتوری در میدان پونک در دستور کار ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

در پی این شکایت ماموران برای بررسی علت حادثه در بیمارستان حضور یافتند و با تحقیق از مسوولان آنجا متوجه شدند مرد مغازه‌دار 80 درصد دچار سوختگی شده و کارگر وی نیز به صورت سطحی آسیب دیده است.در تحقیق از کارگر مغازه معلوم شد مرد جوانی به نام مهدی که در پیک موتوری فعالیت می‌کند و با آنها همکاری داشته است، مغازه را به آتش کشیده و او و کارفرمایش را مصدوم کرده است.

 

صاحب مغازه در اظهاراتش به پلیس گفت: مهدی از چندی پیش به عنوان پیک ‌موتوری با من کار می‌کرد و برای مشتری‌ها ساندویچ می‌برد. در این مدت برخی از مشتریان که خانم بودند در تماس با مغازه عنوان می‌کردند که مهدی برای آنها ایجاد مزاحمت می‌کند و از من می‌خواستند سفارش آنها توسط مهدی ارسال نشود.وی اضافه کرد: با افزایش این تماس از مهدی خواستم تا رفتارش را تغییر دهد و در غیر این صورت اخراج می‌شود، اما توجهی به حرف‌هایم نداشت و همچنان برای مشتریان ایجاد مزاحمت می‌کرد.

 

صاحب مغازه با اشاره به شب حادثه گفت: آن شب وقتی مهدی به مغازه‌ام آمد، در ارتباط با مزاحمت‌ها با او درگیر شده و مجبور به اخراجش شدم. پس از 20 دقیقه مهدی بار دیگر به مغازه بازگشت و شیشه‌ها را شکست و با تهدید می‌خواست تا از مغازه بیرون بیایم.

شاکی اضافه کرد: در همین موقع کارگر اخراجی، با یک گالن بنزین وارد مغازه‌ام شد و محل را به آتش کشید که با کمک همسایه‌ها من و کارگر مغازه به بیمارستان انتقال یافتیم.به این ترتیب، مهدی به عنوان عامل حادثه تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و جستجوها برای دستگیری او آغاز شد.

 

در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، روز 19 شهریور برادر مرد مغازه‌دار با حضور در پلیس آگاهی بیان کرد، برادرش شب گذشته به دلیل شدت سوختگی جان باخته است.

 

با اطلاع از مرگ مرد 29 ساله، پرونده‌ای در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت و به این ترتیب روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله جدیدی شد. جستجوها ادامه داشت تا این که چند روز پیش ماموران متوجه شدند متهم فراری در غرب تهران دیده شده است.

بنابراین کارآگاهان جنایی به محل فوق اعزام شدند و با هماهنگی قضایی، ماموران کلانتری 140 باغ‌فیض عامل جنایت را دستگیر کردند.

 

 دختر نوجوان در دام خواستگار قلابی

پسر جوانی که با فریب یک دختر نوجوان، او را به بهانه ازدواج و ملاقات با خانواده‌اش به باغی در شهریار کشانده و مورد آزار و اذیت قرار داده بود، دستگیر شد. به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته زنی با حضور در کلانتری امیریه شهریار از پسر همسایه‌اش به اتهام آزار و اذیت دختر 16 ساله‌اش شکایت کرد.در پی این شکایت، دختر 16 ساله این خانواده برای تحقیقات به کلانتری احضار شد.

دختر نوجوان در اظهاراتش به پلیس گفت: پسر همسایه‌مان هر بار که مرا در خیابان می‌دید به من ابراز علاقه می‌کرد. اوایل توجهی به مزاحمت‌های او نداشتم، تا این که چند بار راهم را سد کرد و مدعی شد، قصد ازدواج با من را دارد و می‌خواهد به خواستگاری‌ام بیاید.

شاکی اضافه کرد: وقتی با اصرارهای وی مبنی بر ازدواج روبه‌رو شدم، از او خواستم تا همراه خانواده‌اش به خواستگاری‌ام بیاید. عصر روز حادثه پسر همسایه بار دیگر مرا در خیابان دید و گفت می‌خواهد پیش از مراسم خواستگاری، خانواده‌اش را مرا ببینند و با من حرف بزنند. بی‌آن‌که از نقشه شیطانی‌اش با خبر باشم، گفته‌هایش را پذیرفته و با او همراه شدم.

شاکی با اشاره به ماجرای تلخی که برایش رقم خورده بود، گفت: مرد جوان مرا با یک خودروی دربستی به باغی در حومه شهر برد و مدعی شد این محل متعلق به پدرش است و والدینش آنجا منتظر من هستند. پس از ورود به باغ متوجه شدم یک باغ متروکه است.دختر 16 ساله اضافه کرد: وقتی به جوان خواستگار ظنین شده و قصد فرار داشتم، او به من حمله‌ور شد و پس از ضرب و جرح، مرا مورد آزار و اذیت قرار داد.

شاکی تصریح کرد: با فرار خواستگار قلابی، به سختی از باغ بیرون آمده و در حاشیه جاده یک راننده عبوری به کمکم آمد و مرا به خانه‌ام رساند.در پی این شکایت، تحقیقات برای دستگیری جوان آزارگر آغاز شد، اما معلوم شد او به خانه‌اش نیامده و خانواده‌اش نیز از ماجرا بی‌خبر هستند.جستجوها برای دستگیری جوان آزارگر ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش متهم فراری هنگام تردد در یکی از بوستان‌های شهر دستگیر شد.متهم در کلانتری بازجویی شد و گفت: علاقه‌ای به دختر نوجوان ـ همسایه‌مان ـ نداشتم. وقتی او به مزاحمت‌های خیابانی من توجهی نکرد، تصمیم گرفتم به دروغ وانمود کنم به او علاقه‌مند شده و تصمیم به ازدواج با وی را دارم.

متهم اضافه کرد: روز حادثه نیز دختر نوجوان را فریب داده و با انتقال به یک باغ مخروبه، او را مورد آزار و اذیت قرار دادم.بنابراین گزارش، متهم از سوی بازپرس شعبه اول دادسرای شهریار با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد.

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    8 2
    Edaaaam
  • بدون نام IR ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    2 3
    كمشه
  • ایرانی IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    4 1
    مرسی جوونهای نسل دوم انقلاب. چه شود نسل سوم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام JO ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    6 1
    فقط اعدام . خواهشا هر چی تجاوز به عنف هست را اعدام کنید تا رشه این عمل وحشیانه از جامعه کنده شود
  • یک تجربه IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    5 1
    چرا درس امنیت و جلوگیری از سوئاستفاده به شکل شفاف در مدارس متوسطه داده نمیشود ؟چرا در تابلوهای شهری تذکراتی در این باب با کلام تاثیر گذار داده نمیشود؟ جرا برنامه های اجتماعی صدا وسیما در این مورد هیچ مطلبی ندارند؟ چرا برای ارتباط سالم دختر پسر هیچ محیطی فراهم نیست که ضوابط این ارتباط را به شکل غیر مستقیم یاد دهد و شناخت 2 جنس را از هم واقعی تر کند ؟فکر میکتم حداقل 50 درصد تجاوزات ناشی از توهم وبیخبری و جاذبه های کاذبی باشد که در این دوری ایجاد میشودوبا توجه به دیدجنسی که رسانه ها تبلیغ میکنند تشدید میشود.من بعد از ورود به دانشگاه و حضور در کلاسهای مختلط کمکم تصویر مبهم و جذابی که از پسر داشتم از بین رفت و تبدیل به تصویرعادی آدمی با تمام قوت وضعفها شد که دیگر جاذبه غیر قابل کنترلی نداشت.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
    1 6
    اعدامممممممممممم