اکنون به جز کشاورزان شرق اصفهان، مسئولان نیز عاملان خشک شدن زاینده رود را نفرین می کند ولی بستر این رود، در اصفهان همچنان خشک است

برخی مسئولان اصفهانی، می گویند عاملان به وجود آمدن خشکسالی در زاینده رود را نفرین می کنند. عباس حاج رسولیها، رئیس شورای شهر اصفهان در جلسه این شورا گفته : " عامل به وجود آمدن وضعیت زاینده رود را نفرین می کنم چرا که با این اوضاع نه تنها اقتصاد شهر به ریخته بلکه امرار معاش کشاورزان شرق را فلج کرده است."

این ناله و نفرینها در حالی به آسمان رفته که میزان آب زاینده رود در قسمتهای غرب این رودخانه، نسبت به سالهای گذشته تغییری نکرده است.

یکی از کشاورزان منطقه پایین دست سد زاینده رود در گفتگو با خبرآنلاین تاکید می کند: "آب رودخانه، امسال نسبت به سال گذشته، بهتر شده و برای همین، کشاورزی منطقه پایین دست سد، رونق بیشتری گرفته است."

با این حال، مسئولان اصفهانی، می گویند پروژه بهشت آباد که قرار بود قسمتی از آب کارون را به زاینده رود بریزد، اجرایی نشده و این موضوع، باعث خشکی زاینده رود در اصفهان شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از عملیاتی نشده پروژه بهشت آباد می گوید: " دولت خود قضیه را دنبال کند و یا حداقل بگویند چه می خواهند بکنند تا حداقل بتوانیم جواب دغدغه های مردم اصفهان را بدهیم."

به گفته عباس حاج رسولیها، خشک شدن زاینده رود برای مردم اصفهان بسیار گران تمام شده است: "جریان خشکسالی ادامه دارد، صنعت توریسم تضعیف شده، درآمد صنایع دستی به صفر رسیده، کشاورزی فلج شده و من عامل خشک شدن زاینده رود را نفرین می کنم."

اکنون به جز ناله و نفرین مسئولان، کشاورزان شرق اصفهانی هم که در روزهای نخست امسال، قصد داشتند با خراب کردن سد زاینده رود، سهم آب خود (حقابه) را از مسئولان وزارت نیرو بگیرند، ناله و فغانشان به هوا بلند شد و باید دید این همه نفرین، به آب دار شدن زاینده رود منجر می شود یا نه؟

45/233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    4 0
    حتما نفرین رد خورد ندارد بهترین روش همین است برای اصلاح بقیه امور هم امتحان کنید درمسائل جهانی که جواب داده. میگید نه.....
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۵
    5 0
    دولت فقط در مورد گرفتن پول زور از ملت تبحر داره ولی موقعی که باید پول حقابه چند تا کشاورز بیچاره و زحمتکش رو پس بده اینچوری واسشون گردن کلفتی میکنه و پولشون رو نمیده!!اینه مدیریت جهانی که ادعاشو دارن اقایون!!پول زور بگیرو پس نده به هیچ کس هم جوابگو نباش!!عجب دنیایی بشه اگه مدیریتش دست مسوولین ما بیفته!!
  • اصفهانی IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۶
    4 3
    زاینده رود اگه خشک شده به خاطر پروژه بهشت آباد نیست..به خاطر زیاده خواهی خودشونه.وقتی آب کمه اصفهانیا چه اصراری دارند برنج کاری کنن.چون برتج سودش بیشتر از گندمه.!!چرا باید برای آبادی جایی(اصفهان)کشاورزی یه استان محروم(چهار محال و بختیاری)رو نابود کنیم؟؟همین استان با 3-4 تونل کوهرنگ آب زاینده رود رو تامین میکنه.نکته ظریفی که در خبر شما اومده:"میزان آب زاینده رود در قسمتهای غرب این رودخانه، نسبت به سالهای گذشته تغییری نکرده است." یعنی آب تامین میشه باید دید اصفهانیا کجا مصرفش می کنند. خواهشا نمایش بده خبرآنلاین
    • انصار IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
      1 2
      آب رودخانه زاینده رود حق کشاورزان اصفهان است چرا که هزینه احداث طونل کوه رنگ در زمان صفوی توسط همین کشاورزان پرداخت شده . دوست عزیز بدون اطلاع صحبت کردن جاهلی است.
  • بدون نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    2 0
    آب مسئله ای منطقه ای است .. کشت برنج هم از قدیم بوده ... چیزی که نبوده ارسال آب به مرکز ایران است که به لطف دولت آقای خاتمی انجام شد ، چیزی که نبوده آب منطقه ای استان چهار محال و بختیاری است که به لطف دولت آقای احمدی نژاد ایجاد شد .... جالب تر اینکه مردم اصفهان هم مخالف این اتفاقات نیستند اما هر کس مناره را می دزده چاه آن را هم باید کنده باشد !!! 10 سال هست که مردم اصفهان منتظر وعده مسولان برای تونل سوم کوهرنگ هستند ؟؟؟ چه شد ؟ پروژه بهشت آباد پیش کش
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    2 0
    گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله من البته انچه به جايي نرسد فرياد است (شايد هم نفرين است )ديگه خود داني