ساخت بیش از ۵هزار قطعه مورد نیاز نیروگاه شهیدرجایی

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی گفت: تعداد ۵هزار و ۸۴۸قطعه مورد نیاز واحدهای سیزده‌گانه نیروگاه شهیدرجایی در سال گذشته از سوی متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ابوالفضل موتابها، مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی قزوین با اعلام این مظلب اظهارکرد: در سال۱۴۰۱ براساس رویکرد توجه به توانمندی‌های داخلی تعداد ۵هزار و ۸۴۸قطعه از تجهیزات و کالاهای استراتژیک واحدهای سیزده‌گانه نیروگاه برای تولید برق پایدار پس از طراحی و تهیه نقشه‌های قطعات از سوی کارشناسان و متخصصان نیروگاه توسط سازندگان داخلی ساخته شده است.

او افزود: ساخت صفحات کلاچ الکتریکیEND Seul واحدهای گازی، دیافراگم‌های مسلح واحدهای سیکل ترکیبی و بخاری، ساخت سیل استریپ ولاک استریپ‌های توربین نیروگاه بخار، چرخ دنده شانه‌ای واحدهای گازی، پیستون سلونوئید والوهای نیروگاه بخار، شفت بویلر فیدپمپ‌های نیروگاه سیکل ترکیبی از جمله قطعاتی است که در سال گذشته طراحی و تولید شده است.

موتابها گفت: ساخت انواع مکانیکال سیل‌های نیروگاه بخار و سیکل ترکیبی، ساخت جک هیدرولیک دایورتر دمپرهای واحدهای گازی، ساخت اورینگ‌های برج‌های خنک‌کننده، بازسازی پوسته بویلر فیدپمپ‌ها، انواع کوپلینگ‌های دنده‌ای،ساخت چرخ دنده‌های گیربکس اصلی واحدهای گازی، بازسازی یاتاقان‌های توربین، انواع قطعات الکترونیکی و ابزار دقیقی واحدهای سیکل ترکیبی و بخاری از اقلام ساخته شده است.

این مسئول یادآورشد: با طراحی و ساخت این قطعات و تجهیزات که با تکیه بر توانمندی‌های داخل کشور انجام شده از خرید کالاهای مشابه خارجی و خروج ارز از کشور جلوگیری شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهیدرجایی بیان کرد: نیروگاه۲۰۴۲ مگاواتی شهید رجایی قزوین به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با ۱۳واحد بخاری وسیکل ترکیبی، نقش مهمی در تامین برق کشور و پایداری شبکه سراسری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1756562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =