در حالی که دیروز نماینده اعلام کرد که اهواز توسط سازمان بهداشت جهانی در رتبه اول آلودگی هوا قرار دارد رییس مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: گزارش سازمان جهانی بهداشت در خصوص آلودگی برخی شهرهای کشور به ریزگردها جدید نیست.

   'کاظم ندافی' افزود:در ده سال گذشته جنوب و غرب کشور درگیر این پدیده بوده و غلظت ذرات معلق در این مناطق به علت مجاورت با کشور عراق افزایش یافته است.
این در حالی است که سیدشریف حسینی نماینده مردم اهواز باحضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اهواز توسط سازمان بهداشت جهانی در رتبه اول آلودگی هوا قرار دارد و این یک واقعیت است که اعلام شده.وی افزود: ما می‌توانستیم قبل از این‌که سازمان بهداشت جهانی وارد شود و کشور ما را زیر سوال ببرد و ما را در رتبه اول به لحاظ آلودگی قرار دهد، این مشکلات را حل کنیم.

نماینده اهواز با اشاره به سفر دوم استانی هیات دولت به استان خوزستان، به مصوبه‌ای مبنی بر اختصاص 200 هزار هکتار از زمین‌های استان خوزستان برای کاهش پدیده ریزگردها اشاره کرد و گفت: متاسفانه بعد از گذشت دو سال و نیم از این مصوبه هنوز هیچ اتفاق عملی صورت نگرفته است.حسینی خاطرنشان کرد: قرار بود برای رفع این مشکل از استان‌های جنوبی کشور اعتبار پیش‌بینی شود ولی این کار نیز صورت نگرفت.ومتاسفانه اهواز امروز به جای آن‌که رتبه‌های اول علمی را داشته باشد، در رتبه اول آلودگی جهان قرار گرفته است.

اما ندافی ،رییس مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت، می گوید میانگین سالانه ذرات معلق در این شهرها به بالای 300 میکروگرم بر متر مکعب رسیده و بر اساس رنکینگ سازمان جهانی بهداشت ،اهواز تنها از نظر ذرات معلق در هوا و نه سایر آلاینده ها به عنوان یکی از آلوده ترین شهرهای دنیا اعلام شده است
وی اظهار داشت:این اتفاق منشعب از پدیده ریزگردهاست که سالها در این شهرها وجود دارد و هیچ چیز جدیدی در گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت در این خصوص وجود ندارد.
رییس مرکز بهداشت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان محیط زیست را مسئول پیگیری این آلودگی دانست و اظهار داشت: این سازمان در همین خصوص هماهنگی ها و جلساتی را با مسئولان عراقی انجام داده است.
دکتر ندافی از شهروندان این شهرها خواست در مواقع آلودگی بیش از حد هوا به این ریزگردها تا حد امکان در خانه های خود بمانند و در بیرون فعالیت نداشته باشند و از ماسک های تنفسی استفاده کنند.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 175697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • pouya - ahwaz IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    1 0
    دکتر ندافی اهواز همیشه هواش همینجوری ولی واسه ما دیگه چیز عجیبی نیست
  • هاشم IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    0 0
    خوب شد که در زمان حیاتمان شاهد افتخارآفرینی شهرمان در سطح بین المللی بودیم! خیلی وقت بود در حسرت کسب یک رتبه جهانی بودیم ولی انتظارمان به لطف بی غیرتی مسئولان استانی و همچنین بی تفاوتی پایتخت نشینها به پایان رسید!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    0 0
    چشم، ولی هوا آلوده شد ما در خانه میمانیم و بیرون نمی آییم تا هوا پاکیزه شود !