برشی از خاطرات هاشمی / روایت «اظهار نگرانی رئیسی از وضع کشور و عمل دولت خاتمی»

ابراهیم رئیسی گفت به همراه گروهی از طرف آقای شاهرودی مامور تامین نظر رهبری در مورد مطبوعات شده اند و کارشان را با دستگیری چند نفر آغاز کرده اند.

  • به گزارش خبرآنلاین ،در بخشی از خاطرات یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی آمده است :

  • اعضای هیأت مدیره تعاونی مسکن ناجا [نیروی انتظامی] آمدند. شکایت داشتند از شهرداری تهران که زمین تعاونی را خارج از محدوده کرده و طرح فضای سبز روی آن گذاشته و عوض آن را نداده است؛ ده سال پیش از بنیاد مستضعفان خریده‌اند.آقای طاها هاشمی، [نماینده قم] آمد وگفت،[آقای عطاءالله مهاجرانی، وزیر [فرهنگ و ارشاد اسلامی]، ریاست سازمان [فرهنگ و] ارتباطات [اسلامی] را به او پیشنهاد کرده و رهبری باید تأیید کنند؛ از من خواست که از رهبری بخواهم، بپذیرند.

  • آقای ابراهیم رییسی، رییس [سازمان] بازرسی‌کل‌کشور آمد. با اظهار نگرانی از وضع کشور و عمل دولت گفت، آقای [سیدمحمد] خاتمی، برخلاف ادعای نقدپذیری، کوچکترین اعتراضی را تحمل نمی‌کند و اخیراً که بازرسی براساس وظیفه خود، وضع بد بعضی از اُرگان‌ها را گفته، ایشان رنجیده و اعتراض‌کرده است و نیز از اظهارات دیروز ایشان در دانشگاه [تهران] و اظهارات وزیر ارشاد در مورد مطبوعات، انتقاد داشت. گفت، گروهی مرکب از او و آقایان [محمدهادی] مروی، [معاون اول رییس قوه قضاییه]، [عباسعلی] علیزاده، [رییس‌کل دادگستری استان تهران]، [غلامحسین] محسنی [اژه‌ای، دادستان دادگاه ویژه روحانیت] و [عبدالرضا] ایزدپناه، [معاون اجتماعی قوه قضاییه]،از سوی آقای [سیدمحمود هاشمی] شاهرودی، [رییس قوه قضاییه]، مأمور تأمین نظر رهبری در مورد مطبوعات شده‌اند و کارشان را با دستگیری افرادی آغازکرده‌اند. گفت، در سفر به یزد از فولاد آلیاژی و طرح آبرسانی بازدیدکرده و پی به عظمت برنامه‌های سازندگی برده‌ام.

  • عصرآقای [احمد] جنتی، [دبیر شورای نگهبان] آمد و توضیحی در مورد بازشماری‌آرای تهران و برنامه‌کار داد و گفت، مشغول ایجاد ساختار مناسب برای شورای نگهبان است. آشیخ قدرت علیخانی، نماینده [منتخب] قزوین آمد وگفت، جناح دوم خرداد، از درون دچار چنددستگی و تشتت شده و پس از ترور آقای [سعید] حجاریان و اظهارات رهبری ترسیده‌اند.

  • ائمه‌جمعه استان اصفهان آمدند؛ حدود چهل نفر به جز آقای [سیدجلال‌الدین] طاهری، [امام جمعه اصفهان] که با آنها هماهنگ نیست.گزارش دادند. آقای [جواد] مقصودی، رییس ستاد [برگزاری] نمازجمعه صحبت‌کرد. من هم دربارة نقش روحانیت و نمازجمعه‌ها در تحکیم انقلاب و توطئه‌های دشمنان خارجی و داخلی صحبت‌کردم. نمازجماعت خواندیم و شام صرف شد. عکس دسته جمعی گرفتیم و از کتاب‌هایم به آنها هدیه دادم. از کمک‌هایی که در دوران ریاست‌ جمهوری به آنها کرده‌ام، تشکرکردند و اظهارنگرانی از اختلافات و مشاجرات نمودند.

  • اعلان شد، روزنامه‌های «عصرآزادگان» و «فتح» و نیز مجله «ایران فردا» توقیف شده‌اند. آقای لطیف صفری، [مدیرمسئول روزنامه توقیف‌شدة نشاط] هم که قبلاً محکوم شده بود، به زندان رفته است.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1758131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =