ترمیم ۳۰۰ کیلومتر از خرابی راه‌های استان اصفهان/ ناوگان جدید راهداری وارد استان می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: ظرفیت راه های اصلی استان اصفهان جوابگوی این حجم تردد نیست و حدود یک‌هزار کیلومتر خرابی در راههای استان وجود دارد؛ با این حال در سال گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر ترمیم انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، فرزاد دادخواه امروز _۷ اردیبهشت‌ماه_ در نشست خبری به مناسبت روز ایمنی حمل‌ونقل با تاکید بر وظیفه راهداران در کاهش حوادث و تلفات رانندگی و کاستن از خسارت‌هایی که به خودروها و مردم وارد می‌شود، اظهار کرد: استان اصفهان چهارراه ترانزیتی کشور بوده و ۱۱هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه دارد که ۵۰ درصد آن را راههای فرعی و روستایی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه وجود مراکز تفرجگاهی، صنایع بزرگ، شهرک‌های صنعتی و هزار معدن فعال و حجم بالای جابجایی بار و محصولات کشاورزی، حمل‌ونقل استان اصفهان را شاخص کرده است، افزود: محورهای اصلی استان که مجهز به تردد شمار است یک هزار و دویست تردد روزانه را در ایام عادی سال ثبت می کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان تصریح کرد تخلف رانندگان خودروهای سنگین در اضافه تناژ باعث بروز خسارت شدید به رویه آسفالت جاده‌ها می‌شود؛حدود یک‌هزار کیلومتر خرابی در راه های استان وجود دارد و ظرفیت راه های اصلی جوابگوی این حجم تردد نیست با این حال در سال گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر ترمیم انجام شده و برای سال جاری نیز عملیات ترمیم به ارزش بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان دردست مناقصه است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۱ اکیپ مشغول لکه گیری هستند جاده‌های استان هستند، گفت: برای روکش حفاظتی آسفالت بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان قرارداد انعقاد شده است که در مجموع این اقدامات امیدواریم منجر به افزایش ایمنی و سطح کیفی جاده‌ها برای تردد خودروها شود؛ از سوی دیگر نصب دوربین‌های کنترل سرعت در مسیرهای اصلی نیز دردست اقدام است.

نصب نیوجرسی مفصلی از پرتاب خودور پیشگیری می کند

دادخواه با بیان اینکه هفت میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سفر به‌صورت سالانه در راه های استان ثبت می شود، خاطرنشان کرد: برای ارتقای ایمنی راه ها اقدام به نصب نیوجرسی‌های مفصلی حفاظ بتنی شده که به شکل کمربندی به هم وصل می‌شوند و از پرتاب خودرو هنگام تصادف به باند مخالف جلوگیری می‌کند.

وی گفت: تلاش نیروهای اداره راهداری در ایام نوروز بر کاهش ۳۶ درصدی حوادث در صحنه تصادف تاثیرگذار بوده است بنابراین سعی می‌کنیم آموزش مردم و ارتقای سطح فرهنگی هنگام رانندگی را در قالب جمعیت طرفداران ایمنی مدنظر قرار دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان ادامه داد: تلاش شده در موضوع مسئولیت اجتماعی از صنایع بزرگ استان کمک بگیریم و نقاطی که مرتبط با این صنایع است مانند تقاطع غیرهمسطح مقابل کارخانه ذوب‌آهن و محور اصفهان - مبارکه با مشارکت دو صنعت ذوب‌آهن و فولاد مبارکه بهسازی شود. همچنین ورودی و خروجی پرخطر شهرک‌های صنعتی کارهای خوبی شده و در راستای ارتقای ایمنی و حتی موارد آموزشی نیز می‌توانیم مشارک کنیم.

وی با اشاره به محدودیت تولید اتوبوس داخلی و نیز تلاش برای از سرگیری واردات ناوگان مورداستفاده راهداری در اردیبهشت‌ماه سال جاری، افزود: نوسازی و بازسازی ناوگان بار و مسافر نیز مورد توجه است؛ سن ناوگان باری تا ۶۰ سال نیز می‌رسد و به دلیل عدم تفاوت در نرخ کرایه‌ها، مالکان نیز رغبت چندانی به نوسازی ندارند.

دادخواه اضافه کرد: یکی از دلایل پایین بودن کیفیت آسفالت فشاری است که برای بهره‌برداری هرچه زودتر یک محور اعمال شده و این محور به همان صورت تحول راهداری می‌شود. کمبود اعتبارات باعث شده به‌جای آنکه دو لایه یا سه لایه آسفالت شود، جاده با یک لایه افتتاح شده و تردد خودروهای سنگین به آن آسیب بزند که نمونه آن کمربندی جدید خمینی‌شهر است.

مشارکت با شرکت‌های بزرگ برای ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها

همچنین حسین حسین‌زاده، مسئول جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان اصفهان در این نشست گفت: این جمعیت ملی و غیرانتفاعی بوده و با اهداف ششگانه خود سعی در کاهش هزینه ترافیک و جانباختگان تصادفات دارد.

وی افزود: بررسی‌های اسنادی برای ایمنی راهها و کشف علل و عوامل تصادفات و همچنین حساس‌سازی مردم و مسئولین نسبت به هزینه‌های تصادف دو هدف از این اهداف است.

حسین‌زاده گفت: حدود ۱۸ هزار نفر در یک سال به دلیل حوادث رانندگی در کشور فوت می‌شوند بنابراین نیاز است مردم و مسئولین را راجع به هزینه‌های مادی و معنوی تصادفات جاده‌ای حساس و آگاه کنیم.

وی تاکید کرد: حوزه مسئولیت اجتماعی یکی از شاخص‌ترین اقدامات در بزرگترین شرکت‌های دنیاست بنابراین سعی می‌ننیم ظرفیت‌های موجود اما ناپیدا استان را برای نقش‌آفرینی در این حوزه احصا کنیم. تاکنون با رایزنی‌هایی که با اتاق بازرگانی اصفهان شده، مطالبه‌گری لازم را از فعالان دومین استان صنعتی کشور داشته‌ایم.

مسئول جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان اصفهان ادامه داد: آموزش و ارتقای سطح سواد ترافیکی مردم، فشار به سازندگان خودرو برای ارتقای تولیدات و مطالبه‌گری از مسئولان برای ایفای وظایف مهم در حوزه ایمنی حمل‌ونقل دیگر اهداف این جمعیت است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1759274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =