برشی از خاطرات هاشمی/ هشدار سیدحسن خمینی درباره «جنجال فاش شدن شکنجه متهمان قتل‌های زنجیره‌ای»

عصر حسن‌آقا خمینی آمد. گفت، آزادشدن جمعی از متهمان قتلهای زنجیره‌ای و فاش‌شدن شکنجه آنها و اعترافات نادرست تحت فشار و برگشت آنها به داخل وزارت [اطلاعات]، باعث جار و جنجال وسیعی خواهد شد و قاعدتاً باید مرتکبان این ظلم را مجازات‌کرد. دو نفر از آنها، با ایشان ملاقات‌کرده و سرگذشت رقت‌بار خودشان را گفته‌اند.

  • به گزارش خبرآنلاین ،در بخشی از خاطرات جمعه ٩ اردیبهشت ١٣٧٩هاشمی رفسنجانی آمده است :

  • صبح تا ساعت یازده و نیم، در خانه مطالعه کردم. برای اقامه [نماز] جمعه به دانشگاه تهران رفتم.هر دو خطبه در مورد مسایل روز بود و سیاسی و شاید تُند و در جهت تأیید اظهارات رهبری و محکومیت لیبرال‌ها و ضدانقلاب و چپ‌ها.

  • عصر حسن‌آقا خمینی آمد. گفت، سخنرانی امروز در نمازجمعه تُند بوده و دوم خردادی‌ها را عصبانی کرده است. گفتم، از دولت هم حمایت کردم. تعدادی از کتاب‌های جدید چاپ شده آثار امام [خمینی (ره)] را آورد. از تُند شدن اختلافات دو جناح و عصبانی‌بودن دوم‌خردادی‌ها از تعطیلی مطبوعات‌شان، اظهار نگرانی نمود.گفت، آزادشدن جمعی از متهمان قتلهای زنجیره‌ای و فاش‌شدن شکنجه آنها و اعترافات نادرست تحت فشار و برگشت آنها به داخل وزارت [اطلاعات]، باعث جار و جنجال وسیعی خواهد شد و قاعدتاً باید مرتکبان این ظلم را مجازات‌کرد. دو نفر از آنها، با ایشان ملاقات‌کرده و سرگذشت رقت‌بار خودشان را گفته‌اند.از من خواست، فکری برای کم‌کردن اختلافات بکنم.گفت، مسأله [کنفرانس] برلین و [تعطیلی] مطبوعات [طرفدار دولت]، باعث شده که گروه‌های دوم خردادی، اختلافات داخلی خودشان را کنار بگذارند و منسجم شوند. خبر داد که روزنامه صبح امروز، بنا دارد روزنامه جدیدی به نام «بهار» منتشرکند.

  • بحران اصلاحات ارضی زیمبابوه ادامه دارد. انگلیس، ادامه‌کمک خود به [رابرت] موگابه، [رییس‌جمهور زیمبابوه] را مشروط به دست‌کشیدن از فشار روی زمین‌داران سفیدپوست کرده است. در فیلیپین، گروه ابوسیاف، جمعی را گروگان گرفته است.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1760289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =