تاسیس اولین کارخانه تولید تراشه آلمان با بودجه ۱۱ میلیارد دلاری!

دیجیاتو نوشت: طبق گزارش‌های منتشر شده، ظاهراً TSMC قصد دارد با همکاری برخی شرکای خود، مانند شرکت بوش (Bosch) با انجام یک سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد دلاری، اولین کارخانه تراشه‌سازی کشور آلمان را در ایالت آزاد زاکسن (Saxony) تاسیس کند.

علاوه بر TSMC و بوش، شرکت‌های دیگری مانند ان‌ایکس‌پی (NXP Semiconductors) و اینفینئون (Infineon Technologies AG) نیز در این سرمایه‌گذاری سهم خواهند داشت. منابع بلومبرگ، حداقل بودجه این سرمایه‌گذاری را ۷ میلیارد یورو (۷.۷ میلیارد دلار) و کل سرمایه‌گذاری آن را احتمالاً نزدیک به ۱۰ میلیارد یورو (۱۱ میلیارد دلار) گزارش کرده‌اند.

با این حال، ظاهراً تصمیم نهایی هنوز گرفته نشده و این برنامه‌ها ممکن است تغییر کنند.

برنامه TSMC برای ساخت کارخانه در آلمان

در حالی که شرکت‌های دیگر و وزارت اقتصاد آلمان هنوز در این رابطه، بیانیه‌ای منتشر نکرده‌اند، «نینا کائو»، سخنگوی TSMC بدون اشاره به جزئیات خاصی گفت که این شرکت همچنان در حال ارزیابی امکان ساخت یک کارخانه در اروپا است.

«مارک لیو»، رئیس TSMC بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان نیز سال ۲۰۲۱ به سهامداران این شرکت گفته بود که سازنده تراشه ارزیابی‌های خود در مورد راه‌اندازی خط تولید در آلمان، به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، آغاز کرده است. در آن زمان همچنین گفته شده بود که این کارخانه اروپایی روی تراشه‌های بخش خودرو تمرکز می‌کند.

این گزارش در حالی منتشر شده که اتحادیه اروپا تلاش دارد تا سهم خود از تولید جهانی نیمه‌هادی‌ها را تا سال ۲۰۳۰ دو برابر کند و به همین دلیل، ۴۰ درصد از بودجه پروژه‌های مشابه در آلمان را توسط یارانه‌ها تأمین می‌کند. در ماه آوریل، اتحادیه اروپا پس از اختلالات به‌وجود آمده در طول همه‌گیری کووید-۱۹ و همچنین تشدید تنش‌های بین ایالات متحده و چین، قانون تراشه (Chips Act) را برای تقویت تولید داخلی تصویب کرد. تنش‌های بین‌المللی که باعث شدند «وارن بافت»، تقریباً تمام سهام خود در TSMC را بفروشد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1762267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =