تهران امروز نوشت:

بیش از 10 روز از آغاز بازگشایی مدارس می‌گذرد اما هنوز وعده پرداخت یارانه 60 میلیارد تومانی بلیت مترو که معاون عمرانی استاندار تهران قول داده بود روز اول مهر به حساب این شرکت واریز می‌شود، تحقق نیافته است و حساب رسمی مترو خالی است اما خالی بودن حساب رسمی مترو در بانک ملی شعبه مرکزی و تاکیدهای مکرر مسئولان دولتی مبنی بر واریز نمودن یارانه مترو، ناخود آگاه این شبهه را در اذهان به وجود می‌آورد که مبادا یارانه مربوط به مترو تهران به سرنوشت 3 هزار میلیارد تومان مبلغ اختلاس شده دچار شده باشد و به جای واریز شدن در حساب رسمی مترو به حساب دیگری به صورت «کاملا ناعامدانه» واریز شده است.


خلف وعده دولت در پرداخت یارانه مترو در حالی صورت می‌گیرد که دولت نهم و دهم خود را مفتخر به خدمت‌رسانی به مردم می‌داند اما این امروز و فردا کردن برای پرداخت یارانه مترو تهران و تاخیر چند ماهه در پرداخت آن فقط موجب افزایش فشار بر مردم محرومی می‌شود که پس از هدفمندی یارانه‌ها چاره‌ای جز استفاده از مترو ندارند.


این درحالی است که دبیر شورای عالی ترافیک در آخرین اظهارنظرها در خصوص پرداخت یارانه مترو گفته بود «کمک‌های دولت به توسعه حمل‌ونقل عمومی نسبت به سال گذشته پنج برابر شده است.» مجتبی شفیعی در حالی توسعه حمل‌ونقل عمومی را «اولویت کاری» دولت عنوان می‌کند که تا کنون جز خلف وعده در این‌باره چیزی عاید مسئولان شهرداری و شهروندان تهرانی نشده است.


این اظهارنظرها در حالی بیان می‌شود که نمایندگان مردم درخانه ملت نیز از تکرار مکررات مسئولان دولتی به تنگ آمده‌اند و رسما در قبال این برخوردها موضع گرفته‌اند. رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با انتقاد از برخوردهای سیاسی دولت با مترو تهران، می‌گوید:‌اگر چه بر اساس قانون بودجه سال 90 دولت باید یارانه مترو را از آغاز امسال پرداخت می‌کرد اما با امروز و فردا کردن مسئولان دولتی و پرداخت نکردن این یارانه، دولت از تکلیف قانونی خود تخلف کرده است.

محمد حسین مقیمی با بیان اینکه پرداخت نکردن یارانه مترو بدترین تصمیمی بود که دولت می‌توانست بگیرد، افزود: با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، مترو به مهم‌ترین وسیله حمل‌ونقل اقشار کم‌درآمد جامعه تبدیل شده است و هر گونه کم‌کاری در قبال آن خواه یا ناخواه موجب فشار بیشتر به مردم کم درآمد و طبقه محروم می‌شود.


عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه جابه‌جایی هزاران مسافر در هر ساعت از فعالیت روزانه مترو، نشان از اهمیت این وسیله در حمل‌ونقل شهری تهران دارد، تاکید کرد: مردمی که به‌واسطه کمبود قطار یا مشکلات فنی مترو مجبور هستند در مترو از سر و دوش هم بالا بروند، مطمئنا وقتی به محل کار یا منزل خود می‌رسند دیگر توان کافی برای کار نخواهند داشت و نباید از آنان انتظار خوش خلقی داشت.

 


مترو متعلق به مردم است


نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی یک روز تاخیر در پرداخت یارانه بلیت مترو یعنی فشار عموم مردم و ضعیف‌ترین اقشار جامعه،گفت: کسانی که از مترو استفاده می‌کنند مثل مدیران و وزرا نیستند که از ماشین دولتی و شخصی استفاده کنند بلکه مترو مورد استفاده عامه مردم است.وی تصریح کرد: اگر واقعا خدمتگزار مردم هستیم، کجا بهتر از مترو برای خدمت به مردم وجود دارد؟! بعد از سلامت و نان مردم موضوع حمل‌ونقل و مترو بخش‌هایی است که باید در اولویت اختصاص اعتبارات قرار گیرد.


مقیمی تاکید کرد: ملاک اینکه تشخیص دهیم مسئولان خدمتگزار مردم هستند یا نه، این است که ببینیم به خواسته‌ها و نیازهای مردم چگونه رسیدگی می‌شود. در این میان باید مسئولان یارانه‌های حمل‌ونقل عمومی را برای حمایت از عامه مردم بپردازند، اگر نپردازند چه طور می‌توانند خود را خدمتگزار مردم بدانند؟!

حساب رسمی مترو خالی است


مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو نیز با اعلام شماره حساب بانک ملی مترو تهران می‌گوید:‌تاکنون پولی به حساب رسمی مترو به شماره 060-0107298444007 نزد بانک ملی شعبه مرکزی واریز نشده است. این در حالی است که معاون عمرانی استاندارهمچنان اصرار دارد این پول واریز شده است.


اما محمد قلی‌ها مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروتهران و حومه با تاکید بر اینکه تاکنون ریالی یارانه بابت بلیت مترو پرداخت نشده است، گفت: بعد از انتشار خبر واریز یارانه بلیت مترو از سوی استانداری، موضوع را پیگیری کردیم و دیدیم هیچ پولی به این حساب واریز نشده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بیان کرد: مسئولان مربوطه اعلام کنند پول به کدام حساب واریز شده تا پیگیری کنیم. وی تصریح کرد: وقتی پول نباشد نمی‌توانیم قطعه خریداری کنیم و تعمیر و نگهداری دچار مشکل می‌شود.

47301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ؟!؟! IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    2 0
    حساب مترو خالی است!!؟؟؟!! اين طور كه شما ميگيد خلي نبوده خاليش كردن!!!