۰ نفر
۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸

همایش دو روزه‌ حافظ مرکز فرهنگی شهرکتاب با همکاری دانشگاه حافظ شیراز و موسسه‌ دانش‌نامه‌ فارس و به مناسبت یاد روز حافظ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، این همایش با عنوان «هم‌زمان و در زمان با حافظ» در روزهای دوشنبه 18و سه‌شنبه‌ 19مهر ساعت 15با حضور اصحاب اندیشه، ادب و هنر برگزار می‌شود.
 
در این همایش، به چگونگی شناخت حافظ در زمانه‌ خود و این‌که در زمانه‌ ما حافظ چگونه شناخته می‌شود بررسی تطبیقی صورت می‌گیرد.

در روز نخست این همایش، دکتر رضا داوری‌اردکانی درباره‌ «تثلیث زبان، هنر و اندیشه در شعر حافظ»، دکتر غلامحسین ابراهیمی‌دینانی درباره‌ «حافظ به روایت حافظ»، دکتر سعید حمیدیان درباره‌ «سخنی درباره‌ سمبولیسم حافظ» و دکتر حسن بلخاری در باب «عکس رخ یار» سخن می‌گویند.

روز دوم همایش با سخنان دکتر ضیاء موحد درباره‌ «زبان حافظ» آغاز می‌شود و آنگاه دکتر فرزان سجودی درباب «نقش رمزگان مکان در پویایی معنایی غزلیات حافظ»، دکتر مریم حسینی درباره‌ «مارپیچ عرفانی در سلوک حافظ»، دکتر حمیدرضا شایگان‌فر درباره‌ «بررسی ساختاری اولین غزل حافظ» و اعظم حیدری درباره‌ «آشنایی‌زدایی در شعر حافظ» سخن می‌گویند.
 
این برنامه با تک‌نوازی هنرمندان موسیقی همراه است. روز چهارشنبه
20مهر که به درس‌گفتارهایی درباره‌ عطار اختصاص دارد، دکتر نسرین فقیه‌ملک مرزبان درباره‌ «عشق در غزلیات عطار و حافظ» سخن می‌‌گوید.
 
علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =