اردوغان: از کشورهای حوزه خلیج فارس تشکر خواهم کرد

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری ترکیه پنج‌شنبه گفت که کشورهای حوزه خلیج فارس اخیرا کمک مالی به ترکیه کرده‌اند که برای مدت کوتاهی به کاهش بار بانک مرکزی ترکیه و بازارها کمک کرد.

به نوشته روزنامه رای الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به سی ان ان ترک گفت: اقتصاد، سیستم بانکی و مالی ما بسیار قوی است. در عین حال، برخی از کشورهای خلیج فارس و برخی دیگر پول به سیستم بانکی ما واریز کرده‌اند. اخیراً این اتفاق افتاد که باری را از دوش بانک مرکزی و بازار برداشت حتی اگر برای مدت کوتاهی باشد.

وی در این مصاحبه افزود: «بعد از انتخابات روز یکشنبه، خواهید دید که این رهبران چگونه به اینجا می‌آیند و چگونه برای تشکر از آنها دیدار خواهم کرد».

اردوغان که به دنبال تمدید حکومت دو دهه‌ای خود در انتخابات روز یکشنبه است، نام کشورها را ذکر نکرد و مشخص نکرد که ترکیه چه زمانی و چه میزان بودجه دریافت کرده است.

آنکارا در سال‌های گذشته حدود ۲۸ میلیارد دلار از قراردادهای مبادلات ارزی با امارات متحده عربی، قطر، چین و کره جنوبی به دست آورد که گمان می‌رود بیشتر آن در ذخایر بانک مرکزی ترکیه باشد.

وجوه خارجی کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی ترکیه را جبران کرد.

ذخایر با یک سیاست غیر متعارف طی سال‌ها با هدف تثبیت لیر که در معرض یک سری سقوط‌های ناشی از کاهش نرخ‌های بهره در مواجهه با تورم فزاینده قرار گرفت، تا حدی تخلیه شد.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1770337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =