پیکر آیت الله مجلسی فردا در اصفهان تشییع می‌شود

پیکر آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی که از نوادگان علامه مجلسی صاحب کتاب بحارالانوار است، فردا از مدرسه صدر بازار به سمت مقبره علامه مجلسی تشییع و در این مکان خاکسپاری می شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، پیکر آیت‌الله حاج میرزا محمدتقی مجلسی که در سن ۹۴ سالگی درگذشت، فردا از مدرسه صدر بازار به سمت مقبره علامه مجلسی تشییع و در این مکان خاکسپاری می شود.

آیت الله مجلسی از مجتهدین و علمای بزرگ شیعه و از نوادگان علامه محمدباقر مجلسی صاحب کتاب بحارالانوار است که در سال ۱۳۴۲ با کسب اجازه اجتهاد از مراجع عالیقدر شیعه به ایران مراجعت و سال‌ها استاد حوزه‌های علمیه خرم آباد (بنا به درخواست آیت الله کمالوند) و قم بود و پس از آن بنا بر اصرار جمعی از فضلا و با عنایت به نیاز مبرم به حضور وی در حوزه علمیه اصفهان آمد.

او در مدرسه علمیه صدر و مجمع جویندگان فقه جعفری به تدریس مباحث خارج فقه و اصول پرداخت و امامت جماعت مسجد کازرونی خیابان عباس آباد را بر عهده داشت.

وی از شاگردان آیات عظام حاج سید محمدحسین بروجردی، حاج سید محمدتقی خوانساری، حاج سید محمود شاهرودی، حاج میرزا عبدالهادی شیرازی، حاج سید محسن حکیم، حاج سید ابوالقاسم خویی و حاج میرزا ش هاشم آملی در حوزه‌های قم و نجف بود و در سال ۱۳۴۲ با کسب اجازه اجتهاد از مراجع عالیقدر شیعه و اساتید عظامشان که بعضی از آنها در ابتدای کتاب اصول فقه به طبع رسیده است، به ایران مراجعت کرد و سال‌ها استاد حوزه‌های علمیه خرم‌آباد و قم بود.

مراسم ترحیم آیت الله مجلسی نیز نیز سه‌شنبه ۹ خرداد ماه ساعت ۸:۳۰ الی ۱۱ صبح در مسجد جامع اصفهان برگزار می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1771298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =