دانش آموزان در مدارس فرانسوی از این به بعد فقط می توانند هفته ای یکبار با غذای خود از سس گوجه فرنگی یا کچآپ استفاده کنند.

یونایتد پرس گزارش داد: دولت فرانسه اعلام کرد قرار دادن کچآپ و سس گوجه فرنگی کنار غذای دانش آموزان در مدارس از این به بعد ممنوع شده و فقط به طور محدود دانش آموزان می توانند با سیب زمینی آنهم به میزان بسیار کم و تنها هفته ای یکبار از آن استفاده کنند.این قانون از زمان تصویب آن در کافه تریاهای مدارس و دبیرستانها و کالج ها قابل اجرا شده است. لس آنجلس تایمز به نقل از مقامات فرانسوی گزارش داده که خوردن سیب زمینی سرخ کرده با سس گوجه فرنگی و کچآپ تنها یکبار در هفته مجاز خواهد بود!

این قانون با هدف تحت فشار قرار دادن دانش آموزان برای حفظ سلامت خود تنظیم شده است. گفتنی است نسل جدید با خوردن غذاهای فست فود و متعلقات آن مانند سس و کچآپ دچار اضافه وزن شده و بیم آن می رود که نسل جدید از نظر سلامتی دچار مشکل شوند.برونو لماری وزیر کشاورزی و غذای فرانسه در این باره می گوید مردم فرانسوی باید برای مردم جهان الگوی خوبی باشند و غذای فرانسوی نیز باید در رده های بالا از نظر سلامت قرار گیرد.جکوئیز هازان رییس انجمن اولیاء و مربیان فرانسه ضمن تقدیر از تصویب چنین قانونی گفت ممنوعیت خوردن سس در مدارس اولین قدم برای تصویب مجموع قوانین غذایی در مدارس فرانسوی است که به سلامت جوانان و نوجوانان فرانسوی کمک زیادی می کند.در قانون جدید همچنین تصریح شده با هر نوع غذا باید سبزی و میوه نیز سرو شود تا دانش اموزان فرهنگ غذایی خود را تغییر دهند.

 

/5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    5 1
    درود بر دولت فرانسه که انقدر به فکر سلامتی دانش آموزان کشورشه.
  • مهشید IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    2 0
    سلام به دوستان این قانون ها رو تو ایرانم اجرا کنند خوبه؛