حوادث ایران در سه شنبه 19 مهر 1390

 افراد ناشناس پرونده های تحصیلی یک مدرسه در گرمی مغان را آتش زدند

ایرنا نوشت:افراد ناشناس با ورود به مدرسه ای در بخش موران از توابع شهرستان گرمی مغان، پرونده های تحصیلی را به آتش کشیدند
معاون فرماندار گرمی گفت: فرد یا افراد ناشناسی در زمانیکه آموزشگاه مدرس مرکز بخش موران تعطیل بوده، با شکستن پنجره یکی از کلاسها، به داخل مدرسه وارد شده و پرونده ها و مدارک تحصیلی دانش آموزان را در داخل یکی از اتاقها به آتش کشیده اند. قادر دهقان در بازدید از محل حادثه گفت: هیچ یک از امکانات و لوازم مدرسه به سرقت نرفته و به نظر می رسد افراد خاطی قصد معدوم کردن مدارکی را داشته اند.
علی منصوری زاده معاونت پرورشی و فرهنگی مدیریت آموزش و پرورش گرمی هم با اشاره به اینکه در آموزشگاه مدرس مرکز بخش موران 40 دانش آموز در مقطع متوسطه در حال تحصیل هستند گفت: پیگیریهای لازم برای شناسایی عوامل این حادثه ادامه دارد. علی بهشتی بخشدار موران هم از تعلل مسئولین آموزشگاه در گزارش سریع و به موقع حادثه به بخشداری و مقامات ذیربط انتقاد کرد و گفت: وجود ساختمان مستهلکی در مقابل بخشی از ساختمان آموزشگاه مدرس، باعث دیده نشدن ورود عوامل حادثه از طریق پنجره به داخل مدرسه شده است. موران، بخش مرزی شهرستان گرمی است که روستای 'ظاهر' مرکز آن است. 

 

 

نیش زنبور به مرگ مردی در نکا انجامید

ایرنا نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان نکا، از مرگ مردی 42 ساله با نیش زنبور خبر داد.
سرهنگ' اسماعیل فتحی ' روز سه شنبه افزود: مرگ این مرد نکایی روز گذشته و در منطقه جنگلی، تحت پوشش ماموران انتظامی پاسگاه «پی رجه» شهرستان نکا اتفاق افتاده است. وی بیان داشت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر بروز این اتفاق، نیروی انتظامی وارد عمل شد و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار داد.
سرهنگ' فتحی ' ادامه داد: این جسد توسط چند جوان در هنگام چیدن قارچ، پیدا شد که این افراد، اطلاع رسانی اولیه را انجام دادند. به گفته سرهنگ فتحی، در بررسی های اولیه توسط عوامل اورژانس علت مرگ، نیش زنبور وحشی اعلام شده است که پرونده برای بررسی و تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار دارد. این اتفاق در جنگل‌های پی‌رجه نکا رخ داد و متوفی ساکن روستای نیم چاه از بخش مرکزی دهستان قره طغان ،متاهل و دارای سه فرزند است.

 

 

پیگیری مرگ دانشجوی امیرکبیر/ اسکان در نمازخانه بهتر از خارج رفتن بود

خبرگزاری مهر نوشت: رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم از در دست بررسی بودن علت فوت دانشجوی دختر دانشگاه امیرکبیر خبر داد و گفت: اگر سهل انگاری شده باشد وزارت علوم پیگیری می ‌کند.
کیوان مرادیان با اشاره به فوت دانشجوی دانشگاه امیرکبیر، با تاکید بر اینکه این دانشگاه مسئولیتی در قبال ارائه خوابگاه به دانشجویان نوبت دوم ندارد و این دانشجویان باید تمام هزینه تحصیل خود را بپردازند، اضافه کرد: مرحومه زنگنه هم دانشجوی شبانه دانشگاه امیرکبیر بود که مسئولیتی در قبال ارائه خوابگاه از سوی این دانشگاه به وی وجود نداشت.
وی ادامه داد: مرحومه زنگنه، دانشجوی دوره شبانه دانشگاه امیرکبیر بوده است و خوابگاه به وی اختصاص نمی‌یافت، هر چند حرکت دانشگاه (در عدم ارائه خوابگاه) مثبت بوده اما در اجرا مشکل به وجود آمده است.وی با بیان اینکه وزارت علوم از دانشگاهها نمی‌خواهد به دانشجوی دوره شبانه تسهیلات بدهند، گفت: دانشگاه این وظیفه را ندارد که به این دانشجویان اسکان دهد زیرا در تعهدات دانشگاه نیست.
مرادیان در پاسخ به این پرسش که آیا اسکان دادن دانشجوی شبانه در نمازخانه دانشگاه قانونی است یا خیر، اظهار داشت: به هر حال، به جای رفتن به خارج از کشور می توانند از ظرفیت داخلی دانشگاهها استفاده کنند. رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه قانون دانشگاه را از دادن خوابگاه به دانشجویان شبانه منع نکرده، اضافه کرد: هر چند قانون دانشگاه را از دادن خوابگاه به دانشجویان شبانه منع نکرده اما آنها را هم ملزم به این کار نکرده است. 

 

 

ارتفاعات هزار کرمان سفید پوش شد

خبرگزاری مهر نوشت: ارتفاعات کوههای هزار کرمان در پی بارندگیهای اخیر در این استان برای نخستین بار در سال جاری سفید پوش شد.
بر اثر تحولات آب و هوایی در هفته اخیر در استان کرمان نخستین بارشهای پائیزی استان کرمان را در برگرفت. در پی بارندگی در شهرستانهای مختلف استان کرمان کشاورزان و روستائیان استان پس از شش ماه خشکسالی مداوم از بروز بارندگی ها خوشحال شده اند. همچنین ارتفاعات کوههای هزار کرمان که مرتع ترین کوههای استان محسوب می شوند نیز پوشیده از برف شده است.
بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان کرمان بارندگی های کرمان از امروز به اتمام می رسد و در عصر سه شنبه آسمان کرمان صاف خواهد شد و در پی آن میزان دمای استان کاهش خواهد یافت.

 

 

تأخیر هفت ساعته نخستین پرواز زائران حج تمتع در مشهد

واحد مرکزی خبر نوشت: مسافران نخستین پرواز حج تمتع خراسان رضوی بعد از هفت ساعت تأخیر مشهد را به مقصد جده ترک کردند. پرواز شماره 5084 شرکت هواپیمایی ماهان که قرار بود ساعت چهارده و سی دقیقه مسافران را به مقصد جده ببرد به علت نقص فنی در جده متوقف شد و در ساعت20 دیشب به مشهد رسید. 430 مسافر این پرواز پس از هفت ساعت سرگردانی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ساعت 21 و 30 دقیقه دیشب مشهد را به مقصد جده ترک کردند.
 

 

 

ماجرای زورگیری از مسافر جوان در مشهد

روزنامه خراسان نوشت: راننده مسلح یک دستگاه خودروی سواری پراید در پوشش مسافرکشی، با تهدید اسلحه پول های یکی از مسافرانش را ربود و متواری شد.
جوان 26 ساله و متاهلی که به عنوان مسافر سوار یک خودروی مسافرکش شخصی در بولوار دانشجوی مشهد شده بود در تشریح ماجرای این زورگیری گفت: ساعت 10صبح چند روز پیش در بولوار دانشجو منتظر تاکسی بودم تا خودم را به منزلم واقع در شهرک صابر (انتهای کوی آب و برق) برسانم. در همین حال یک خودروی سواری پراید که راننده آن مردی حدود 35 ساله بود، در مقابلم ترمز کرد و گفت: ایستگاه آخر می روی؟ (شهرک صابر) که من پاسخ مثبت دادم و با اطمینان در صندلی جلو نشستم اما وی در بین راه با این که مسافران دیگری نیز منتظر تاکسی بودند، کسی را سوار نکرد و به سرعت به راه خود ادامه داد. تا این که از بالای پل دانشجو عبور کردیم و دیدم که راننده پراید سرعت خودرو را کم کرد و از اولین دوربرگردان شروع به دور زدن کرد، وقتی این اقدام او را دیدم، متعجب شدم و گفتم: کجا می روید. من می خواهم به شهرک صابر (انتهای بلوار صیادشیرازی) بروم ولی شما چرا دور زدی، که در این هنگام با لحن تندی گفت: خفه شو، تو کریستال می فروشی و باید تو را تحویل پاسگاه بدهم. از این حرفش خشکم زد و گفتم: اشتباه می کنی آقا، من یک کارگر ساده ام که با پول حلال خرج خانواده ام را فراهم می کنم شاید اشتباه گرفته ای و او پاسخ داد: نخیر اصلا اشتباه نگرفته ام، تو یک کریستال فروش عوضی هستی که بچه های مردم را بدبخت می کنی.
وی ادامه داد: در حالی که دیگر اصلا به حرف هایم گوش نمی داد، رو به او کردم و گفتم: حالا چرا از این دوربرگردان دور می زنی مگر این جا پاسگاه پلیس است که می خواهی مرا تحویل دهی، که او پاسخ داد: بله، روبه روی پل پاسگاه پلیس است و الان تحویلت می دهم تا حسابی حال تو را جا بیاورند. در جوابش لبخند تلخی زدم و گفتم: جناب تا چند سال پیش آن جا یک کلانتری بود و الان مرکز ترخیص خودرو است و پاسگاه پلیس هم به بولوار شهیدبرونسی انتقال پیدا کرده است.
این مرد مالباخته ادامه داد: او گویا اصلا آدرس پاسگاه را نمی دانست و می خواست مرا بترساند و من آن موقع متوجه این موضوع نشدم و با زبان خودم آدرس پاسگاه را به او گفتم و وی با قفل کردن درهای خودرو از زیر پل آب و برق دور زد و از سمت انتهای آب و برق با گذشتن از کوی تجریش وارد بولوار شهید برونسی شد. در بین راه رو به او کردم و گفتم: مگر شما چه کاره اید که مرا می خواهی تحویل پاسگاه بدهی که پاسخ داد: مامورم. از او خواستم کارت شناسایی اش را نشان بدهد تا مطمئن شوم مامور است ولی او گفت: این فضولی ها به تو نیامده است و به سرعت اسلحه ای را از جیب کاپشنش در آورد و به طرفم نشانه گرفت و گفت اگر بلبل زبانی کنی همین جا شلیک می کنم و جسدت را یک جا چال می کنم.
راستش را بخواهید وقتی اسلحه او را دیدم ترس زیادی تمام وجودم را در بر گرفت و دیگر دم نزدم. او از بولوار برونسی گذشت و از روی پل نمایشگاه هم عبور کرد، وارد جاده قدیم قوچان شد و وقتی سوال کردم که کجا مرا می بری، من زن و بچه دارم و آن ها الان منتظرم هستند، پاسخ داد خب حالا که زن و بچه داری می توانم برایت یک کاری بکنم و آزادت کنم خب بگو ببینم چقدر پول داری؟ پاسخ دادم: من یک کارگر ساده ام الان همه موجودی ام 70 هزار تومان است که می خواستم بروم در بانک کوی آب و برق قسط وامم را بدهم.
او وقتی دید این مقدار پول همراهم است، مرا به اراضی کشاورزی روستای کاظم آباد در جاده قدیم قوچان برد، در آن جا هیچ موجود زنده ای پر نمی زد، با یک دست اسلحه در دست گرفت و با دست دیگر جیب هایم را جست و جو کرد. 70 هزار تومان پول بی زبان را برداشت و مرا در آن جا رها کرد و سپس به سرعت پشت خودرو نشست و با یک تیک آف و راه انداختن گرد و خاک بسیار گریخت و من با وجود این همه گرد و خاک در صدد یادداشت پلاک خودرو بر آمدم اما شدت گرد و خاک به حدی بود که هیچ چیزی را نتوانستم ببینم.از این جوان مالباخته پرسیدم: چرا در بین راه سر و صدا نکردی تا مردم متوجه شوند؟ پاسخ داد: درهای خودرو را قفل کرده بود و شیشه ها هم بالا بود، اول این که جرات نمی کردم سر و صدا کنم و دوم اگر هم سر و صدا راه می انداختم کسی متوجه آن نمی شد.
او در پاسخ به این که نباید تن به خواسته این فرد زورگیر می دادی، چرا که ممکن بود اسلحه اش قلابی باشد، گفت: اسلحه اش بسیار شبیه اسلحه واقعی بود و من در آن لحظه که او اسلحه را به طرفم نشانه گرفته بود به یاد همسر و فرزند خردسالم افتادم و گفتم اگر یک لحظه شلیک کند، بچه ام یتیم می شود و بهتر است از خیر پول ها بگذرم.مالباخته در پاسخ به این که چرا شکایت نکردی، افزود: هیچ ردی از او و حتی شماره پلاکش را ندارم، من یک کارگرم و اصلا فرصت نمی کنم که دنبال پاسگاه و دادگاه بروم ولی از مردم و مسافران می خواهم که سوار هر خودرویی نشوند.

 

 

دستبرد میلیونی راننده خیانتکار، به اموال صاحبکار میلیاردر

روزنامه خراسان نوشت: تحقیقات سه ماهه پلیس برای به دام انداختن راننده خیانتکاری که نقشه دزدیدن خودرو و میلیون ها تومان پول از صاحب کار ثروتمندش را عملی کرده بود، به دستگیری وی در جاده چالوس انجامید.
اواسط تیرماه پرونده ای با موضوع سرقت روی میز کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت که بر اساس آن راننده مردی ثروتمند اموال با ارزش صاحب کارش را غارت کرده و متواری شده بود. شاکی که مردی مسن و مالک یک کارخانه بزرگ است در این باره به مأموران گفت: «از مدتی قبل به دنبال مرگ همسرم به تنهایی زندگی می کنم. چون رانندگی برایم مشکل است از 6 ماه قبل جوانی به نام حمید را به عنوان راننده استخدام کردم. او جوان خوبی به نظر می رسید و در مدت کوتاهی اعتمادم را نسبت به خود جلب کرد. او که خودروی سانتافه ام را در اختیار داشت کارهای بانکی ام را انجام می داد و از همه اسرار زندگی ام با خبر بود. به همین دلیل در طبقه پایین خانه ام یک اتاق به او دادم تا همیشه در دسترس باشد»
این مرد ادامه داد: چند روز قبل چکی به مبلغ 23 میلیون تومان به حمید دادم تا آن را نقد کند اما وقتی برگشت گفت صاحب چک در حسابش موجودی ندارد. من هم حرفش را باور کردم اما فردای آن روز وقتی سراغ حمید رفتم او در اتاقش نبود. در همین حال با در نیمه باز کمدی که وسایل با ارزشم را در آن نگهداری می کردم مواجه شدم و فهمیدم کاسه ای زیر نیم کاسه است. حدود 4 میلیون تومان چک پول از آن جا سرقت شده بود و از حمید و خودروی سانتافه ام هم خبری نبود. این طور بود که فهمیدم راننده ام به من خیانت کرده و با خودرو و پول هایم فرار کرده است.
در پی ثبت این شکایت، افسران آگاهی برای به دام انداختن راننده خیانتکار به تکاپو افتادند اما او هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود و از سویی صاحبخانه نیز اطلاعات چندانی از وی در اختیار نداشت. در چنین شرایطی مشخصات خودروی مسروقه در اختیار واحدهای گشتی پلیس در سراسر کشور قرار گرفت تا از این طریق جوان سارق به دام بیفتد. سه ماه از وقوع این سرقت می گذشت و مأموران هم چنان در دستگیری راننده فراری ناکام بودند تا این که خبر رسید حمید سوار بر خودروی مسروقه در جاده چالوس شناسایی و دستگیر شده است.
با انتقال حمید به تهران وی در بازجویی های فنی اتهام سرقت اموال مرد ثروتمند را بر عهده گرفت و پرونده اتهامی اش با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه 1156 مجتمع قضایی بعثت ارسال شد.در جلسه محاکمه که صبح دیروز به ریاست قاضی محمدرضا گیوکی برگزار شد حمید به دفاع از خود پرداخت و گفت: صاحب خانه مرد خوبی بود و به من اطمینان داشت. چند ماه برای او کار کردم اما دیگر خسته شده و به فکر کار دیگری بودم تا این که او چک 23 میلیونی را به من داد. من هم وسوسه شدم تا چک را برای خودم بردارم. به این ترتیب نیمه های شب در حالی که پیرمرد خواب بود سراغ پول هایی که او در خانه نگه می داشت رفتم و آن ها را هم برداشتم و سوار بر سانتافه از آن جا فرار کردم. در این سه ماه به شمال کشور رفتم و در آن جا خانه ای کرایه کردم اما خیلی زود پول هایم تمام شد و باز هم دچار مشکل شدم. روز دستگیری تصمیم داشتم به تهران بیایم تا از خانواده ام پول بگیرم ولی مأموران من را دستگیر کردند.در پی اظهارات این متهم، مقرر شد قاضی در وقت قانونی رأی خود را اعلام کند.

 

 

کلاهبرداری های «مردان نامرئی» این بار با سایت های جعلی

روزنامه خراسان نوشت: «مردان نامرئی» با ایجاد سایت های جعلی و به بهانه فروش کارت شارژهای تلفن همراه، شگرد جدیدی از کلاهبرداری های خود را با عنوان خرید اینترنتی در شهرهای کشور آغاز کرده اند.
طی روزهای گذشته پرونده های کلاهبرداری با عناوین خرید اینترنتی از سایت های جعلی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به جریان افتاده است که نشان می دهد افراد ناشناسی با تبلیغات فراوان عنوان می کنند که کارت شارژهای تلفن همراه را با مبالغ کمتری به فروش می رسانند و بدین ترتیب با ایجاد سایت های جعلی به رمز و شماره کارت و حساب بانکی شهروندان دسترسی پیدا و مبالغی را از حساب های آنان برداشت می کنند.
قاضی ویژه رسیدگی کننده به جرایم رایانه ای دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با تایید این خبر گفت: متاسفانه ضعف اطلاع رسانی و بی اطلاعی شهروندان از وجود چنین کلاهبردارانی در جامعه موجب شده است تا کلاهبرداران هر روز با شگردهای جدیدی وارد عرصه های اینترنتی شوند و اقدام به ارتکاب جرم کنند. قاضی جواد جاویدنیا افزود: در حال حاضر تبلیغات گسترده ای برای خریدهای اینترنتی انجام می شود و این در حالی است که شهروندان به راحتی نمی توانند سایت های جعلی را تشخیص دهند به طوری که کلاهبرداران ناشناس حتی سایت های برخی بانک ها و فروشگاه های بزرگ تجاری را نیز جعل کرده اند.
این مقام قضایی تصریح کرد: «افراد ناشناس» پس از تبلیغات گسترده و وسوسه شهروندان برای خرید کارت شارژهای تلفن همراه ارزان قیمت، آنان را پای رایانه و دستگاه های خودپرداز می کشانند و بدین ترتیب شهروندان رمز دوم و شماره حساب خود را وارد سایت های جعلی می کنند و به اصطلاح «خرید اینترنتی» انجام می دهند اما پس از گذشت مدتی متوجه می شوند که با دست خودشان رمز شماره حسابشان را در اختیار «کلاهبرداران نامرئی» گذاشته اند.
قاضی جاویدنیا در این رابطه از شهروندان خواست در صورت مواجهه با این گونه موارد هوشیاری به خرج دهند و به سادگی فریب تبلیغات فروش ارزان قیمت را نخورند. وی تصریح کرد: در صورتی که شهروندان نتوانند سایت های جعلی را تشخیص دهند، از مراکز معتبر و سایت های شناخته شده و یا مخابرات، هویت واقعی سایت را جویا شوند تا خدای ناکرده به راحتی در دام افراد شیاد گرفتار نشوند.

 

 

بازداشت 2 نفر به اتهام حمل مواد مخدر در فرودگاه مشهد

روزنامه خراسان نوشت: دو نفر از حجاج روز گذشته در فرودگاه مشهد به اتهام حمل مواد مخدر بازداشت شدند.
با وجود همه توصیه های پلیس مبنی بر ممنوعیت حمل هر گونه مواد مخدر توسط زائران بیت ا... الحرام روز گذشته دو نفر از زائران که مقداری مواد مخدر برای مصرف شخصی در وسایل خود جاسازی کرده بودند توسط پلیس فرودگاه بازداشت شدند و گذرنامه های آنان نیز توقیف شد.
با توجه به سخت گیری های کشور عربستان نسبت به حاملان مواد مخدر، نیروی انتظامی کشور تمهیدات زیادی برای پیشگیری از این اتفاق اتخاذ کرده است. بر اساس این تمهیدات حمل هر گونه سلاح سرد و گرم، مواد مخدر، قرص ترامادول و متادون از جمله اشیای ممنوعه برای زائران اعلام شده است. همچنین هفته گذشته سردار حیدری فرمانده پلیس فرودگاه های کشور از ممنوعیت حمل هر گونه محلول و آشامیدنی از قبیل آب معدنی، انواع شربت، محلول خاکشیر، آبغوره و آبلیمو از سوی حجاج خبر داد و افزود: در صورت مشاهده حمل هر گونه آشامیدنی، پلیس از حمل آن جلوگیری خواهد کرد.

56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =