لیست ۳۲ نفره بازیکنانی که حواله واردات خودرو گرفتند

فرهیختگان نوشت: در روزهای گذشته سند واردات ماشین لوکس خارجی چند بازیکن تیم ملی در رسانه‌ها منتشر شد.

حالا اما لیست دقیق بازیکنانی که این حواله را به عنوان پاداش از دولت دریافت کرده‌اند در اختیار فرهیختگان قرار گرفته است. البته چند نکته بسیار مهم وجود دارد که نباید از کنار آن گذشت. پرداخت پاداش به بازیکنان برای صعود به جام جهانی اصلا اتفاق عجیب و غریب و بدی نیست و حق آنها بود که دولت چنین امکانی را طبق وعده در اختیارشان قرار دهد.
ولی مکانیزم ارائه این حواله‌های مربوط به صعود به جام جهانی به صورت کامل و شفاف باید از سوی فدراسیون فوتبال شفاف سازی شود.

اینکه این لیست سلیقه ای نوشته شده یا فرمول و قوانینی برای بازیکنانی که این پاداش را دریافت کنند وجود داشته است. به طور مثل بازیکنی که در لیست نهایی شصت درصد اردوهای منجر به صعود تیم ملی به جام جهانی حضور داشته باشد.
یا اینکه این لیست مربوط به بازیکنان حاضر در جام جهانی بوده.

اگر نکته اول ملاک است، امید ابراهیمی و رامین رضاییان و روزبه چشمی نباید نامشان در این لیست وجود داشته باشد چون در اردوهای مسابقات مقدماتی حضور نداشتند و مخبر معاون اول رییس جمهور قول حواله واردات خودرو برای صعود به جام جهانی را به ملی‌پوشان داد. دولت هم برای جام جهانی تعداد قابل توجهی سکه به ملی پوشان داده بود.

نکته بعدی اینجاست که آیا پاداش دراگان اسکوچیچ و دستیارانش که تیم ملی را به جام جهانی رساندند پرداخت شده است یا خیر؟!
و حرف آخر اینکه طبق اخبار دریافتی خبرنگار فرهیختگان برخی از مقامات و مدیران فدراسیون فوتبال این حواله را دریافت کرده‌اند. فدراسیون باید با انتشار اطلاعیه‌ای به صورت دقیق درباره تمام این موارد شفاف سازی برای عموم داشته باشد.

و اما لیست بازیکنانی که حواله ماشین دریافت کرده‌اند به شرح زیر است:
احسان حاج صفی، سردار آزمون، وحید امیری، شجاع خلیل زاده، صالح حردانی، یاسین سلمانی، رامین رضاییان، علی کریمی، کریم انصاری فرد، سامان قدوس، مهدی قایدی، میلاد سرلک، سعید عزت‌اللهی، میلاد محمدی، مرتضی پورعلی گنجی، امید ابراهیمی، مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سید مجید حسینی، علی قلی زاده، مهدی ترابی، ابوالفضل جلالی، سیاوش یزدانی، علیرضا جهانبخش، امیر عابدزاده، محمدحسین کنعانی زادگان، امید نورافکن، سید پیام نیازمند، احمدنوراللهی، روزبه چشمی و سید حسین حسینی!

بیشتر بخوانید:

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1781335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    2 0
    کار بازیکنان فوتبال در برابر ایثار جانبازان هیچ است، اما این جماعت بابت دنبال توپ دویدن در هر سال بازی حواله ماشین لوکس خارجی از دولت می گیزند، اما جانباز تا ۵٠ درصد، حتی با هزینه شخصی چنین امتیازی ندارند و قادر به وارد کردن خودرو متناسب با وضعیت جسمانی شان نیستند. عجب عدالتی در این کشور حکمفرماست.
  • بهنام IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 1
    با اینکه سربلند نشدن ولی نوش جانشان ... و اما جانبازان سرافراز و سربلند که ۸ سال جنگیدن ولی اجازه واردات بهشون داده نشد
  • بنام ایران IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    مملکت تقسیم شده به خودی ناخودی هر خودی میتونه ماشین لوکس خارجی از اروپا بیاره بقیمت پراید ، از امکانات استفاده کنه ناخودی ها حق ندارند باید این ماشین با هزار یا دو هزار برابر تو ایران بخرن اگه پولشون برسه چه کسی به مسئولین اجازه داده بین مردم فرق بگذارند آیا خدا ظلم مسئولین جواب میدهد به کجا چنین شتابان ، خداوند ظهور منجی برساند
  • ایرانی با غیرت IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    شما را بخدا قسم میدم ارزش کار پدر و مادر و فرزندان شهدا با این فوتبلیستهای همیشه بازنده - یعنی برا دولت اینقدر ارزش دارند. پدران و مادران شهدا را ببینید کجاها و چگونه زندگی می کنند
  • Gaber IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    حاج صفی . خدا کنه خیرش نبینی همین . خودش بیشتر می‌فهمه . نامرد
  • تربتی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    0 0
    من که ورزشکار نیستم ولی این ظلم و بی عدالتی نیست که یک فوتبالیست حواله یک پورشه بگیر ه اما یک قهرمان عنوان دار در سایر رشته ها یک کارت هدیه ۵ میلیون تومانی.
  • مهدی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۳
    2 0
    حواله واردات به مجلسی ها هم بدهید راستی به سایربازیکنان رشته های دیگرچطور..