ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

 در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* رادیو فرانسه *
عربستان اقدامات تلافی جویانه ای علیه ایران به اجرا می گذارد
پس جنجال رسانه‌ای غربی‌ها علیه ایران مبنی بر دخالت ایران در ترور نافرجام سفیر عربستان در آمریکا، مقامات عرب به اتخاذ مواضع خصمانه‌ای علیه ایران پرداختند. دولت عربستان گفته است که در اعتراض به طرح ترور سفیر این کشور تدابیر تلافی جویانه ای را علیه ایران به اجرا خواهد گذاشت، ولی از اعلام جرئیات آن هم اکنون خودداری می کند.
دولت عربستان گفته است که توطئۀ نافرجام ترور سفیر خود را از سوی دولت اسلامی ایران بی پاسخ نخواهد گذاشت. اما، به گفتۀ تحلیلگران، در بدو امر دولت ریاض تنها تدابیری دیپلماتیک در قبال جمهوری اسلامی اتخاذ خواهد کرد. وزیر امور خارجۀ عربستان سعود الفیصل گفته است که کشورش تسلیم فشارهای ایران نخواهد شد و از این کشور به خاطر اقدام خصمانه اش توضیح خواهد خواست. وزیر امور خارجۀ عربستان که این سخنان را در وین ایراد می کرد توطئۀ قتل سفیر دولت ریاض در واشنگتن را شرم آور توصیف کرد.
* بی بی سی *
آمریکا مدعی 'تماس مستقیم' با ایران شد
بی بی سی فارسی در ادامه سناریو خبری هفته گذشته از تماس مستقیم ایران و آمریکا خبر داد و نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرده که دولت باراک اوباما درباره اتهام طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن توسط ایران، به طور مستقیم با مقام های جمهوری اسلامی تماس برقرار کرده است.
دولت ایران این اتهام را که نیروی قدس سپاه پاسداران قصد داشته است که عادل الجبیر، سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را در یک بمبگذاری ترور کند، قویا رد و آنرا یک "بازی کودکانه" توصیف می کند.
ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده به خبرنگاران گفت: "ما با ایران تماس مستقیم داشته ایم. من جزئیات بیشتری در این باره به شما نخواهم داد اما فقط بگویم که ما درباره این مساله با ایران تماس مستقیم داشته ایم." {این ادعا توسط نمایندگان ایران در نیویورک رد شده است}
* العربیه *
رقیب سابق انتخاباتی اوباما: باید دو سال پیش از مخالفان حکومت ایران حمایت می کردیم
سناتور جان مک کین رقیب باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری گذشته امریکا شامگاه اعلام کرد در صورتی امریکا به موقع و درست از تظاهرات دو سال پیش ایرانی ها حمایت می کرد اکنون وضع به گونه دیگری بود.
سناتور امریکایی که در واکنش به طرح ترور سفیر سعودی توسط برخی دو ایرانی متهم به ارتباط با سپاه قدس با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" گفتگو می کرد ، باراک اوباما را به انفعال در برابر سیاست های ایران متهم کرد. نماینده جمهوریخواه در سنای آمریکا افزود: "باراک اوباما به جای دست به کار شدن، در پی مذاکره با حاکمیت ایران بود و آن فرصت از دست رفت."
* صدای آمریکا *
بانک مرکزی ایران در کانون تحریم‌ها
صدای آمریکا از تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران خبر داد و نوشت: دیوید کوهن معاون وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه با ارائه شهادتی کتبی و از پیش آماده شده به کنگره گفت که آمریکا به تکمیل آنچه که وی راه هایی جدید و ابتکاری برای زیر فشار گذاشتن ایران و بانک مرکزی آن، از جمله تحریم های جدید توصیف کرد، ادامه می دهد.
وی به کمیته بانکی سنای آمریکا گفت: چنین اقداماتی ضمن تحمیل هزینه هایی گرانتر به ایران، آمریکا را نیز در مقابله با ایران از موقعیتی قوی تر برخوردار می کند.
* دویچه وله *
گزارش جانب‌ دارانه بان کی مون از وضعیت حقوق بشر در ایران
گزارش سالانه‌ی بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل، درباره‌ وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر شد. این گزارش مدعی نقض شدید حقوق بشر در ایران و ادامه‌ عدم همکاری لازم با سازمان ملل حکایت دارد.
 هدف از انتشار گزارش سالانه‌ دبیرکل سازمان ملل درباره‌ وضعیت حقوق بشر در ایران، یادآوری ضرورت نظارت ویژه و گزارش‌دهی منظم از وضعیت حقوق بشر در ایران است. این گزارش امسال برای سومین سال پی در پی منتشر می‌شود.
/29219
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178241

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لعنت بر ال سعود IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    7 14
    سلام عزیزان.خواستم بگم که :اولا این یه اتهام دروغه"ثانیا عربستان مال این حرفا نیست که ایران رو تهدید کنه.خاطرتون جمع:"ان الله معنا"
  • بدون نام IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    16 8
    چه مملکت گل و بلبلی داریم ما!! نمی دونم وقتی همه دنیا بلا استثنا با ما مخالفت دارن بازم می شه گفت همه دارن اشتباه می کنن و ما یکه و تنها درست می گیم؟
  • بیطرف IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    18 3
    آمریکا که همیشه ضد ایرانه. عرب ها هم که طوطی غربی ها هستند. از سپاه هم خداییش هیچی بعید نیست. از مردم چطور انتظار میره بدون مدرک حرفی را قبول و یا بدون پیگیری و بلافاصله حرفی را رد کنند؟
  • بدون نام IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    13 1
    افسوس که گره ها با دست باز نشدن حالا با دندان میخاییم باز کنن
  • بدون نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    6 1
    اعراب 1400 ساله که با ما روابط خصمانه دارن حداقل بگم من که تو این چندین سالی که از خدا عمر گرفتم از هیچ کدومشون لطفی ندیدم فقط نمیدونم چرا ایران تا این اندازه تو بادکنکشون میدمه اخرش هم میگیم کشور دوست و برادر ...... این یعنی اگه ایران میخواست عربستان رو گوشمالی بده خیلی راههای بینقص دیگه ای هست که نفهمه از کجا خورده