ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

 در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* صدای آمریکا *
آقایان نگران کوتاه شدن دستشان از وام‌های بانکی هستند
در حالی که هنوز جوهر احکام احضار و بازداشت مدیران دولتی در رابطه با اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی خشک نشده است؛ محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معاون ایران، در خبر آنلاین (8 آبان ماه) با اشاره به اثرات اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اخیر به «حال و هوای این روزهای اقتصاد ایران» پرداخته و نوشته است، «باید دغدغه همه این باشد که در مقابل تسری آسیب‌های این تخلف، از فضای کسب‌و‌کار حراست کنیم. اگر سیستم بانکی به سمت قفل شدن بانک‌ها پیش برود و خدای نکرده با ایجاد نگرانی در مدیریت‌های مختلف، مراجعات و نیازهای واحدهای تولیدی و تجاری ما با محدودیت‌ها و مسدودیت‌های بیش‌تری روبه‌رو شود، ضایعه‌ای به مراتب بزرگ‌تر از خود آن سوءاستفاده بانکی خواهد داشت.»
پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران بعد از ظهر روز دوشنبه 9 آبان ماه در گفت و گو با ایلنا در خصوص محدود شدن گشایش خط اعتباری‌ در بانک مسکن به واسطه اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اخیرگفت، «پس از تشدید تحریم‌های اقتصادی، بانک مسکن آخرین نقطه امید در زمینه گشایش خط اعتباری برای فعالان اقتصادی بود که که آن هم به واسطه تخلفات مالی گروهی دیگر با محدودیت روبرو شده است.». «موضوع اختلاس تخلفی است که از سوی برخی بانک‌ها صورت گرفته اما شاهد آن هستیم که تبعات آن بیش از هر چیز متوجه فعالان بخش خصوصی شده است، به طوریکه بانک‌ها در ارائه تسهیلات سیاست‌های انقباضی خود را تشدید کرده‌اند. بر این اساس چارچوب‌ها و قواعد نظام بانکی بیش از پیش محدود کننده شده است.»
سیامک شجاعی کارشناس و استاد اقتصاد در آمریکا، با ابراز شگفتی از این موضوع که «مشخص نیست چرا گشایش خط اعتباری باید به وسیله بانک مسکن انجام شود که وضعیت اش دادن وام های کوتاه مدت برای ساختمان سازی و سپردن وام به مردم برای خرید خانه است» به صدای آمریکا گفت، «به نظر می رسد که این سازی است که با رهبری بسیار هدایت شده نواخته می شود. تصور من این است که نگرانی همه آقایان این است که دست و بالشان شاید تا مدتی از وام های بانکی کوتاه شود.»
* بی بی سی *
آمریکا دریافت نامه «خشم آلود» از ایران را تایید کرد
دولت آمریکا روز سه شنبه دریافت نامه ای از ایران در انکار اتهامات ایالات متحده دایر بر تلاش این کشور برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را تایید و آن را "خشم آلود" توصیف کرده است.
ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که "یک یادداشت بلند دیپلماتیک" از طریق سفارت سوئیس در تهران منتقل شده است.
او به خبرنگاران گفت: "این یادداشت حدود هفت صفحه و خشم آلود است و آکنده از انواع و اقسام انکارها. از نقطه نظر ما چیز زیاد تازه ای در آن نبود."
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181767

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =