فارس نوشت:

 مدیر سیاسی سابق جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جریان انحرافی از ابزار ثروت و قدرت برای ‌‌کسب رای استفاده می‌کند اما با توجه به بصیرتی که مردم در سال 88 به‌دست آورند، تحلیل‌های آنها راه‌گشا نیست،
 

 

 

 

حجت‌الاسلام  سید‌‌محسن صالح‌ مسئول اداره روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص آرایش سیاسی و برنامه‌ فتنه‌گران و جریان انحرافی برای حضور در انتخابات مجلس نهم، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان انتخابات را تحریم نمی‌کنند و در نهایت حضور فعالی در این عرصه خواهند داشت، البته با توجه به سابقه سیاسی آنها، نظام باید برای حضورشان شرط بگذارد و این جریان براساس شروط نظام می‌تواند در انتخابات وارد شود.

 اهم اظهارات وی به شرح زیر است:

*طیف سیاه اصلاح‌طلبان و جریان فتنه که وظیفه ژست تحریم در انتخابات را برعهده دارند. فتنه‌گران اصلاً جزو جریان اصلاحات محسوب نمی‌شود و آنها از دایره نظام خارج شده‌اند، از این رو ژست تحریم اثری ندارد و نظام هرگز به آنها اجازه حضور در انتخابات را نخواهد داد.

* اصلاح‌طلبان بدون هیچ شرطی وارد انتخابات خواهند شد. اصلاح‌طلبانی مانند اقلیت مجلس که از دایره نظام خارج نشده‌اند و اصول نظام، قانون و ولایت‌فقیه را قبول دارند، در انتخابات وارد می‌شوند، البته کسب رأی این جریان به فضای سیاسی کشور بستگی دارد اما مردم آنها را در صورتی که با تابلوی سابق خود وارد ‌شوند، پس خواهد زد.

* فتنه‌گران و اصلاح‌طلبان با پوشش‌های جدیدی وارد انتخابات خواهند شد. این جریان نیروهای سفید خود را در استان‌ها و شهرستان‌های کوچک روی کار خواهد آورد اما مردم باهوش‌تر از آن هستند که با توجه به سابقه سیاسی این افراد، فریب ظاهرسازی فتنه‌گران را بخورند.

*مردم کاندیداها و افراد مختلف را با پیشینه سیاسی آنها می‌شناسند لذا اگر اصلاح‌طلبان زاویه خود را با عناصر فتنه‌طلب و سران فتنه مشخص کرده و از خطایای خود عذرخواهی کنند، طبیعی است که نظام آنها را می‌پذیرد اما اگر با تابلوی فتنه قصد حضور در عرصه سیاسی را داشته باشند، مردم با توجه به مطالبات‌شان در 9 دی به آنها اقبال نخواهند داشت.
* اصلاح‌طلبان ریسک نمی‌کنند و با عناوین گذشته در انتخابات حاضر نمی‌شوند. آنها از پوشش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که البته دیگر سوءاستفاده از عنوان خط امام (ره) روش نخ‌نمای گذشته است.

* پوشش خط امام (ره) از بعد فوت امام راحل مطرح بوده است و بنابراین این جریان خود را در مقطعی پیرو خط امام مطرح کرده و درصدد مظلوم نمایی بود اما این مسائل دیگر رنگ و بویی برای مردم ندارد.

* جریان اصلاحات از هر روشی برای مخفی کردن گذشته خود استفاده می‌کند و از این رو مهره‌هایی را در عرصه وارد می‌کند که موضع‌گیری صریحی درباره نظام نداشته‌اند، بر همین اساس در آستانه انتخابات طیف‌های این جریان مشخص‌تر شده و با ورود اشخاص اصلاح‌طلب بهتر می‌توان جریانات آنها را تحلیل کرد.

 تحرکات جریان انحرافی

*جریان انحرافی هنوز به‌صورت جدی وارد فضاسازی انتخابات نشده است اما طبیعی است که این جریان بین مردم پایگاه قابل توجهی ندارد.
* جریان انحرافی از هر ابزاری برای جمع آوری رأی‌های خاکستری استفاده خواهد کرد. با توجه به حضور جدی این جریان در انتخابات آینده باید در برابر تاکتیک‌های آنها، برنامه‌ریزی کرد، هرچند این گروه در فضای انتخابات موفق نخواهد بود.
* جریان انحرافی از ابزار ثروت و قدرت برای جمع‌آوری رأی استفاده می‌کند اما با توجه به بصیرتی که مردم در سال 88 به‌دست آورند، تحلیل‌های آنها راه‌گشا نیست چراکه مردم به بلوغ سیاسی رسیده‌اند و هزینه و سرمایه نمی‌تواند مردم را به سوی این جریان جذب کند.
* ‌آنها متأسفانه از هر روشی استفاده می‌کنند اما به‌دلیل هوشیاری و آگاهی مردم، این جریان نمی‌تواند از مسائلی که بعضی از آنها ریشه در خرافات دارد، استفاده خاصی کند.
* با توجه به اخبار و تبلیغات گسترده‌ای که از جریان انحرافی صورت گرفته آنها در آینده با تابلوهای انحرافی دیگری اقدام به فعالیت سیاسی می‌کنند.
/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    40 1
    زرشک
  • بدون نام IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    1 0
    اصلاح طلبان هیچگاه نگفته اند که بطور مطلق انتخابات را تحریم می کنند زیرا شرکت در انتخابات آزاد را حق خود می دانند ...ما برای استقرار نظام مردمسالار و مدیریت شایسته سالار رقابت می کنیم و نه برای ماندن انحصار قدرت .. علتش هم این است که انحصار طلبی در هر موضوعی را بر خلاف آرمانهای انقلاب و تفکرات امام راحل و اساس دین مبین اسلام می دانیم.