یاهو – جیسون گلگر: «گوگل باز» بالاخره به پایان راه رسید. پیش از این بسیاری حتی فکر می کردند بلافاصله بعد از راه اندازی «گوگل پلاس» دیگر گوگل باز وجود خارجی نخواهد داشت. گوگل باز به کار خود ادامه داد تا اینکه نهایتا گوگل اعلام کرد طی هفته های آینده آن را تعطیل خواهد کرد. [Google Buzz تعطیل میشود]
اکنون به نظر میرسد گوگل به برتری در دنیای جستجوی اینترنتی قانع نیست و تصمیم گرفته است با تمرکز بیشتر بر توسعه شبکه اجتماعی جدید خود، گوگل پلاس، در دنیای شبکه های اجتماعی نیز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.
رسیدن به آمار 40 میلیون کاربر در طول چهار ماه، آماری خیرکننده برای هر وب سایت اجتماعی است. اگرچه شروع گوگل پلاس بسیار خوب بوده ، اما نباید فراموش کرد که رقیب آن یعنی فیس بوک، در حال حاضر بیش از 800 میلیون کاربر دارد. البته آمارهای ارائه شده از سوی منابع مختلف تا حدودی متفاوت بوده است؛ آمارها دروغ می گویند و دروغ گوها هم دائما آمار می سازند! به هر حال، مشخص است که فیس بوک با فاصله بسیار زیاد، از گوگل پلاس پیش تر است.
برای آنکه گوگل بتواند کاربران بیشتری برای گوگل پلاس جذب کند باید سرویس های دیگر خود را که اکنون کاربران زیادی هم دارند در این سرویس جدید خود وارد کند. نکته مهم در مورد این سرویس ها این است که مانند گوگل باز با مشکل حفظ حریم شخصی و اطلاعات فردی کاربران مواجه نیستند و موقعیت خوبی در میان کاربران اینترنتی دارند.
اینکه در آینده گوگل چگونه می تواند به این سمت حرکت کند و سرویس هایی مانند یوتیوب و جیمیل را در پلاس وارد کند تعیین کننده میزان موفقیت آن در جذب کاربر بیشتر و در نتیجه رقابت نزدیک تر با فیس بوک خواهد بود. استفاده از سرویس های دیگر گوگل، گوگل پلاس را از نظر امکانات و قابلیت ها بالاتر از فیس بوک قرار خواهد داد. بدون شک تیم توسعه فیس بوک نیز بی کار نخواهد نشست تا گوگل پلاس او را از صحنه رقابت خارج کند. رقابت این دو به طور حتم، نتایج خوبی در دنیای تکنولوژی به دنبال خواهد داشت.
2121
نظر شما