۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۲

40 میلیون کاربر تنها طی 4 ماه، آمار فوق العاده ای برای گوگل پلاس است، اما آیا این شبکه اجتماعی می تواند به فیس بوک 800 میلیون نفری برسد؟

یاهو – جیسون گلگر: «گوگل باز» بالاخره به پایان راه رسید. پیش از این بسیاری حتی فکر می کردند بلافاصله بعد از راه اندازی «گوگل پلاس» دیگر گوگل باز وجود خارجی نخواهد داشت. گوگل باز به کار خود ادامه داد تا اینکه نهایتا گوگل اعلام کرد طی هفته های آینده آن را تعطیل خواهد کرد. [Google Buzz تعطیل می‌شود]

 

اکنون به نظر می‌رسد گوگل به برتری در دنیای جستجوی اینترنتی قانع نیست و تصمیم گرفته است با تمرکز بیشتر بر توسعه شبکه اجتماعی جدید خود، گوگل پلاس، در دنیای شبکه های اجتماعی نیز حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

 

رسیدن به آمار 40 میلیون کاربر در طول چهار ماه، آماری خیرکننده برای هر وب سایت اجتماعی است. اگرچه شروع گوگل پلاس بسیار خوب بوده ، اما نباید فراموش کرد که رقیب آن یعنی فیس بوک، در حال حاضر بیش از 800 میلیون کاربر دارد. البته آمارهای ارائه شده از سوی منابع مختلف تا حدودی متفاوت بوده است؛ آمارها دروغ می گویند و دروغ گوها هم دائما آمار می سازند! به هر حال، مشخص است که فیس بوک با فاصله بسیار زیاد، از گوگل پلاس پیش تر است.

 

برای آنکه گوگل بتواند کاربران بیشتری برای گوگل پلاس جذب کند باید سرویس های دیگر خود را که اکنون کاربران زیادی هم دارند در این سرویس جدید خود وارد کند. نکته مهم در مورد این سرویس ها این است که مانند گوگل باز با مشکل حفظ حریم شخصی و اطلاعات فردی کاربران مواجه نیستند و موقعیت خوبی در میان کاربران اینترنتی دارند.

 

اینکه در آینده گوگل چگونه می تواند به این سمت حرکت کند و سرویس هایی مانند یوتیوب و جیمیل را در پلاس وارد کند تعیین کننده میزان موفقیت آن در جذب کاربر بیشتر و در نتیجه رقابت نزدیک تر با فیس بوک خواهد بود. استفاده از سرویس های دیگر گوگل، گوگل پلاس را از نظر امکانات و قابلیت ها بالاتر از فیس بوک قرار خواهد داد. بدون شک تیم توسعه فیس بوک نیز بی کار نخواهد نشست تا گوگل پلاس او را از صحنه رقابت خارج کند. رقابت این دو به طور حتم، نتایج خوبی در دنیای تکنولوژی به دنبال خواهد داشت.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    20 5
    مطمئن هستم به زودي فيلتر خواهد شد.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    17 2
    فیلتر است آقا جان، فیلتر است...
  • بدون نام DE ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    18 8
    نه نمی تواندددددد
  • نیما IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    13 15
    با مدریت قدرتمند و برنامه ریزی دقیق حتم دارم که رقیب جدی برای فیس بوک خواهد بود......
  • احسان پ IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    31 4
    گوگل پلاس با تبلیغات خیلی زیاد شروع به کار کرد و اوایل با سرعت کاربر جذب کرد. البته من این رو جذب کاربر نمی دونم چون هر ایمیل جیمیل با یک دعوتنامه و حالا هم که با یک کلیک به عضویت گوگل پلاس درمیاد. اغلب کاربرای گوگل پلاس به محض ورود خیلی مجذوب ظاهر میشدن اما بعد از مدتی به این مساله پی میبرن که باطن این شبکه پر از ایده های خام و نیمه کارست و با محدودیت هاش به جای جذب کاربران اون ها رو دلسرد می کنه. اما این وسط، فیسبوک از همه ی ایده های نیمه کاره گوگل به بهترین وجه الگو گرفت و بعد از حدود 40 روز از تاسیس گوگل پلاس ، شبکه رو آپدیت کرد و امکانات فیسبوک رو در حد اعلایی برای کاربرانش مطلوب کرد. آقای زاکربرگ یک عجوبست که کارش پروروندن ایده های خامه، توی فیلم سوشیال نتورک هم این موضوع محوره.
  • بدون نام CH ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    13 9
    عمراً
  • حسین IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    12 10
    روی کاغذ غیر ممکن به نظر میرسه ، اما وقتی به پیشرفتهای گوگل نگاهی بندازیم و از طرفی به این توجه داشته باشیم که تنها 13 سال از عمر گوگل میگذره میفهمیم که این امکان با برنامه ریزی و تیز هوشی مدیران گوگل ممکن میشه . البته گذاشتن همچین مطلبی توی این سایت واقعآ بیهودست ! فیس بوک که فیلتره ، گوگل پلاس هم به زودی فیلتر میشه ! شمام مواظب باشین فیلتر نشین .
    • امید IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
      0 0
      اره ؟
    • امید IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
      0 0
      اره صددرصد