۰ نفر
۲۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۷

فارس نوشت:

در پی صدور خبری مبنی بر اعزام نیروهای آمریکایی به "اوگاندا"، پایگاه خانه شفاف سازی اطلاعات با استناد به گزارشی نشان داد که هدف پشت پرده این اعزام نیرو، تصاحب منابع نفتی این کشور آفریقایی است که بزرگترین ذخایر نفتی آفریقا را دارد.
به گزارش پایگاه اینترنتی "خانه شفاف سازی اطلاعات"، پایگاه اینترنتی "Heritage oil" در 14 ژانویه 2009 جزئیات یک کشف بزرگ نفتی در اوگانادا را منتشر کرد که در آن مشخص شد که ذخایر نفتی عظیمی در اوگاندا کشف شده که این ذخایر بزرگترین کشف نفتی در قاره آفریقا محسوب می‌شود.
 
اوگاندا ذخایر نفتی با ظرفیت میلیاردها بشکه نفت دارد

هریتج اعلام کرد که جدیدترین کشف ذخایر نفتی در اوگاندا موسوم به "زرافه 1" در منطقه دریاچه "آلبرت"، می‌تواند حداقل 400 میلیون بشکه نفت تولید کند.
یکی از مقامات مسئول به روزنامه تایمز اعلام کرد که میدان نفتی بزرگتری که در حال توسعه بود و "بوفالو-زرافه" نام دارد دارای میلیاردها بشکه نفت است که هنوز مشخص نیست که چه میزان از آن قابل احیا است. این میدان نفتی که 9 هزار کیلومتر مربع است، بدون شک بزرگترین کشف ساحلی در صحرای آفریقا در 20 سال اخیر است.
 
 خانه شفاف سازی اطلاعات با اشاره به این اسناد و اظهارات "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر اعزام 100 نیروی نظامی به اوگاندا نشان داد که تصمیم آمریکا برای اعزام نیرو به این کشور آفریقای مرکزی از پیش برنامه ریزی شده بوده است و با اینکه اوباما اعلام کرد که این نیروها به عنوان مشاور به اوگاندا فرستاده می‌شوند اما هدف پشت پرده این تصمیم تصاحب بزرگترین منابع نفتی آفریقا است.
 
چند روز پیش، اوباما در نطقی اعلام کرد که حدود 100 نیروی نظامی را به عنوان مشاور به اوگاندا می فرستد در نامه‌ای به کنگره تصریح کرد: اولین نیروهای نظامی چهارشنبه وارد اوگاندا شدند که از آنجا رهسپار سودان خواهند شد.
 
در خبرها اعلام شد که تصمیم اوباما مبنی بر اعزام نیروهای آمریکایی جهت کمک به دولت اوگاندا برای به مقابله با گروه های شورشی است که سال ها اعمال خشونت آمیزی همچون آدم ربایی و قاچاق اعضای بدن را انجام می دادند.
 
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که مسئولیت منابع نفتی لیبی هم‌اکنون در اختیار برخی کشورهای اروپایی قرار گرفته است و با گزارش خانه شفاف سازی اطلاعات و اسناد "Heritage oil" می‌توان اینگونه تحلیل کرد که جای تعجب نیست که آمریکا اصراری برای تصاحب منابع نفت لیبی از خود نشان نداده است زیرا از مدتها قبل برای بزرگترین منابع و ذخایر نفتی آفریقا در اوگاندا نقشه ریخته بوده است.26151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =